Re: ArildM's SW20 (Smokey)
Legg innLagt inn:19 mar 2019 08:15
https://twosrus.com/catalog/product_inf ... cts_id=948
Denne
Håper knirkinga forsvinner når man trør inn clutchen nå
Denne

ArildM skrev:Første oppstart utført. Funker fint så langtClutchen kan være litt tricky å lufte på disse bilene.
Skal få luftet clutch og montert IC rør osv så er ting klart for sesongen
ArildM skrev:Tnx, har den du linker til, likte den ikke 100%. Søkte litt på YouTube/Google og fant denne:Jeg har denne fra biltema. Fungerte fint for min del mtp å lufte clutch. Men den bråker litt når den er tilkoblet trykkluft. https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000034737
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000032440
Som funker mye bedre imho, ser ut til at den selges i flere land under forskjellige merker, men virker å være samme som Biltema fører. Tror det store kammeret fører til mer vakum? Men er usikker, bare min erfaring. Uansett et helt genialt verktøy å både for å brytte bremseveske og å lufte bremsene
Skal få dama til å hjelpe til med luftinga, vet det er litt tricky å få til skikkelig
ArildM skrev:Tnx, har den du linker til, likte den ikke 100%. Søkte litt på YouTube/Google og fant denne:LUftet clutchen på min turbo idag. Enda litt mer tricky enn på NA biler. Anbefaler en slik enveis luftenippel på slavesylineren i tillegg til sugepumpe. Pass på å åpne luftenippel skikkelig. Og få gjerne en 3mann til å konstant etterfylle clutchvæske, da det forsvinner fort når man først suger med full åpen luftenippel.
https://www.biltema.no/bil---mc/bilverk ... 2000032440
Som funker mye bedre imho, ser ut til at den selges i flere land under forskjellige merker, men virker å være samme som Biltema fører. Tror det store kammeret fører til mer vakum? Men er usikker, bare min erfaring. Uansett et helt genialt verktøy å både for å brytte bremseveske og å lufte bremsene
Skal få dama til å hjelpe til med luftinga, vet det er litt tricky å få til skikkelig
ArildM skrev:Om noen lurer på så er lettet svinghjul på 3sgte motor sterkt å anbefale!Angående girsjalteren. Gikk over min isted. Den guiden fra NZ siden er litt rotete. Så bommet på et delenr selv. samt at den bare nevner noen deler i forbifarten uten delenr.
Mulige negative sider med lettet svinghjul:
- Har ikke noe "flywheel chatter" slik som jeg ser på en del videoer på nettet.
- Kanskje ørlittegrann vanskeligere å få en helt jevn start nå i 1.gir, men absolutt ikke noe problem eller vesentlig verre enn oem clutch / svinghjul.
Positivt:
Responsen fra motor er bare helt magisk! Mye av den seige følelsen jeg forbinder 3. gen 3sgte helt borte. Motoren virker mye kjappere på å respondere ikke bare i fri, men også om man skal gi på litt gass. Virker bare generelt sett mye friskere og kjappere responsmessig.
10/10 would do it again!
Neste steg videre:
- Fult bytte av Polyforinger i understell. Koni og eibach demperne er bare magisk, men føler fremdeles at det er litt "vugging" før den er helt på skinner. Så en del foringer (som sikkert er originale...) som er synlig dårlige, så her blir det full utskiftning. Husker enorm forskjell på AW11 etter å ha gjort samme jobben i Latvia. Ble nybil følelse med en gang
- Få montert foringene i girsjalteren i kupeen, har alt nytt fra Toyota, blir bra å få fresha opp alt her nå. Ble merkbart bedre bare med nye foringer på sjaltern på girkasseside.
- Støydemping. Har bestilt betyl matter fra tyskland (11.5eur per kvadrat). Samt dempermatter (både 5 og 10mm matter). Satser på en siste gang med full demontering av interiør![]()
Dette er en av de siste store tingene jeg føler bilen trenger før den er klar for å brukes, mye!