TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• der gikk pÃ¥gangsmotet mitt til helvete..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #120660  av pkgrette

der gikk pågangsmotet mitt til helvete... jeg kjøpte en motor av mototrinnport (egon i danmark) for at jeg skulle ha en bra motor jeg sa ossen bil jeg skulle sette den inn i .. så starta det med at jeg ikke fikk på tvis innsuget.. ok da måtte jeg ha annen topp så skulle jeg bytte over toppe i dag men så ser jeg at det en slange som jeg ikek har tengt over før nå (EN UTVENDIG OLJE SLANGE SOM JEG IKKE HAR INNGANG TIL I DEN NYE TOPPEN JEG NETTOP HAR OVERHALT) DUMME MEG tenkte han karen nedi danmark kunne litt om toyota jeg siden han dreivmed det tilvanelig.. og jeg trudde jo en 4age var en type motor men der tok jeg sikkelig feil har langt ut noen bilder men nå lurere jeg på siden det er en stund siden jeg kjøpte motoren av han og av økonomiskegrunner ikke har fått starta med å skru før nå.. er jo betalt den 17.9.04 denna motoren.. jaja mest lyst til og selge alt i deler nå azzå men har så lyt til og ha en strøken mk1 jaja sån ka det gå.. :shock: :oops: :( :cry:
Vedlegg
den toppen jeg kjøpte av marcus som jeg har overhalet
den toppen jeg kjøpte av marcus som jeg har overhalet
IMG_3614.JPG (149.6 kiB) Vist 506 ganger
kontrakta vis noen ville se
kontrakta vis noen ville se
IMG_3615.JPG (107.37 kiB) Vist 512 ganger
enda et bildet av den
enda et bildet av den
IMG_3612.JPG (230.41 kiB) Vist 501 ganger
den blokka og toppen jeg kjøpte av egon
den blokka og toppen jeg kjøpte av egon
IMG_3610.JPG (204.79 kiB) Vist 504 ganger

#120669  av CelicaTurbo

du får undersøke nødvendigheten av den oljeslangen da, og ingen sjangs for at den bare er flyttet til annen plass i nye toppen?

#120670  av pkgrette

hmm er ikek noe holl der enten kommer olja opp der eller så skal den ned der
blir ikke det feil da?

#120674  av CelicaTurbo

ikke godt å si, om toppen ikke har en slik oljekanal er det jo tydelig at den smøres via andre kanaler, men så spørs det om blokken din har korrekte kanaler slik at toppen din får tilstrekkelig olje i alle sine kanaler, selv om du f.eks bare blokkerer den slangen.. Det er bare en tanke, men hvem som kan svare på om det kan la seg gjøre aner jeg ikke..
 #120678  av Amund

pkgrette skrev:der gikk pågangsmotet mitt til helvete... jeg kjøpte en motor av mototrinnport (egon i danmark) for at jeg skulle ha en bra motor jeg sa ossen bil jeg skulle sette den inn i .. så starta det med at jeg ikke fikk på tvis innsuget.. ok da måtte jeg ha annen topp så skulle jeg bytte over toppe i dag men så ser jeg at det en slange som jeg ikek har tengt over før nå (EN UTVENDIG OLJE SLANGE SOM JEG IKKE HAR INNGANG TIL I DEN NYE TOPPEN JEG NETTOP HAR OVERHALT) DUMME MEG tenkte han karen nedi danmark kunne litt om toyota jeg siden han dreivmed det tilvanelig.. og jeg trudde jo en 4age var en type motor men der tok jeg sikkelig feil har langt ut noen bilder men nå lurere jeg på siden det er en stund siden jeg kjøpte motoren av han og av økonomiskegrunner ikke har fått starta med å skru før nå.. er jo betalt den 17.9.04 denna motoren.. jaja mest lyst til og selge alt i deler nå azzå men har så lyt til og ha en strøken mk1 jaja sån ka det gå.. :shock: :oops: :( :cry:
Fikk du med innsug på motoren? hvorfor ikke bruke de?

#120689  av pkgrette

jo da men det passer jo ikke med resten eller ser jo het forsjellig ut da?
det har ikke tvis heller? passer dette overenns?
Vedlegg
IMG_3065.JPG
IMG_3065.JPG (200.34 kiB) Vist 512 ganger

#120692  av pkgrette

vis noen vet om dette funkgere si ifra til meg ... detta tar knekken på mere lyst på og skru på akkurat den mk1.. jævla lyst til og forsikringssvindle den :x

#120716  av Amund

pkgrette skrev:jo da men det passer jo ikke med resten eller ser jo het forsjellig ut da?
det har ikke tvis heller? passer dette overenns?
kan bruke de, er de 86 motor, eller 87+ motor du hadde før, (med eller uten afm?) flytt over dyser, ledningsnett, spjeldhus, eneste er at du kanskje må borre et hull til en temp sensor i innsug. no problem.....

Du må ikke alltid gjøre ting så vanskelig... :wink:

har brukt en sånn motor i en mr2 før eg......

#120865  av pkgrette

takk nå har ejg bygget om gaspjel stikket og nå trur jeg det passer ble litt flau når jeg så det passsa så i går fikk jeg motoren sammen og nå venter jeg på toppdelsla og bunnpanna tørker etter litt lakking_:P så nå håper jeg resten går på skiner mangler et stammehjul toyotya drammen bruker lang tid........... :evil: