TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• CAT Replacement Pipe - N/A

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #126182  av cameleon

Ok. Jeg har som noen kanskje vet her inne, skiftet til Apex'i Bomber II eksos. Tingen nå er at jeg må enten ha meg ny katlysator eller en form for erstatter. Den orginale katlysatoren som sitter på nå er helt herpa, og er ikke tett. Har fått med en deal på catlysator ferdig montert på min MK2 fra svendsen eksos. De skal ha 3600,-

Har funnet denne på nettet også, http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=323 , og lurer på til dere som kjøpte Moongooseanlegget, om dette er noe som fungerer universalt? eller om du må ha moongoseeksosen for å bruke denne. Er denne TUV godkjent?
Denne løsningen er jo atskildig rimligere.

Anyone...?

#126186  av Magne

Straka røret må da være mye bedre! ;)
 #126200  av Ivar

cameleon skrev:Har funnet denne på nettet også, http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=323 , og lurer på til dere som kjøpte Moongooseanlegget, om dette er noe som fungerer universalt? eller om du må ha moongoseeksosen for å bruke denne. Er denne TUV godkjent?

Anyone...?
Det er utrolig mye lettere å bare sende mail til revision6 og spørre dem. De har svaret og de svarer relativt fort vanligvis.

Det kan se ut som om den skal være rimelig universal. Moongoose er jo bolt-on.

#126216  av cameleon

Magne skrev:Straka røret må da være mye bedre! ;)
har vært inne på tanken selv, menfrykter det blir aaaaalt for mye bråk. bråker mer en nok som det gjør nå :wink:
 #126217  av cameleon

Ivar skrev:
cameleon skrev:Har funnet denne på nettet også, http://www.revision6.com/forms/Product.aspx?ID=323 , og lurer på til dere som kjøpte Moongooseanlegget, om dette er noe som fungerer universalt? eller om du må ha moongoseeksosen for å bruke denne. Er denne TUV godkjent?

Anyone...?
Det er utrolig mye lettere å bare sende mail til revision6 og spørre dem. De har svaret og de svarer relativt fort vanligvis.

Det kan se ut som om den skal være rimelig universal. Moongoose er jo bolt-on.
har sendt. får se hva gutta sier. :wink:

#126238  av sexten

Ja, denne cat-replacement delen er universal.
Du får blant annet kjøpt de på ebay.

#126269  av jumbo

Tviler på om catalysatoren demper spesielt mye lyd, så tipper ikke du merker stor forskjell slik sett om du går for rakt rør.

#126284  av cameleon

jumbo skrev:Tviler på om catalysatoren demper spesielt mye lyd, så tipper ikke du merker stor forskjell slik sett om du går for rakt rør.
Nei, det er jo det som er den definitivt enkleste og billigste løsningen. Men så vet jeg ikke helt åssn det blir ved kontroller o.l.

#126290  av jumbo

Vel, i motsetning til hva folk flest innbiller seg, er det ikke krav til kataloysator. Spørsmålet er jo imidlertid om du klarer avgassgrensene eller ei. En bra tuned motor med bra vedlikehold skal vissnok slippe greit under kravene uten kat, men har aldri testet dette selv

#126295  av lasse

Trodde det var kra til katalysator på biler produsert etter -88 ellerno jeg, eller er jeg helt på bærtur nå?

#126296  av jumbo

Du er på bærtur, men du er ikke alene :D Av en eller annen grunn, tror tilsynelatende nesten alle at det er påbudt. Det er krav til utslipp, og er nok på hekta om man klarer disse uten kat, men dersom du holder deg under grensene, er katalysator i seg selv ikke påbudt i det hele tatt.

#126298  av Raze_r

du vil nok høre litt forskjell på lyden når du går til strakt rør...
men tro meg, den overtgangen liker du :P

#126362  av sindrejl

Raze_r skrev:du vil nok høre litt forskjell på lyden når du går til strakt rør...
men tro meg, den overtgangen liker du :P
poenget er at han vil ha en rask løsning i tillfelle biltilsynet stopper ham

#126715  av jsle

Har kjørt min 91mod med 3" strakt rør gjennom EU kontroll 3 ganger nå, senest i går..ikke noe problem det.

#126721  av Christian

Dessuten finnes det verksteder som ikke er så nøye på avgassene :wink: (Eller andre ting, så lenge bremsene funker og bilen ikke lekker)