TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hjelp, trenger hjelp til Ã¥ fÃ¥ skilter pÃ¥ min japse supra

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #126493  av supraespen

Hei folkens

Jeg trenger sårt hjelp til å få registert min supra fra japan, var på biltilsynet i dag og det ble mye greier.
Bl. annet. Selene i bilen måtte E-merkes, De ville ikke registrere den som 2+2 pga at i japan har den vekt pr person på 50 kg, mens i norge har vi 75 pr pers, blinklys på siden måtte E-merkers, måtte ha spesifikasjoner på bremsene på den, spesifikasjoner på hk og vekt og kræsjtest spesifikasjoner. Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvordan jeg kan få tak i papirer på dette og kanskje dere har noen tips om hvordan man får den godkjent?
Trenger hjelp FORT, bilen skal på veien fort som F...
 #126509  av @lpher

supraespen skrev: Hei folkens

Jeg trenger sårt hjelp til å få registert min supra fra japan, var på biltilsynet i dag og det ble mye greier.
Ikke uvanlig at de lager krøll i folks planer nei...
supraespen skrev:
Bl. annet. Selene i bilen måtte E-merkes,
Hmm...
supraespen skrev:
De ville ikke registrere den som 2+2 pga at i japan har den vekt pr person på 50 kg, mens i norge har vi 75 pr pers,
Her er min historie om "tilsvarende" problem:
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=3205
supraespen skrev:
blinklys på siden måtte E-merkers,
Hvilke blinklys er dette?
supraespen skrev:
måtte ha spesifikasjoner på bremsene på den, spesifikasjoner på hk og vekt og kræsjtest spesifikasjoner.
Ingen form for vognkort eller tilsvarende som sier noe om hk og lignende da?
supraespen skrev:
Noen som kan hjelpe meg å finne ut hvordan jeg kan få tak i papirer på dette og kanskje dere har noen tips om hvordan man får den godkjent?
Trenger hjelp FORT, bilen skal på veien fort som F...
Det er jo flere som har skilt på JDM-Supras fra før av...så du må eventuelt høre med en av dem da? (uten at jeg kommer på noen i farta...dessverre)

#126552  av supraespen

Det er de blinklysene i forskjermene, men fikk et tips at vi burde prøve et annet sted. Så jeg prøver meg igjen i morra et annet sted.

#126555  av TOYPARTS

supraespen skrev:Det er de blinklysene i forskjermene, men fikk et tips at vi burde prøve et annet sted. Så jeg prøver meg igjen i morra et annet sted.
Ring Dekra i tyskland (Hamburg) så ordner de med papirer

#126609  av 2fAst

uten tvil,prøv ett annet sted.....
har du TuV papirer a?

#126647  av supraespen

De TUV papirene jeg fikk sto det ikke noe om kræsjtest eller bremser på, så det er de papirene jeg trenger tenker jeg. Får vel bare bestille nye blinklys på sidene også håpe det går bra :?

#126648  av @lpher

supraespen skrev:De TUV papirene jeg fikk sto det ikke noe om kræsjtest eller bremser på, så det er de papirene jeg trenger tenker jeg. Får vel bare bestille nye blinklys på sidene også håpe det går bra :?
Slightly off topic...menne...husk å bestille de blanke blinklysene...og ikke de gule :D

#126650  av supraespen

De Tuv papirene jeg har fått var fra Dekra, men de kunne ikke gi meg flere papirer. De kunne ikke skaffe resten av papirene heller :(
Har hørt med turboknut, men han er jo i Hellas så han er ikke hjemme før til fredagen. Han kunne skaffe meg papirene.

#149931  av mr.ourom

Ser det er lenge siden men har du fått skilt på bilen din enda?
Denne bilen skal jo godkjennes under paragraf 115.
Det vil si at bilen skal kunne registreres "som den er" altså orginal fra japan. De eneste kriteriene er at frontlampene er tilpasset for riktig side av veien og at park/blinklys har riktige farver. Markeringslys må avblendes.

#150155  av NAGIK-RACING

holder på med samme prosessen nå
jeg har tuv/decra papirer på min bil.

bilen må våre HELT 100% standard.
lånte lykter euro spec.+hjemmesydde sæler så ut som E merket var sydd på :)

problem nr 1. i tuv godkjenningen står det ikke max tillatte vekt på for og bakaksel.
det er nå ok.fikk lov til å stipulerer max vektene på for og bakaksel.

problem nr 2 det sto 280kw i tuvpapirene.
har nå sendt inn div. dokumentasjon fra internett addresser som jeg fant. med tec.spec. om jdm supra TT.

alle supraer/skyliner skal nå gå igjenom hovedkontoret til biltilsynet i drammen før registrering kan utføres, så det som jeg får til må og du greie og få igjennom.

men til nå har det tatt 2 1/2 månede og enda har jeg ikke fått noen skilt
så det tar litt tid kan du si :(

#150156  av NAGIK-RACING

vis du skal regge den via 115§ så må vel det gjøres klar når bilen kommer inn i landet???

#166334  av Tore

NAGIK-RACING skrev:vis du skal regge den via 115§ så må vel det gjøres klar når bilen kommer inn i landet???
Mener du at jeg må vise bilen min nå som den kommer inn til landet, selv om jeg ikke skal regge i år???

Og kan man vise den og få den godkjent, for så å regge et år eller så etterpå?