Antall hk i en bil har EKSTREMT mye og si for kjøre egenskapene også. Har du nokk hk er det utrolig hva man kan redde inn, er ikke vanskelig og legge opp en sladd, men du trenger og krefter for og kunne holde den og dra den inn igjen på en trygg og effektiv måte. Tenker nå mest på biler med 4wd her. Merkes godt på min gt4 at den kunne hatt litt mere krutt til tider, er lett og legge ut en breiers på de 3 første gira på tørr asfalt. Men spesielt i 3 gir om farten dabber for mye av i sladden er det ikke nokk krefter til og dra den tryggt inn. Er farten stor nokk bruker man vekten på bilen, dette gjelder generelt alle biler da. En annen ting, har du for mye krefter vil det jo ikke akkuratt føre til bedre kjøre egenskaper om dekkene hele tiden vil spinne
Så en perfekt balanse mellom hk og et bra understell er det beste, og selv om jeg selv aldri har kjørt supra har jeg sett flere ganger hvor godt balansert disse bilene er, og i den testen fra bilsport hvor de kjørte med orginalt understell på supra´n ,så beviser det vel en hel del med tanke på hvor rå en bmw m3csl er.
I mine øyne: LENGE LEVE TOYTOY OG SUPRA