Nå er det på tide å avslutte denne prosjekttråden, for et nytt prosjekt er påbegynt!

Jeg måtte til slutt gi opp godkjenning av turbomotor for min saksbehandler i vegvesenet stilte krav som det var umulig å tilfredsstille.
Men så dukket det opp muligheten til å kjøpe en 1991 MR2 Turbo importert fra USA. Jeg har ønsket meg en turbo MR2 i snart tyve år så dette måtte realiseres på ett eller annet vis nå som jeg ble 40 år

Den var ikke i kjørbar stand og det medførte at jeg fikk den til en pris jeg kunne ta meg råd til. Den er strukturelt veldig fin, det er ingen tegn til rust i kanaler og det er ingen tegn til at kanaler har vært reparert tidligere. Metallet virker tykt og solid på de typiske områdene hvor rust er et problem. Heller ikke rust i hjulbuer eller bunn. Den er derimot ganske slitt i lakken fra mye sol, og flasser her og der. Har mange skjønnhetsfeil, og har rust i en fremskjerm og nederst på høyre dør. Ganske ok innvendig men også der er det ting å bytte.
Planen er å få gang i motor (3rd. gen) og trolig senere flytte min helt originale 3rd gen inn, samt bytte de fleste plastdetaljer utvendig og lakkere bilen. Ønsket er en strøken og original MR2 Turbo etter 96 eller 99 spec. Jeg vil opprette en ny prosjekttråd for denne bilen. Har postet litt på MR2 facebook-gruppen allerede, men forumet egner seg best for en prosjekttråd
Det betyr at jeg vil selge min grønne bil i september for det er tidligste tidspunkt for neste EU-periode. Da vil den bli solgt ferdig EU-godkjent og det vil være 2,5 år til neste frist for godkjenning

Jeg har også en rød 92 MR2 som jeg ikke er sikker på om jeg skal fikse, godkjenne og selge, eller om jeg skal bruke den til delebil. Jeg trenger nemlig 92-frontleppen, rear spats, interiørtepppet, en dør, tåkelys og 92+ girskifter. Kanskje også 92+bremsene og de kraftigere krengestagene. Jeg er usikker på hva som lønner seg her, og hvor lang tid det vil ta å selge unna andre deler fra bilen for å tjene litt penger til prosjektet. Det er i grunn synd å ribbe og vrake den også, for den er ganske fin unntatt blek lakk. F.eks. lister rundt vindu er nesten like fine og svarte som på min grønne bil.
Men, jeg kommer til å opprette en ny prosjekttråd for den nye bilen