TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MÃ¥lere?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #11863  av jensi

Etter utskifting av org. stereo ,har jeg nå plass til turbo måler o. l.
Noen som har noen tips til hva som er greit å ha måler til utenom turbo trykk?

Noen tips til bra billige målere /forhandlere?

Jensi

#11864  av Morten

F.eks oljetemperatur, står ihvertfall høyt på lista mi..
Andre muligeter er f.eks. eksostemp, innsugstemp, bensintrykk osv.

#11865  av Speeder

ja, de er viktige de der, da har du nokk fylt opp plassen etter stereoen også:)

#11866  av Christian

Kjører kun med olje og turbotrykk nå, men skal skaffe meg oljetemp, bensintrykk og a/f meter i tillegg.
Veit ikke helt hvor jeg skal gjøre av de da, men... :roll:

#11869  av Speeder

a-stolpen er jo et alternativ hvis det er dårlig plass... får både enkle og dobble holdere

#11877  av bose

Jeg har oljetemp og økonomimeter på a-stolpen.

#11887  av mk1 black limited

bose skrev:Jeg har oljetemp og økonomimeter på a-stolpen.
Økonomimeter? Krehmt...har et slikt originalt i bilen jeg også, men det virker ikke lenger, muligens sjokk? :twisted:

#11888  av erling

mk1 black limited skrev:
Økonomimeter? Krehmt...har et slikt originalt i bilen jeg også, men det virker ikke lenger, muligens sjokk? :twisted:
Æsj, det er ekle de orginale lysene.. Samma på mk1 og eller? Skikkelig brilliant han som fant opp det der. Hvis jeg skal bytte speedoskiver engang klipper jeg elegant de diodene.. 8) Eneste jeg har brukt dem til er at jeg prøver å ikke få lys i den gule før motoren har nådd arbeidstemp...

Christian: Du kan vel stable sammen neonlys- og viftebryterne dine på en liten plass og putte metrene under stereoen. Det burde vel gå?

#11891  av mk1 black limited

Samme i mk1, ja. I utlandet fikk de ihvertfall voltmeter i stedet, det er det jo litt mere bruk for...

#11892  av chris

erling skrev:
mk1 black limited skrev:
Æsj, det er ekle de orginale lysene.. Samma på mk1 og eller? Skikkelig brilliant han som fant opp det der. Hvis jeg skal bytte speedoskiver engang klipper jeg elegant de diodene.. 8) Eneste jeg har brukt dem til er at jeg prøver å ikke få lys i den gule før motoren har nådd arbeidstemp...
Japp, stort sett det jeg også har brukt de til.. Sikkert fått mange klapp på skuldra han som fant opp ja.. Men Toyota har da hatt de ganske lenge i bilene også.. Kjørte en gammel Carina en gang.. hadde sånne lys den også.. Er jo helt teit da.. Om man ikke er fullstendig blokkert i topplokket (i hvilket tilfelle vedkommende ikke bør være sjåfør), så vet man jo når motoren bruker mye og lite bensin..

#11894  av bose

Økonomimeteret er ettermontert av min kjære bror når hann hadde bilen. Skjønner ikke hva han driver :? Sprø kar :D

#11912  av chris

Fatter ikke hva som er vitsen.. lyser jo bare gult hele tiden. :twisted: :mrgreen:

.

#11914  av @lpher

Celican hadde også det dærre econo-led'ene....bare euroversjonen av de som hadde om jeg ikke husker det helt feil...ble litt mobba av no'n engelskmenn pga den der da vi alle posta speedopics :D

MEN....det er ihvertfall ikke sånne lys på Supran....i wonder why? :D

@lpher

#11930  av Erlend

Synes economy-LEDene er litt sjarm jeg :P

Hadde vært moro å modda dem litt - slik at det ble helt svart når man kjørte vanlig, og POWER lyste opp ved mer enn 50% pådrag, og når det nærma seg rødsone, sånn ca 500 fra, så begynner POWER å blinke! :D