TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• trenger litt tips

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #124421  av jumbo

Selv om dette er temaer som har vært luftet ørten ganger, tar jeg meg friheten til å fiske litt info på nytt...

Skal ha meg nytt eksosanlegg og senkesett/dempere (gjerne coilovers)... bilen er en 92 GTi med 3. gen turbo motor.

Trenger tips til konkret valg av merker/typer etc.

Er ute etter 3" eksos (har 2" aussie DP), og MÅ ha to enderør. Sliter med å finne gode alternativer, de fleste jeg virkelig liker er tilsynelatende gått ut av prod... Om noen har forslag, evnt vet om noen som forhandler, enten nytt eller evnt brukt, tas tips med takk

Når det gjelder dempere, ser jeg etter noe som senker 30-40mm, helst justerbart, gjerne komplette coilovers, men evnt separate fjærer og dempere. Trenger først og fremst tips til merke/type, men gjerne også forhandler dersom noen har noe å anbefale...

#124424  av Dalan

Ser at http://www.twosrus.com forhandler eksos og dp, ut i fra det jeg har forstått så er ikke dette no dårlige greier :)

#124425  av Azrael

Detter er vel egentlig ikke til noe hjelp, eller et bra svar på ditt spm, men jeg lufter det allikevel.

Jeg har også slitt med å finne et bra eksosanlegg, så jeg kommer til å bestille meg to universal potter av ett eller annet slag, som jeg deretter kommer til å få "custum made". Men fensport.co.uk har jo noen.

#124453  av CelicaTurbo

Sikker på at downpipen din er 2"? Har bare hørt om at Aussie leverer 3" og noen få eksemplarer av 2.5"..

#124455  av lasse

Angående eksos, kan jeg anbefale ferrita i spydberg, de skreddersyr anlegg etter ditt ønske, hørte på pris på min gti, de skulle ha 6000,- for å lage ett nytt med samme oppset som originalt (en potte med en stuss på hver side) da kunne jeg velge størrelse selv...
En kompis av meg har 3" ferrita på sin trimmede audi 90 quattro, 3" helt fra motoren, grom lyd...
Det beste er at det er rustritt stål, og det er livstidsgaranti...

#124472  av jumbo

CelicaTurbo skrev:Sikker på at downpipen din er 2"? Har bare hørt om at Aussie leverer 3" og noen få eksemplarer av 2.5"..
Svarte, liten skriveleif der gitt.... mente 3" for all del

#124495  av cameleon

Ta en titt på http://www.takakaira.com der har de mye fint :wink:

Har selv nettopp bestilt apex'i luftfilter og apex'i bomber II muffler derfra. får de nå innen en uke :wink:

#124509  av CelicaTurbo

jumbo skrev:
CelicaTurbo skrev:Sikker på at downpipen din er 2"? Har bare hørt om at Aussie leverer 3" og noen få eksemplarer av 2.5"..
Svarte, liten skriveleif der gitt.... mente 3" for all del
jepps, lurte en stund på om du var ute etter å bytte downpipen også siden den var så liten eller noe :D

#124627  av jumbo

cameleon skrev:Ta en titt på http://www.takakaira.com der har de mye fint :wink:

Har selv nettopp bestilt apex'i luftfilter og apex'i bomber II muffler derfra. får de nå innen en uke :wink:
funka det med kredittkort eller må man kødde men wire transfer og faenskap?

#124653  av Azrael

Taka tar kredittkort ja.

#125342  av jumbo

Fikk rota meg til å bestille Blitz BLM instrumenter hvertfall, og de tok kredittkort np... men fant ikke noen eksos jeg like der :/ Ikke dempere heller foreløpig

#125345  av kennethx

Er ikke så lett å navigere på siden deres :( Du må enten være veldig tolmodig og bla igjennom ALT, og det er mye, eller så må du vite hvem som produserer det du vil ha. De selger også mer en det som står på sidene deres. Det går imidlertid fint å ringe eller sende dem en mail, da de snakker og skriver helt forståelig engelsk :)

#125352  av jumbo

Ja, skal sende en liten mail og beskrive det jeg er ute etter. Bladde gjennom det meste, men lettere å spørre hva de har