Var på Streetmeet på SmartClub i Råde på lørdag, og CELICA2001 tipsa meg om at det gikk an å fjerne en "liten" del i luftfilteret. Det sitter nemlig en vakuumstyrt ventil i innløpet på boksen. Han sa at den kunne jeg bare fjerne, og blende vakuumledningen. Denne butterfly-ventilen kan ikke jeg skjønne hensikten med, da den bare hindrer luftstrømmen av direkte, kald luft rett på luftfilteret.
Så da nappa vi ut den, og jeg synes responsen er bedre på lave turtall. Muligens bare placebo-effekt, men det er jo også en effekt å ta med seg!
Ventilen som vises, er bare jukseplassert i nærheten der den står, for når det er vakumm på den, er den stengt, og all luft går da gjennom den mini-åpninga til venstre for selve ventilen.
Så da nappa vi ut den, og jeg synes responsen er bedre på lave turtall. Muligens bare placebo-effekt, men det er jo også en effekt å ta med seg!

Ventilen som vises, er bare jukseplassert i nærheten der den står, for når det er vakumm på den, er den stengt, og all luft går da gjennom den mini-åpninga til venstre for selve ventilen.
Vedlegg
IMG_2124.jpg (90.5 kiB) Vist 555 ganger
IMG_2122.jpg (51.59 kiB) Vist 694 ganger
IMG_2121.jpg (74.01 kiB) Vist 552 ganger
IMG_2120.jpg (70.47 kiB) Vist 554 ganger
Sist redigert av kaimagne den 20 jul 2005 09:11, redigert 2 ganger totalt.
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.
2000 Lexus IS 200
x - 2001 Celica T-Sport
x - 1997 Celica AT200
x - 1999 Corolla
---
Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one.