TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ArildM's AW11 (Bandit)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #442768  av mr2pondus

ArildM skrev:Takk for info :) Tror det er noen måker som hekker i nabolaget et sted, hørte de en dag :lol: Jaja, får bli hyppige vask fremover :)
Frem med hagla! Dette er jo å anse som skadefelling :D
 #442788  av ArildM

Vurderes kraftig! Må kjøpe meg hagle først :lol: + Spørs hva naboene mener om at jeg skyter etter måker med hagle :lol:
 #442792  av Sarlacc

Ikke skyt spurv med kanoner.
Bruk heller hjemmelaget sprettert og stålkuler fra kulelagre. Jeg har tatt et antall kråker på den måten. Lydløst og diskret :mrgreen:
 #442797  av ArildM

Silent but deadly, liker 8)
Tar en langtur i dag, greit å få strukket litt på bena på AW11en :)
 #442950  av ArildM

Jææævlig vanskelig å få godkjent banditten i år :)

Stakkeren som måtte EU godkjente den gliste som en sol da han kom inn etter prøvetur :mrgreen:

Hele EN! 1'er feil! :shock:

SLITTE PUSSEBLAD :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Feiret dette med å bestille detailing av lakk på Toyota på Stjørdal som har gode skussmål på detailing her på Stjørdal :) De grua seg ikke akkurat til å stelle med denne bilen sa de :) Så da står banditten her og smiler da. Hmmm, hva skal man gjøre enn å si at Fredag den 13. er en bra dag? (så langt) :)
 #443126  av ArildM

Gått opp til fullkasko og forsikringsverdi på 70'000 på banditten.
Gikk fra 3200 på delkasko og til 3700 :lol: :oops: Skjønner ikke at jeg ikke har gjort det før :oops:
Thumbs up for "Lite Motstridige" som ordner godpriser til meg :) Fikk igjen 1100 kroner fra forsikringa i sånn kundeutbytte også. Jaggu :)

Toyota på Stjørdal har shina Banditten med polering av fineste slag.
Blankt.no 8) Trist nok så regner det bare her i Trøndelag for tiden, så bilen står mest i ro. I dag er det sol og regn samtidig, så jeg vet ikke om man skal si at det er bedre vær?
 #443131  av Inz4ne

Høres bra ut det :D Får satse på snart solskinnsvær slik at du får kjørt litt :)
Gjensidige er latterlig billig på å forsikre MR2 MK1 sånn generelt sett, betaler rundt 3200 for delkasko på min og. Så blir vel fullkasko når den er fikset opp.
 #443145  av Myklebust

Har egentlig berre gode erfaringer med Gjensidige hittil. Syns dei er billige å forsikre hos, og dei dømte rett då forrige Carinaen fekk en Caravelle i sida. Men det var jo en ganske opplagt sak då :wink:
 #443146  av ArildM

Er mange som er forsikret hos Gjensidige her skjønner jeg :) Bra det er flere enn meg som er fornøyd. Jeg har i alle fall god erfaring så langt. Ingen andre som matcher pris sist gang jeg sjekket heller :)
 #443187  av Andrepedersen

Har dårlige erfaringer med Gjensidige.
Når det først skjer noe, så måtte iallefall jeg vente 3 mnd på å få igjen noe som helst. Ringte annenhver dag for å høre hvordan det gikk med saken, men da fikk jeg beskjed om at saken var til behandling. En annen ting som er dårlig med Gjensidige er at de helt tåplige når det gjelder å forsikre mc. Ringte for å få forsikra min, da jeg hadde dem, Da fikk jeg beskjed om at de måtte søke til ledelsen og jeg skulle få svar etter noen dager. hørte ingenting og da kontaktet jeg Storebrand. Jeg fikk 10% ekstra bouns på kjøretøyene mine, (60% på begge) Med full kasko. 9k i året inkl. Ulykke, reise og innbo, Det beste av alt er at forsikringene mine synker enda mer når jeg fyller 24 år om 6 mnd.
 #443188  av Inz4ne

Unnskyld for mer offtopic men Storebrand er et ordentlig drittselskap en av dems kunder påkjørte meg for over 2 måndter siden og ødela hengerfestet på bilen min, og de driver fortsatt av å trenerer saken.
 #443190  av Zepticon

Også fornøyd med Gjensidige, og de var sammarbeidsvillige når garasjen brannt opp. Fikk det jeg mente bilene var verdt uten å måtte krangle, og fikk mye dekket av verktøy og deler som de sikkert kunne kranglet veldig mye på om de ville.
"Desverre" er det ikke noen andre selskap som er aktuelle, siden fagforeningsrabatten jeg får er temmelig bra. Har 7200kr fullkasko på RX7en, og hverken Nemi eller If klarte å gi meg under 7000kr i ansvar når dem ringte:D
 #443193  av ArildM

Jeg tror mange, om ikke alle forsikringssaker tar tid.
Spørs jo selvfølgelig på omstendighetene, men det tok 3-4 mnd tid når jeg ble påkjørt med Smokey og da hadde jeg IF.
Ellers er det vel ikke så rart om enkelte selskaper rynker litt på nesen når en ung person ønsker å forsikre motorsykkel, er vel en relativt høy risikogruppe da :oops:
 #443200  av Andrepedersen

ArildM skrev:Jeg tror mange, om ikke alle forsikringssaker tar tid.
Spørs jo selvfølgelig på omstendighetene, men det tok 3-4 mnd tid når jeg ble påkjørt med Smokey og da hadde jeg IF.
Ellers er det vel ikke så rart om enkelte selskaper rynker litt på nesen når en ung person ønsker å forsikre motorsykkel, er vel en relativt høy risikogruppe da :oops:
I dette tilfellet var det ikke snakk om hvem som hadde skylden, og noe trengtes ikke å "etterforskes". Var en ganske opplagt sak, men klart det kan ta litt tid.
Var igrunn ikke tiden som plaga meg mest, det var de å ikke høre noe ifra dem ang. hvordan saken stod! Kan ikke gå å vente i 3-4 mnd før en hører noe.
Høy risikogrupppe? kansje ja men prisen er så vanvittig forskjellig, og jeg fikk tilbud på minuttet. Det er slike ting jeg setter pris på i et selskap :)
Tror ingen av de andre forsikringselskapene kan matche storebrand på pris, ivertfall i mitt tilfelle !
  • 1
  • 64
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 76