Side 59 av 63
Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:24 aug 2022 19:48
av Makk
Pulverlakk ser jo mindre pent ut enn vanlig lakk vanligvis, mer "ru"
Ingen misfarging på det jeg har, og det sitter jo og griller på toppen av selve motoren

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:24 aug 2022 23:27
av magnesmurf
Makk skrev:Pulverlakk ser jo mindre pent ut enn vanlig lakk vanligvis, mer "ru"
Ingen misfarging på det jeg har, og det sitter jo og griller på toppen av selve motoren 
Pulverlakk er dog vesentlig mer solid. Så håper i første omgang på å finne noen som kan gi en god pris og et godt resultat med pulverlakk. Men ja, vanlig billakk gir et penere resultat.
Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:12 okt 2022 15:52
av magnesmurf
Prøvde ut noe annet enn kouki lyktene. Tror fortsatt jeg foretrekker kouki.
Ble litt Honda look med refleksplate.
Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:12 okt 2022 22:13
av ArildM
Spennende, men som du sier, litt mye Honda look?
Minnet meg litt om CRXn jeg hadde en gang i tiden (ikke den på bildet):
Kouki er fortsatt penest på SW20, evt må du ha stock rev1 lyktene (eller senterstykket som du har bytta ut her?)

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:13 okt 2022 09:31
av magnesmurf
ArildM skrev:Spennende, men som du sier, litt mye Honda look?
Minnet meg litt om CRXn jeg hadde en gang i tiden (ikke den på bildet):
Kouki er fortsatt penest på SW20, evt må du ha stock rev1 lyktene (eller senterstykket som du har bytta ut her?) 
Refleksplata sklir bare over den orginale bakplata. Men satt fortsatt litt igjen med "that honda feeling"
Kunne nok gjort seg bedre på en mr2 i mørk farge de lyktene.
Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:13 okt 2022 13:01
av ArildM
Enig, sort og rødt matcher godt så de kunne ha passet en svart bil

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:16 okt 2022 15:55
av magnesmurf
Da ble tanken fylt og bilen parkert for vinteren, etter en liten kjøretur.
Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:16 okt 2022 18:05
av ArildM
Nok en sesong over, går alltid fort
Bare å glede seg til neste vår

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:31 okt 2022 23:57
av magnesmurf
Første prosjekt for vinteren unnagjort.
Hadde en liten kjølevæskelekkasje, noen dråper på gulvet.
Klarte til slutt å lokkalisere lekkasjen, kommer fra ene tilkoblingen til varmeregister slange, på kjøletårn.
Skrudde til slangeklemme litt, og satser på at det holder ting 100% tett.
Pratet også litt med SFOOR på oslo motorshow.
Vriket som om prosjekt 2.gr versjon 2.0 ikke skulle være noe problem

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:01 nov 2022 16:49
av ArildM
Fase 2.0???
Kompressor?

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:01 nov 2022 20:31
av magnesmurf
Tenker at den blå skal få 2gr med tid og stunder. Og det blir et lettvekts NA bygg, hvor jeg gjør mest mulig for å barbere vekk litt vekt, så vekten hvertfall ikke blir tyngre enn orginal GTi, men fortsatt en komfortabel bil for veibruk

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:01 nov 2022 22:07
av ArildM
Spennende saker
Tenkte det var helt umulig siden sist gang jeg sjekket må du kunne dokumentere forskjell i chassistykkelse mellom Turbo og NA og div andre umulige krav
Må si det er bra om det kan brukes fornuft og forstand i denne etaten også, slik at man ender opp med ombygde biler som er trygge og sjekket. Ikke ombygde biler som folk prøver å skjule under radaren for å ikke miste skilter
Kanskje vi en dag kan havne i alle fall i nærheten av feks Australia hvor en gammel Skyline kan godkjennes med v8 motor på 500na hk

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:02 nov 2022 09:56
av Amund
Det er ikkje nok med ein 2GR mr2 altså
Eg er imponert over finishen og gjennomføringen av din, har langt igjen før eg er der sjølv!
ArildM skrev:Kanskje vi en dag kan havne i alle fall i nærheten av feks Australia hvor en gammel Skyline kan godkjennes med v8 motor på 500na hk 
Det er vel ikkje heilt rett fram der heller, og er veldig avhengig av stat. Det finnes jo caravelle godkjent med midtmontert twin turbo V8 her i landet, så kan gjere rimelig mykje rart her og.

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:02 nov 2022 10:21
av magnesmurf
Vanlige 3sge er jo ikke veldig spennende etter å ha kjørt 2gr
De nye anbefalingene og retningslinjene som kontrollørene skal følge, tilsier at 200kw/tonn kan godkjennes på de fleste biler.
Så da går de utfra bremsestørrelser og diverse ting i understell for å kontrollere at effekten ikke blir for mye. I og med at min 95 har samme understell som 94+ turbo, skal ikke det blir noen stor utfordring.
Hørtes også ut som det lot seg gjøre med lettvekts bremser for å spare litt på avfjæret vekt, trenger ikke Tüv heller, bare det var en velkjent produsent

Re: Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!
Legg innLagt inn:02 nov 2022 16:39
av ArildM
Amund: Den Caravellen og likens med enkelte BMW med 800hk++ og Granadaen med kanskje det dobbelte derigjen er vel unntak til reglene, i alle fall slik det har vært før. Ofte med behov for TuV godkjenninger osv osv. Vi med Japanske biler har i alle fall slitt mye med godkjenninger, siden eksempelvis Toyota har vært veldig restriktive på å hjelpe med typegodkjenningspapirer og annen info som er nødvendig. Sikkert forskjell i Australia også, men byggene som feks Skid Factory på Youtube har gjort er ganske så heftige, og "engineered" altså godkjent for veibruk
Veldig bra de nye lovene/retningslinjene har kommet på plass. Virker som om det er mye fornuft ute å går her.
Spørsmålet er jo som Amund spør, hva skal du med 2 2gr MR2er da?
Blir uansett spennende å følge med
