TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• ka sitte best e30 eller mr2...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#126547  av kake

Det som sitter best avhenger av sjaføren, oppsettet på bilen og forholdene. Det finnes ikke noe fasitsvar på slikt!

#126556  av TOYPARTS

kake skrev:Det som sitter best avhenger av sjaføren, oppsettet på bilen og forholdene. Det finnes ikke noe fasitsvar på slikt!
som origianl bil, uten tvil E30, som oppgradert? E30

#126574  av Mr2Nyter'n;p

Aldri opplevd at noe E30 har klart å henge på meg i svinga.. Helt ærlig.. Eneste som har hatt en reell sjanse av "familiebilene" må være Mercedes 190 2.3 16v med div go'saka.. Denne satt no hinsides.. :D

#126581  av TheStig

E30 sitter utvilsomt bedre enn omtrent alle MR2 på offentlig vei

Som nevnt i den tråden er problemet med mr2 å bruke den fullt ut når svinger nyper, ujevn asfalt osv. En E30 kan ligge på slippgrensen og litt over veldig enkelt

Men på en oversiktlig bane med to gode sjåfører får beemern slite litt ja

Men again, alt kommer alltid ann på sjåfør og forhold

#126588  av Mr2Nyter'n;p

Mmh.. Opplevde det skumle understyrings-spøkelset for noen kvelder sia.. I litt go'flyt.. Farlig.. Men sånt bør jo alle egentlig finne ut.. Men da helst på BANE ja.. :roll: :wink: Overstyring har jeg kun opplevd som et problem ved idiotisk pressing av bil og sjåfør. Man lærer av sånt og.

#126606  av CelicaTurbo

nå har jeg aldri kjørt noen E30 men den bilen er jo mer eller mindre en kultbil når det kommer til handling (i værstingmodell ihvertfall) for en orginal gatebil så jeg tror de fleste vil slite ganske mye med å overgå den bilen. Heldighvis stiller saken seg annerledes på de fleste senere modeller fra BMW, kanskje med unntak av M-kassene..

#126649  av kake

Hvilken e30 er det man skal sammenligne med da ? M3? Jeg har 0 greie på BMW, men hadde en kollega som hadde en 318i 87 eller 88mod før (Det er vel da e30). Noe annet enn en vanlig familiebil var iallefall ikke det, karroseriet var jo altfor mykt og den understyrte jo som en forhjulsstrekker, nesten. Å sammenligne noe slikt med sw20 er jo helt bak mål i originalstand.

Når sant skal sies så kan jo alt modifiseres da, til det ekstreme. Husker Bilsport prosjekt-kadetten de modifiserte rimelig bra, med öhlins understell osv, med alt dette var den nesten like rask som en original Mitsu Evo i superstage :) Men, hvorfor noen velger sånne utgangspunkt må du ikke spørre meg om.

#126690  av Mr2stord

om dette gjelder alle E30 so henge eg meg og med på at da er veldig bak mål. Har kjørt mykje 316,318 og 320(prøve kjørt litt 325 og) og desse hang ikkje so veldig godt nei. M3 kan eg derimot godt tenke meg henge bedre enn mr2(men so skriv m3 og da :lol: )

#126697  av Mr2Nyter'n;p

VELDIG enig her må jeg si... Kompis har en 325 og han var med meg en tur ut i gamle Mazda 929 vinterbilen, jeg kjørte såklart litt gøyalt i svinga og la ut ræva og sånn.. Første svingen vi kom mot der jeg la ut ræva ble'n bleik.. "Hadde jeg hatt så høy hastighet her med bmw'en hadde jeg liggi i grøfta nå" sa'n.. Gøy tenkte jeg.. :wink:

#126745  av CelicaTurbo

jeg tenker så klart kun på M3'en, som du får i to varianter med 220 og 238hk, avhengig av modell (evo II og evo III).

http://www.carfolio.com/specifications/ ... ?car=14245

Jeg har liten tro på at noen av familieversjonene av E30 har noe å stille opp med, men den E30 M3 er en bil som bør taes alvorlig for den satte ny standard for gatebiler i sin tid ;)

#126768  av Mr2Nyter'n;p

M3 er i mine øyne i en annen klasse.. :wink:

#126769  av TheStig

en 325i med fete dekk og normalt gode senkefjærer og dempere sitter utrolig bra. M3 er helt verst

Men en annen sklie som overasker en Mercedes 190E 2.5 16v .. Disse har originalt noj kraft til å henge på en original mr2turbo og en vanvittig veigrep. Har kjørt enormt mye merce og tingen med det bilmerket er at selv om det kjenner ut som det vobbler og slipper litt så får man sjokk når man ser ned på speedoen. Farten gjennom svinger er helt ufattelig når man tenker på hvor lite det krever av drivern. Begge taxiene jeg har kjørt fast har vært merce samt endel privat biler og det er ikke få ungdommer som har blitt borte i speilet :)

#126813  av chris

Mr2Nyter'n;p skrev:M3 er i mine øyne i en annen klasse.. :wink:
Yepp, absolutt

#126819  av TheStig

ikke annen klasse i forhold til pris, effekt og alder