TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lage "coilovers"

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #126756  av Christian

Arne R og ett par andre har nevnt at det er mulig å kjøpe deler for å lage slike selv, med litt sveising og sliping.
Er det noen her som har prøvd seg på dette. Det enkleste er selfølgelig å kjøpe ferdig, men det koster jo langt over 10K for ett skikkelig sett :roll:

Alternativet er å kaste H&R fjærene langt"#%"#% i vold, for de duger overhodet ikke på bane og bare kjøpe noen hardere :x

Sleit litt med understellet i helga gitt, for myke fjærer og elendige foringer var ingen god plan, hadde nesten 4hjuls styring til tider :lol:

#126759  av TheStig

H&R for myk...? hmm.. sikker på at det ikke er demperene som begynner å bi slitte ?

#126764  av Christian

Det er nye gule koni som har gått ca 250mil. Fjærene er noen progressive greier som senker 20mm, så jeg er rimelig sikker :) Dessuten er de til GTi.

#126766  av ADHD:-)))

Hei! takk for sist!!!
de med for myke fjører så kan eg nevne att di AIBACH fjerene eg ha er jo STEINHARE!!! å di CUB AGX denpereneeg invisterte i er jo justerbare i mykhet å opp til STEINHARE (som omm de var sveiete fjerbein på hakk 4)de kan jo vere enannen mulighet!!!
De er mitt forslag viss du er ute etter FANTASTISKE kjøre egenskaper som du kan justere ette behov!!!:-)

HÃ¥per dette er til hjelp
Sist redigert av ADHD:-))) den 24 aug 2005 16:46, redigert 1 gang totalt.

#126878  av Christian

Vet det er mange gode senkesett å få tak i, men er litt interessert i få ordna meg noe med mye justeringsmuligheter på en enkel måte. Tein pillowball upperlink kit'et jeg har innfrir ikke helt, dessuten har man ingen justeringsmulighet bak...

#127300  av Arne rebel

Her er noen bilder av de påsveiset....
Vedlegg
coilover_1[1].jpg
coilover_1[1].jpg (11.8 kiB) Vist 754 ganger
coilover_3[1].jpg
coilover_3[1].jpg (10.84 kiB) Vist 754 ganger
 #127385  av Magne

Christian skrev:Alternativet er å kaste H&R fjærene langt"#%"#% i vold, for de duger overhodet ikke på bane.........
Fant du ut detta når du kjørte mot meg eller?... ;)
Tydeligvis er Apex 35mm fjørene mine ganske greie... :D orginal dempere å greier...

#127745  av Christian

Jepp :lol:

Trodde ærlig talt at de skulle holde bedre, men den gang ei...

#127894  av Arne rebel

Christian:...ja skyld på redskapen, ikke på føreren :P

#127922  av jumbo

lol, der ja! Gi'n inn, Arne!

#127988  av Christian

Arne rebel skrev:Christian:...ja skyld på redskapen, ikke på føreren :P
Man er da mann :lol:

#128032  av Christian

Kjøper meg et senkesett i første omgang, så får jeg heller se på mulighetene for coilovers til vinteren...

#128219  av Hobbes

Så at KW hadde beynt å lage TUV godkjente coliovers. Men jeg vet ikke hvordan de er da.

Men jeg er godt fornøyd med Bilstein dempere og PI senkefjærer. Som jeg kjøpte av Mobeck tekniskke.