TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nye websider - v1.0(!) :)

• All info relatert til klubben og forumet.
All info relatert til klubben og forumet.
 #393815  av magnesmurf

Flere feilmeldinger under forsøk på opplasting gjennom java:
Vedlegg
feil2.png
feil2.png (160.52 kiB) Vist 4210 ganger
feil33.png
feil33.png (166.73 kiB) Vist 4210 ganger
 #393816  av MR2i

celicat23 skrev:Gikk inn på det galleriet og skjønte ikke hvordan jeg skulle lage en mappe engang...

For å lage din egen mappe:

1. Klikk 'Galleri'
2. Klikk 'Brukerpanel'
3. Klikk 'Bildemapper'
4. Klikk 'Ny Bildemappe'

Skriv så inn Navn (feks Celicat23)
Velg så Hovedkategori du vil at din mappe skal ligge under.
For din del regner jeg med at du vil ha dine bilder under
'VÃ¥re biler >> Celica'

5. Klikk 'Lagre'

Din mappe er nå klar for å laste inn bilder.

For å laste inn bilder:

1. Klikk 'Galleri'
2. Klikk 'Brukerpanel'
3. Klikk 'Last opp bilder'

Skriv navn på bildet/bildene

Velg 'Kategori'.
I ditt eksempel her, 'VÃ¥re biler >> Celica >> Celicat23

Du kan lage en beskrivelse om du ønsker.

4. Klikk 'Bla gjennom'
5. Finn bildet du ønsker å bruke.
6. Klikk 'Last opp'

Håper det går bra. :)
 #393817  av MR2i

magnesmurf skrev:Flere feilmeldinger under forsøk på opplasting gjennom java:
Er samme feil. Den ene meldingen rapporterer feilen, den andre rapporten av feilen.
Skal finne ut av det.
 #393825  av magnesmurf

Du så den på forrige side også? Det som skjer ved vanlig opplasting gjennom alternativ 1 for opplasting?
denne:
Vedlegg
feil 1.png
feil 1.png (205.54 kiB) Vist 4194 ganger
 #393827  av MR2i

magnesmurf skrev:Du så den på forrige side også? Det som skjer ved vanlig opplasting gjennom alternativ 1 for opplasting?
denne:
Ja, men den klarer jeg dessverre ikke å gjenskape. Og feilmeldinga er alt for kort til å gi infoen som er nødvendig. Sjekket om det var noe galt med oversetting fra original feilmelding, men ordet var ikke med i det hele tatt.

Mulig det kan være filnavnet som er feil. Eller en mappe som ikke er oppgitt korrekt.
Kan du ta screenshot av infoen du har lagt inn over?
Og selve filnavnet?

Når det gjelder den Java-saken så virker den i administratoren. Men ikke på forsida. Eneste forskjellen mellom de er at på forsida er det oppgitt Eier/Skribent. Denne er ikke med i admin.
Ellers så er HTTP status 303 svært lite utbredt med løsninger på google. Så lite hjelp å få der også.. men skal nok finne ut av det. :)
 #393828  av MR2i

The most likely reason for 303 errors is defective programming by the vendor of the Web server software. Please contact us directly (email preferred) whenever you encounter 303 errors. Only we can resolve them for you. Unfortunately this may take some time, because we have to analyse the underlying HTTP data streams and may have to liaise with your ISP and the vendor of the Web server software to agree the exact source of the error.
 #393837  av magnesmurf

Bilde av infoen som er under opplasting:

Prøvde å laste opp først, og fikk "undefined" meldingen, og den ene kolonnen ble rød.
Den var ikke rød for opplastingsforsøket.
Vedlegg
feil4.png
feil4.png (144.03 kiB) Vist 4153 ganger
 #393840  av EXS

jeg fikk den feilmeldingen på noen av bildene jeg ville laste opp, valgte noen andre så funket det...... så kan være bildet det er et problem med?
 #393841  av MR2i

magnesmurf skrev:Bilde av infoen som er under opplasting:

Prøvde å laste opp først, og fikk "undefined" meldingen, og den ene kolonnen ble rød.
Den var ikke rød for opplastingsforsøket.
Merkelig.
Eneste jeg kan tenke det er siden det er filnavnet som blir rødt, er at det er undefined filtype. Hva slags fil prøver du å laste opp? Prøvd en annen fil bare for å teste? Du har mulighet til å slette bilder fra din egen mappe om det er nødvendig.
 #393844  av Toms_3S-GTE

Her kom det fort mange svar, nei det som var problemet var at siden låste når jeg skulle laste opp bilder. Opp til flere ganger,
når jeg prøvde java opplasting opnådde jeg enorme 10,50 kb/s i opplasting. Og nei jeg har ikke dårlig internett hastighet (har 25mb/s - 25mb/s).
Det stod at det skulle ta 30 minutter å laste opp bildene når jeg ga faen for tida ble bare høyere og høyere.

Idag derimot ser det ut som det virker perfekt! Muligheten til å laste opp flere bilder av gangen er blitt borte, men den kommer forhåpentligvis tilbake.

Edit: Hvorfor kan jeg ikke laste opp bilder i "annet" mappen? Og her er en ide, bruker gallerier. Jeg kunne godt tenkt meg ett galleri med bilder av bilen, ett galleri med deler og ett galleri med arbeid på bilen.
 #393848  av MR2i

Toms_3S-GTE skrev:Her kom det fort mange svar, nei det som var problemet var at siden låste når jeg skulle laste opp bilder. Opp til flere ganger,
når jeg prøvde java opplasting opnådde jeg enorme 10,50 kb/s i opplasting. Og nei jeg har ikke dårlig internett hastighet (har 25mb/s - 25mb/s).
Det stod at det skulle ta 30 minutter å laste opp bildene når jeg ga faen for tida ble bare høyere og høyere.

Idag derimot ser det ut som det virker perfekt! Muligheten til å laste opp flere bilder av gangen er blitt borte, men den kommer forhåpentligvis tilbake.

Edit: Hvorfor kan jeg ikke laste opp bilder i "annet" mappen? Og her er en ide, bruker gallerier. Jeg kunne godt tenkt meg ett galleri med bilder av bilen, ett galleri med deler og ett galleri med arbeid på bilen.
Jeg fjernet muligheten for flere enn 1 fil om gangen ettersom beskrivelse av bildene da ville ha samme undertekst. Men det kanskje ikke gjør noe?

Er bare litt dumt med en beskrivelse av et motorrom om det er et bilde av motorrom og et bilde av bilen utvendig.. hehe..

Angående forslaget ditt.. du tenkte at feks du har din mappe. I den mappen har du en med bilder av bilen, en mappe om deler og en mappe som viser arbeid med bilen?
Det kan du i så fall gjøre allerede nå.
Du lager bare en ny undermappe i den mappen som omhandler bilen.

Jeg skal legge ut bilder av motoren i bilen min i en undermappe for meg, MR2i. *teste*
 #393849  av Toms_3S-GTE

Okei, har ikke fått satt meg helt inn i alle galleriets funksjoner, er ikke helt intuitivt ennå :P

Går det ikke ann å legge en begrensing på f.eks 5 bilder per opplasning også muligheten for å legge inn kommentaren på bilde bak da?
Har sett det på andre sider. I værste fall kan man vel endre beskrivelse og kommentar på bildet etterpå?

Edit: Jeg får ikke lastet opp bilder i undermapper og jeg får ikke flyttet eksisterende bilder i mappen min inn i undermapper.

Dobbel edit: bildene var for store xP

Trippel edit: Fikk følgende feilmelding:

Posisjon: 1
Filnavn: MR2 Deler 004.jpg
Opplasting er ferdig...
Minnet overskreddet. Videre behandling av bilder er ikke mulig. Minnekrav:69 MByte (71936750) Serverlimit: 64MByte (67108864)
Rollback: Ta bort original bilde
 #393856  av MR2i

Toms_3S-GTE skrev:Okei, har ikke fått satt meg helt inn i alle galleriets funksjoner, er ikke helt intuitivt ennå :P

Går det ikke ann å legge en begrensing på f.eks 5 bilder per opplasning også muligheten for å legge inn kommentaren på bilde bak da?
Har sett det på andre sider. I værste fall kan man vel endre beskrivelse og kommentar på bildet etterpå?

Edit: Jeg får ikke lastet opp bilder i undermapper og jeg får ikke flyttet eksisterende bilder i mappen min inn i undermapper.

Dobbel edit: bildene var for store xP

Trippel edit: Fikk følgende feilmelding:

Posisjon: 1
Filnavn: MR2 Deler 004.jpg
Opplasting er ferdig...
Minnet overskreddet. Videre behandling av bilder er ikke mulig. Minnekrav:69 MByte (71936750) Serverlimit: 64MByte (67108864)
Rollback: Ta bort original bilde

Den feilen har jeg vært borti før. Det må endres av serveransvarlig. Det er php.ini som må endres fra 64mb til 96mb eller mer. Det har med temp minne som brukes for å lage miniatyrbilder og hovedbilde til gallerifronten ut av det originale bildet.
Det er GD2 som bruker masse minne til bildeendringene.

En bagatell.
Takk for hjelpen.

Angående antall bilder som lastes opp og beskrivelse av bilde, så er det dessverre ikke tatt med i programmeringen av galleriet.
Men ser ikke helt problemet med det. For du må klikke 'bla gjennom' på hvert bilde uansett. Så om du tar en 'bla gjennom' og legger inn bildet og så lagre.. og så 'legg til bilde' igjen er mindre arbeid enn å skrive om kildekoden for galleriet.

Fikset også skrivefeilen "overskreddet". :)

Problemet oppstår når flere underprogrammer legges inn på websiden. Hver for seg virker de, men når man bruker begge samtidig, så tryner websiden.

Dette skjedde nå når jeg la inn webbutikken i tillegg til galleriet. Ene ødelegger for den andre. Så jeg måtte legge inn egen koding i header som styrer utseendet av websiden for å få alt til å virke sammen. Noen timers arbeid..
 #393868  av magnesmurf

Prøvde med en haug av forskjellige bilder i både jpg. gif. og andre format.
Fikk samme feil hver gang. "undefined"

Så litt på infoen om bildene, som jeg tar på print screen her:
Ser at de "ikke er klassifisert" (står der jeg har satt en rød ring)
Kan det ha noe med saken å gjøre?
Vedlegg
feil5.png
feil5.png (360.92 kiB) Vist 4015 ganger
 #393872  av MR2i

magnesmurf skrev:Prøvde med en haug av forskjellige bilder i både jpg. gif. og andre format.
Fikk samme feil hver gang. "undefined"

Så litt på infoen om bildene, som jeg tar på print screen her:
Ser at de "ikke er klassifisert" (står der jeg har satt en rød ring)
Kan det ha noe med saken å gjøre?
Njaa...

Tenker at det å endre størrelsene på filene du sender opp vil gjøre susen jeg. Dette er samme problem som et tidligere innlegg. Lag kopier av filene som er 1000px i bredde, så tenker jeg det går bra.. .

Prøv det og gi tilbakemelding på det. :)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 15