TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nesten alle varsellampene lyser for ingen grunn...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #121643  av Tom-R

Har et problem...

Nesten alle varsellampene lyser når jeg har motoren igang, men de slokker også etterhvert og kommer på. Har ikke merket noe galt, har sjekket oljenivået jevnlig. Den batterimåleren på dashbordet (litt usikker på hva den heter) er litt ujevn. Noen ganger står den på fullt og noen ganger litt under etc. Har ikke vært slik før. Skjønner ikke hva som kan være feilen. Hadde vært toppers hvis noen har peiling på hva problemet kan være:)

#121646  av kake

Batteri / - jording, samt dynamoen hadde jeg sjekket.

#121656  av BrennaRacing

Hvis voltmeteret (som det heter :D ) ikke viser 12V hele tiden, så er det vel mest sannsynlig dynamoen som er gåen tror jeg..

#121667  av Tums

jeg har samme problem, antagelig vis dynamoen som må byttes eller vaffal børstene inni.. Forsiktig så du ikke stopper opp :lol:

#121668  av Ace

Hadde akkurat samme problemet med bilen min nå nylig....

Hos meg ladet det dog helt riktig i dynamo , så det viste seg at det var 2 ledninger til dynamo som hadde fått kjørt seg i stedet ... byttet de ut og alt var godt som gull...

Burde også ta en titt på børstene som de her gir formeninger om tidligere ...

#121691  av The Doctor

Sjekk sikringene som sitter i motorommet ditt.. Jeg kåla en stund med dynamoen min og når jeg fikk den igang igjen lyste alle lampene.. Da hadde en sikring gått i motor rommet!

#121835  av Tom-R

Har vært å målt litt etc. Tror kanskje d kan være spenningsregulatoren elns som er gåen... Bilen lader med nesten 17V og batteriet har en spenning på 14.5v. Batteriet får altfor høy ladespenning slik at d koker. Bør jeg la bilen stå eller går d an å tute å kjøre fram til jeg får ordnet problemet?

Lurer også på hvordan dynamoen har separat spenningsregulert eller innebygd og hvis innebygd om d er mulig å bare skifte denne?

#121837  av blixern

ta ut dynamoen å sjekk den, kan være en en kobling på diodebrua f.eks....kan hende det lønner seg å åpne den å sjekke før man kjøper ny...

#126436  av Larsen

Hvis spenningsregulatoren ikke fungere vil spenningen øke med økende turtall. For med spenningsregulator skal spenningen aldri være over ca. 14.4 volt. Hvis dynamoen er gåen vil det tilnærmet altid slutte å lade batteriet. Men hvis jeg husker riktig så sitter spenningsregulatoren på dynamoen. Finn en billig på huggern..