TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fuel cut vs turbotrykksmÃ¥ler

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #120397  av GT4 CS

SKrudde opp ladetrykket idag igjen. Stusset litt da jeg ikke har klart lade under 0,95 bar med bilen min, riktignokk strammet opp den orginale ws litt da men ;) Men bilen min går fint til rett over 1,3bar i ladetrykk før den kutter nå, drar noe så herlig :D
Synes det er litt rart den ikke kutter før da, så enten er systemet som måler turbotrykk og ødelegger morroa med fuelcut litt på jordet eller så er min turbotrykksmåler litt feil. Har en elektronisk fra greedy. Har kuttet på 1,2 med den før, men den datt i bakken her for et års tid siden men har nå virket etter det. Så det jeg da sitter og lurer på er om det er måleren min som er feil eller bilens elektronikk.
Hadde bare et nydelig jevnt drag og ingen skummle detonasjoner eller ulyder på 1,3bar, så det virker jo som motoren tåler det fint så langt ;)
Får låne meg en annen turbotrykksmåler snart og dobbelsjekke her, tørr ikke dytte på 1,3 bar med orginal ct26turbo i lengden hehe.
Filmet litt aks tider med mobilen på vei hjem, så får finne frem stoppeklokka mi og sjekke hva det ble hehe. Klokka inn en 0-100 på 6,8 sek istad,får dobbelsjekke opp mot videoen så jeg ikke lurte meg selv.
Fuelcut blir vel styrt ifra hjerne i bilen om jeg ikke er helt på jordet her, finnes det noe måte og måle seg frem til om det fungerer slik det skal? Har ikke måleskjema til hjernen i carlos utgaven, tydeligvis vanskelig og finne det, og en annen ting jeg lurer på er om den henter signaler fra den orginale måleren for turbotrykk.

#120413  av CelicaTurbo

henter signaler fra den orginale turbotrykksmåleren ja, og om denne måleren er koblet fra elektronisk så bruker den signalet fra AFM som grunnlag for fuelcut. Men, jeg har kjørt nå en periode med kun en skrue plugget i slangen som går til trykkmåleren, med fri luft til sensoren slik at den bare registrerer atmosfærisk trykk, og posisjonen av det orginale trykkmeteret i bilen er mildt sagt varierende selv om det nå burde ha stått på samme plass til enhver tid. Det står stille mens jeg kjører, flytter seg kanskje en mm iblant, men hver gang jeg kjører bilen kan det meteret stå både ovenfor eller nedenfor 0-merket så da er jo spørsmålet om det er trykksensoren som har en ustadig måling, eller om det er nålen i meteret som ikke helt følger med? Det er jo alltids mulig at din orginale sensor ikke helt er med på leken lengre..