TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #463506  av magnesmurf

Amund skrev:Det er i vert fall verdt å legge litt tid ned i eksosen, så det blir 100%. Måtte ha 3 forsøk på min egen for å få plass til alt på rett sted, men slik er det med hekkmotor.

GÃ¥r du for rustfri eksos?
Det blir nok kun et års tid med bruk av eksosen som lages nå. Så får vi se hva fremtiden bringer :wink:
Gjenbruker orginal potte, deler av eksos fra donorbil og sveiser og tilpasser det mellom.

Den eksosen jeg har bestilt og hadde tenkt å benytte er forsinket og blir montert på et senere tidspunkt når bilen er testet litt mer, og godkjent.
Da blir det nok deler som er plug and play og ferdig produsert.
 #463510  av ArildM

Endte opp med å be om en refund fra TCS jeg, og bestilte HKS fra Primedriven, som jeg også fikk refund på :lol:

Disse brukte vel en Greddy eksos på sin 2GR swap? Synes det ble litt stilig, men spørs hvor original du tenker å la bilen se ut til sist :)
 #463511  av magnesmurf

Amund skrev:Ah, egen eksos for godkjenning altså. Fikk du krav på godkjenningen å bruke det pga avgass?
Ja. Måtte benyttet eksosanlegg fra donorbil for å få godkjent. Håper dog at de utviser såpass mye skjønn at de sier det er greit når jeg har orginal plassering av 02 sensorer, lamdasensorer og første katalysator.
Katalysator nr2 kan logisk nok ikke plasseres på samme sted som orginalt når man tar motor fra en FF bil og setter i en MR bil. Jeg har dog kat nr2 fra donorbil, så da bør det gå greit.

Blir jo litt prøving og feiling, siden INGEN har gjort dette før meg når det gjelder å benytte orginalt avgasssystem. Alle andre swap benytter ferdig tilpasset eksos fra manifolder og ut, med en eller to racekatter i systemet.
 #463516  av magnesmurf

Fått montert sensoren til oljetrykkmåleren.
Finnes bare en plass på 2gr motoren som tar oljetrykksbryter/sensor. Så da ble det et t-stykke tilkoblet dit orginal bryter sitter.

Sliter med å få slettet feilkode til airbag. Lampa lyser, selv om airbag er i.
Finnes en prosedyre på nett for å få slettet feilkode, men den krever gammel diagnoseport, noe som mangler på bilen etter swap og bytte av ledingsnett. :roll:
 #463518  av magnesmurf

Endte med å tråle ledingsdiagrammer og rep manualer, samt måle ut gammelt ledingsnett og diagnosekontakt.
Og noen timer senere, hadde jeg koblet opp egen diagnosekontakt (er bare snakk om å plassere 4 ledinger og lage koblingen til de)
Og etter å ha lest manual for prosedyre av sletting av airbag lampe, var det bare å koble opp enn 3veis bryter for å kjøre prosedyren med TC og AB jordet 5 ganger annenhver, som rep.manual beskriver.
Og på første forsøk var feilkode borte :mrgreen:
Litt stolt over å ha klart å løse og ordne det selv :lol:

Har også motatt eksosrør, så nå er det bare å begynne å bygge labyrinten :lol:
 #463532  av magnesmurf

Da har vi fått sveiset sammen et samlerør fra manifolder, samt eksos hele veien til orginal bakpotte.
Så nå begynner prosjektet å nærme seg ferdig 8)
Vedlegg
20210518_145010.jpg
20210518_145010.jpg (4.09 MiB) Vist 325 ganger
 #463536  av magnesmurf

ArildM skrev:Nice :D
Åssn kjennes det ut på prøvetur da? Heelt ok? :mrgreen:
Nå har jeg bare så vidt testet den for å fremprovosere feil.
Men det er noe helt annet enn 4 sylindre og turbo. :mrgreen:
 #463537  av magnesmurf

Eksosen er ferdig og bilen testkjørt med eksos på plass.
Nå er det kun detaljer som gjenstår før bilen er klar til godkjenning :D
Med orginal bakpotte og en 3. katalysator ble bilen relativt stille. Bråker kun under pådrag. Så håper det blir godkjent.
 #463538  av ArildM

Nice. Ut fra bildene ser det veldig OEM ut så krysser fingrene for at alt går bra :D 8)
 #463548  av magnesmurf

Måtte bytte en klemme på eksosen som slo oppi, da den var plassert akkurat mellom stabstag og travers. Men løste det med en tynnere klemme.

Nå gjenstår bare å vente på noen deler, og papirer på 4hjulskontroll.
 #463551  av magnesmurf

AC fylt opp idag.
Den er tett og blåser iskaldt :D

Alle deksler er montert under bil osv.

Nå venter jeg bare på deler. Den ene pakken ser ut til å ha forsvunnet desverre :roll:
Vedlegg
received_145456404296837.jpeg
received_145456404296837.jpeg (21.32 kiB) Vist 291 ganger
 #463552  av ArildM

Nice 8)

Postnord ja :lol:
Men dessverre virker det som at alt henger i dag... :roll:
- Elektrikern som var her for en mnd siden har ikke sendt regning, litt greit å vite om de skal ha betalt sine 18k
- Byggmakker har nå brukt 1 uke på å svare på en mail ang levering av varer
- Stedet hvor vi bestilte drivhus har brukt 3 virkedager på å svare via Facebook melding (tidligere fått svar samme dag), fortsatt ingen info om tidligere estimert leveringsdato stemmer (overgang mai/juni), lagt inn bestilling 26. april

Så er vel sånn ting fungerer akkurat nå?

Men kald AC i MR2 er gull da, det var et stort savn for min del :)
 #463553  av magnesmurf

Hos meg er det vel usps som er problemet. Pakken sendt fra amerika for flere måneder siden. Enda ikke ankommet Norge, ifølge posten.
Ifølge sporingen til USPS ankom pakken norge både 4.mai og 14. mai :roll:
  • 1
  • 50
  • 51
  • 52
  • 53
  • 54
  • 63