TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2, Celica og Previa takker for seg

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller

#118605  av Master

Da må det komme noe nytt snart :)

#118612  av CelicaTurbo

trodde det der var kjent en stund jeg, ihvertfall angående MR2 og Celica, men det ryktes også at de høye herrer hos Toyota har uttalt at det skal lanseres en ny MR-modell med kraftig motor.. Høres ut som Volta for min del men jeg håper egentlig at de kommer med noe annet som er litt mer tilgjengelig for folk flest ;)

#118615  av FireFox

Har visst om dette en stund jeg oxo.. men trist er det uansett :(

#118616  av kennethx

CelicaTurbo skrev:trodde det der var kjent en stund jeg, ihvertfall angående MR2 og Celica, men det ryktes også at de høye herrer hos Toyota har uttalt at det skal lanseres en ny MR-modell med kraftig motor.. Høres ut som Volta for min del men jeg håper egentlig at de kommer med noe annet som er litt mer tilgjengelig for folk flest ;)
Hallo, du fixer vel en liten mill for å få en sånn bil vel? :roll: Mange biler som koster rundt millen i dag, og du ser mange av dem på gaten, så det forbauser meg ikke om du ser en del Volta'er på veien sånn helt plutselig...

#118630  av CelicaTurbo

for å si det slik, jeg vil foretrekke om Toyota lanserer en liten roadster med 200hk enn om de lanserer en superbil med 300+ hk ;) Iogmed at ryktene sier MR-bil så utelukker jo det Supra, som jeg håper de kommer med istedenfor en tilsvarende kraftig MR-bil. Det er lite trolig at Toyota både vil lansere en bakhjulstrekker med motor fremme, og en bil med midtmotor om de begge tilhører samme markedssegment ;)

#118647  av chris

Toyota har jo faktisk uttalt at de kun vil satse på biler de kan produsere i store antall..

Virker som Toyota liker "hattkaill"-stempelet.. :roll:

#118677  av jsun

Synd at Toyota legger ned produksjonen av MR2 & Celica, disse bilene som gir SÅ mye kjøreglede og moro.
Men fra et økonomisk synspunkt skjønner jeg det, da dette er nisje biler i sortimentet.
Vi får glede oss, vi som har en :D
En annen ting er jo at Toyota satser på F1, og ikke Rally lengre, så da vil det være nærliggende å satse på en "Oppnålig" Superbil :wink:
"Dårlig inntjening på få store, er bedre - en dårlig inntjening på mange små"
Synd men sant :(

#118811  av Kebab gud

*spionbilder av ny MR2 tatt på ringen for snart et årsiden :D*

sies også at Arvtageren til AE86 skal ta Celica sin plass..
(ja er vist gabnske aktuelt med en arvtager)

og la oss ikke glemme at GT4 kommer tilbake på verdens markedet som neste generasjons Corolla

Bilde

må altid ta de coverene med en klype salt.. men en ting de skjeldent tar feil på er motorer ..
og hvis dere studere coveret finner dere fort ut at neste Corolla kommer i en GT4 utgave (Dagens caldina GT4 er 260hk så neste blir nok mer.. GT4 er aldri vert mindre enn konkurentene.. mer luxus.. men aldri svakere :P)
men dere kan også se at det står 600h... altså LS 600h :P

#120013  av Kjelli

Triste greier :(
To tiår og tre versjoner av MR2 er alt for lite. Men det er vel ingenting å gjøre med det de høye herrer har bestemt. De kunne gjerne endret designet på dagens Celica modell, og kommet med to alternative motorvalg på MR2, men å stoppe produksjonen av disse bilene er å gå for langt. Får bare håpe at det kommer noe nytt. Og der er jeg enig med Kristian, noe nytt som er tilgjengelig for flere enn mobiltelefonselskapgrundere og lignende....

#120026  av Speeder

Kebab gud skrev:*men dere kan også se at det står 600h... altså LS 600h :P
Hehe, så brutal ut den rollan. Står jo 272PS Litt ned på siden der også, kan det ha noe med corollaen å gjøre?

#120044  av yeah580

Blir det noe av den så tror jeg nesten jeg har funnet ut hva som blir min neste rolla. 8)