TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva kan dette være ? (Ulyd i understell)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #120559  av Ace

Morn morn godtfolk! :D

Var ute å kjørte en tur med bilen til en kompis , en nyere volvo stasjonsvogn.

Når man kjørte kom det skarpe dunke lyder fra hjul-opphenget som ga gjenlyd i hele karosseriet...lydene dukket opp selv ved kjøring over småhull i veien /kumlokk osv, men gir ingen utslag på selve styringa/ratt så det burde ikke være noe der...

Tok av dekket og sjekket pakninger osv , men kunne ikke se noe spesielt kun med øyet. Skal plukke fra hverandre i dag å sjekke grundigere.

men hva burde jeg gå etter ? kan det være et av stagene eventuelt dempern som begynner å synge på siste verste ?

:roll:

#120568  av pkgrette

hei jeg ville tru det er lengkestaget som du forlkarere det vikere det sån kjenn om det er slakk i det hørs sån ut lykke til
8)

#120854  av Ace

Morn igjen

Viste seg å være en pakkning inn mot stablisatorstaget som var gåen...

det komiske var at vi fant ut det gikk på garantisak så vi dro på verkstedet , men der nektet de først på at den lyden kunne komme av det her så da var det opp på bukken og etter nøyere undersøkelse måtte de konstatere at dette VAR riktig ja ....

:roll:

#120879  av Master

Jeg har samme problemet med min 91 MR2 turbo. Foringa til linkstagene til stabilisatorstaget er gåen, så de klunker når jeg kjører sakte over humper/kummlokk osv. Høres ikke når jeg kjører fort, for da er det mest sannsynlig så mye press på dem at de ikke lager lyd.

Har nye stag liggende, har bare ikke gidda å bytte dem enda :)

#120929  av sleeper

har ca samme prob på min st165! har hatt den på bukk på en verksted en kammerat av meg jobber på med vi kunne ikke finne noe feil! alle foringer er byttet og sitter som de skal!
den lyden kommer fra høyre fremhjul og det behøver ikke være mer en en liten ujevnhet i veien får det klunker i bilen! :( :(
noen tips?
kan det være demperen?

#121032  av CelicaTurbo

om det høres ut som et lyden kommer direkte forfra eller fra torpedoveggen, og det er en skarp "kneppete" lyd som er mest tydelig ved kjøring på ujevnt og småhumpete vei, ikke store humper som fartsdumper o.l da er det typisk lagrene i demperens toppfeste. Hadde dette på min st185 når jeg kjøpte den og noe av det første jeg gjorde var å bytte alle toppfestene til TRD topper ;)

#121060  av chris

Master skrev:Jeg har samme problemet med min 91 MR2 turbo. Foringa til linkstagene til stabilisatorstaget er gåen, så de klunker når jeg kjører sakte over humper/kummlokk osv. Høres ikke når jeg kjører fort, for da er det mest sannsynlig så mye press på dem at de ikke lager lyd.

Har nye stag liggende, har bare ikke gidda å bytte dem enda :)
hva kosta de?

#121349  av sleeper

CelicaTurbo skrev:om det høres ut som et lyden kommer direkte forfra eller fra torpedoveggen, og det er en skarp "kneppete" lyd som er mest tydelig ved kjøring på ujevnt og småhumpete vei, ikke store humper som fartsdumper o.l da er det typisk lagrene i demperens toppfeste. Hadde dette på min st185 når jeg kjøpte den og noe av det første jeg gjorde var å bytte alle toppfestene til TRD topper ;)
kan nok stemme det ja....får sjekke det ut....

#121541  av erling

Flytta denne jeg. Dessuten var topicen helt talentløs. :D

#121686  av Ace

øj! :oops: