Tenkte jeg bare skulle dele med dere erfaringene mine ved bytte av Girkassen..
Bakgrunnen er vel kjøringa sist gang på Rudskogen, Japsetreffet. Da brukte jeg girkassa mye mer på nedbremsing enn jeg pleier å gjøre pga bremsene mine begynte å "Fade" en hel del den dagen. (lenge siden Bremseveske bytte..) Dette tror jeg tok knekken på den. Hvertfall var det ikkeno serlig fine lyder av den når jeg kjørte fra Rudskogen.. (merka det ikke før jeg var ut på hovedveien.. hehe.) Den gav fra seg lyd i alle gir framover, men ikke i reværs.. Trodde motoren hadde fått rådebank med en gang men det kunne jo ikke være det da det ikke var lyd i neutral..
Vel...
Det var trangt!... hehe. Når vi fikk den ut viste det seg at jeg hadde uoriginal Clutch og uoriginal trykkplate på bilen min. Derfor den tok så dårlig ja! Jeg har altid syntes den var litt slapp den clutchen min, beit liksom aldri helt. Så vi fikk satt på den originale clutchen og trykkplata fra den andre motoren, ikke tipp topp akkurat men bedre enn det jeg hadde.
Så fant vi ut at eksos anlegget satt litt løst... "litt" er vel gloseordet her..
Ser det på bildene under her... hehe. (og denne har nok vert sånn lenge!)
Fikk bytta den også. sjekt med en dele motor å bare "ta" av.. Jeg gjorde ikke dette aleine akkurat da jeg ikke er veldig erfaren med bil mekking. Men jeg har da hvertfall lært en hel del igår! Begynte vel rundt 1700 og var ferdig 0530 idag...
Som så mange andre her tenker jeg(?
) så var det mye piss preik og noe lite effektiv jobbing til tider. Sånn det skal være.. hehe.
Bakgrunnen er vel kjøringa sist gang på Rudskogen, Japsetreffet. Da brukte jeg girkassa mye mer på nedbremsing enn jeg pleier å gjøre pga bremsene mine begynte å "Fade" en hel del den dagen. (lenge siden Bremseveske bytte..) Dette tror jeg tok knekken på den. Hvertfall var det ikkeno serlig fine lyder av den når jeg kjørte fra Rudskogen.. (merka det ikke før jeg var ut på hovedveien.. hehe.) Den gav fra seg lyd i alle gir framover, men ikke i reværs.. Trodde motoren hadde fått rådebank med en gang men det kunne jo ikke være det da det ikke var lyd i neutral..
Vel...
Det var trangt!... hehe. Når vi fikk den ut viste det seg at jeg hadde uoriginal Clutch og uoriginal trykkplate på bilen min. Derfor den tok så dårlig ja! Jeg har altid syntes den var litt slapp den clutchen min, beit liksom aldri helt. Så vi fikk satt på den originale clutchen og trykkplata fra den andre motoren, ikke tipp topp akkurat men bedre enn det jeg hadde.
Så fant vi ut at eksos anlegget satt litt løst... "litt" er vel gloseordet her..

Fikk bytta den også. sjekt med en dele motor å bare "ta" av.. Jeg gjorde ikke dette aleine akkurat da jeg ikke er veldig erfaren med bil mekking. Men jeg har da hvertfall lært en hel del igår! Begynte vel rundt 1700 og var ferdig 0530 idag...


Vedlegg
Bytte clutch 005.jpg (188.62 kiB) Vist 811 ganger
Bytte clutch 004.jpg (197.09 kiB) Vist 813 ganger
Bytte clutch 003.jpg (169.66 kiB) Vist 813 ganger
Bytte clutch 002.jpg (112.02 kiB) Vist 811 ganger
Bytte clutch 001.jpg (240.57 kiB) Vist 814 ganger
Magne Ã…nes Bjerke
Celica GT4 1990 - Prosjekt bilen
Celica GT4 1990 - Prosjekt bilen