TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• dÃ¥rlige stempelringer?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #126765  av Larsen

Har akkurat fjernet toppen fra 4age motor og fant ut tilnærmet alle ventilene er brente. Det var faktisk et hull i den enne på størelsen med en kulepenn. jeg lurte på var om noe viste hvordan man kan finne ut om stempelringene fremdeles er tett? Har lite lyst til å skru motoren fra hverandre noe mer!

#127439  av pkgrette

hmm et forslag hell olje oppi alle hulla se om dte blir borte
skal ikke bli borte i det hele tatt....

#127790  av Larsen

uff da. Prøvde det og olje forsvant jo etterhvert, men jeg hørte fra en jeg kjenner at oljen vil jo renne igjenom pågrunn av den splitten i stempelringen?

#127807  av Mr2 Mk2

Larsen skrev:uff da. Prøvde det og olje forsvant jo etterhvert, men jeg hørte fra en jeg kjenner at oljen vil jo renne igjenom pågrunn av den splitten i stempelringen?
Niks,fordi åpnigen på ringene skal ikke stå ovenfor hverandre....Men tror nok at det vil lekke litt,uansett.Og sålenge motoren er kald er det jo mer klaring enn når den er varm.En ting til som er verdt å nevne er at 4age motoren har uvanlig korte stempler,det er derfor denne motoren er så sårbar for skjørtebank.Men hadde glatt skiftet stempelringer når du har av toppen,å ikke gjøre det vil være dumt spør du meg....

#127827  av pkgrette

meniningen at oljen ikek skal komme opp annet en en fil på veggene å da skal det vel ikke komme så mye igjennom ringene det er en billig innvestereing uannsett da når du har av toppen.. 8)

#127877  av Larsen

får vel bestille noen stempelringer. Noen som vet om jeg bør hone samtidig og eventuelt annet jeg bør gjøre samtidig?

#127880  av Mr2 Mk2

Hone bør du gjøre uansett i og med at det er såpass fort gjort...Du kan jo også skifte rådelagre da disse ikke koster mangen lappene,og det er fort gjort.Er jo nesten verdt å male om veiven er oval også,siden du først er kommet sålangt.

#129080  av Larsen

stempelringene var faktisk i ganske god stand! Skulle ikke tro det. Tror forrige eieren hadde skiftet dem nylig. Det viser seg da ihvertfall at olje på stemplene kan vel egentlig bare si deg om ringene har gått helt til h... eller ikke. rådelagere og veiv lager var da en annen sak. De så noe værre ut!

Det hadde foresten vært perfekt om noen kunne postet klaringer og moment på mk1en motoren!