sw20 skrev:nei tenkte bare på senne lister eller tester der den e med e...
er med i eit anna forum der dei meier at ... ja drit i det.. skulle bare hatt noe å banke i bordet med om dere sjønner...
Heh, hva vil du vite da ? Du eier jo en sjøl så dette vet du vel ?

MR2 er en fullblods sportsbil med generelt få kompromisser egentlig. Den veier lite, har bred sporvidde, er lav, har et stivt chassis og har perfekt vektfordeling og akselavstand for å kjøre fort med. Bremser som holder til banekjøring har den originalt også. MK2 har 42/58 i vektfordeling, noe som bidrar til bl.a.:
-Nær 50/50 vektfordeling under bremsing pga vektforflytting (Derfor har MR2 omtrent like store skiver foran og bak). Dette stopper bilen ekstremt fort med skikkelige dekk.
-Mer vekt bak sørger for bedre feste under akselrasjon og når du gir på gjennom en sving.
-Siden fronten er så lett, svinger den jo akkurat dit du peker rattet, akkurat som en go-kart.
MK2 skal klare 0,94g originalt på skidpad (ref mr2oc). Men, senkefjærer og stivere dempere evnt coilovers må til, jeg liker iaff ikke det originale. Hadde forøvrig 1,13G på G-techen min gjennom breisladdsvingen på rudskogen sist, uten å skli, selv om det ikke direkte kan sammenlignes med skidpad-måling akkurat. Jeg er forresten bare en amatør på bane ennå
Bilen er jo også ekstremt lettkjørt, men ikke så veldig tilgivende. MR2 er ikke en bil for alle, og det blir jo bevist av og til.
Kikket litt på et tilfeldig Best Motoring videoklipp med en MR2 i, tidene er beste rundetid og banen er Tsukuba. MR2'en har 3.gen 3SGTE med 245hk.
Ganske interresant egentlig
350 Z 1:09.72
BMW M3 1:09.40
S2000 1:09.49
Boxster 1:11.00
GT-R R34 1:07.02
MR2 GTS - 1:08.75
RX7 RZ- 1:08.92
NSX - 1:08.71
GTR R33 Vspec - 1:07.09
Supra RZ - 1:06.75
Sjekk forøvrig andre BMI videoer med MK3 MRS'en. Den kjører fletta av det meste i "The Touge", en uphill/downhill lukka strekke med mye vanskelige partier og ujevnt underlag. BMI folka har vanvittig peiling
Mine 0,2 cents fra toppen av et søvnig hode rett før leggetid
edit: skrivefeil