TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fuel Cut... Igjenn

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #127554  av Daniel_hoy

Det står fra før VELDIG masse om fuel cut her fra før. Men har et problem med fuel cut å er ikkje sikker på hva som er problemet.
Bilen lader no ca 0,95-1bar. Men har i det siste fått fuel cut litt for ofte. :(
Skal ikkje fuel cut først komme på 1,1-1,2 bar?(CS)
Noen som har en FCD til salgs så jeg kan bli kvitt problemet.

#127570  av CelicaTurbo

trykksensoren er koblet til ikke sant? (trykkmeteret i dashen fungerer?). Om denne sensoren er koblet ut vil ECU bruke luftmengdemåleren som grunnlag for fuelcut istedet, mulig dette er hva som skjer hos deg. Ellers er det mulig trykksensoren din ikke gir korrekt resultat, jeg vet min er ytterst variabel med hvilket signal den gir :roll:

#127637  av Daniel_hoy

Trykksensoren er koblet til. Har ikke hatt problem med fuel cut før så synes at det er litt rart at det skal bli et stort problem no. Men viss det ikke er noe å gjøre med det så er vel enkleste løsningen en FCD.

#127662  av MKIV

Har hks fcd 1000 kr

#127884  av Mani@c

Her får du kjøpt FCD til ca 100,- USD (pluss frakt og mva selfølgelig...)

http://www.sp-power.com/catalog/product ... cts_id=732

#127983  av Daniel_hoy

Har sett andre me til lignende priser. Men også noen "billig" varianter.. Men er det noe å satse på? Noen som har prøvd noen av den typen. Får til 200,- med frakt på ebay.. Men virker litt for enkelt. :?

#127986  av tbergstad

Jeg mekka en selv under mine celica dager.. Husker ikke hvor jeg fant beskrivelsen.. Men er temmelig sikker på at det er her på forumet et sted. Tror det ble en 50 lapp i deler.

#128019  av CelicaTurbo