TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mulig kjøp av mr2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #128802  av andre 1

har muligens fått solgt mr2 min å kunne da tenke meg en sprekere mk1 !kom over denne på autodb http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=860438 snakket en stund med fyren som har bilen for salg ,det er en 86mod 4-age som han har byttet toppakning stempler og div på ,men er det ikke så at det er en svakhet med kjølekanalene på 86mod ????

#128805  av Amund

har du litt mere specs på den motoren og ka sprut han kjører med?
de er sant at de er en feil på de tidligere 4age modeller, blokk, veiv og staker er noe svakere enn 87+. kjøling og styrke i blokka kan vere ein svakhet.

#128806  av andre 1

hmmm nå spør du vanskelig her åmund hehe !! det jeg fikk med meg var at det var satt i lav komp stempler ,andre råder ,toppakning,dyser.på ecu siden hadde han monter et eller annet på org ecu for og kontrolere bensin og tening men det var ikke opptimalt,var ikke data sprut.. ladet vist nok på 0,6 men hadde vært oppe i 1 å dette funket vist nok også... sugen som bare f på å kjøpe men da bør det funke ! er langt å reise fra kr.sand til trøndelag om det ikke gjør så....tar en tlf til han fyren igjen i morgen for å få litt mere spesefikke specs på deler osv.
 #128818  av sindrejl

andre 1 skrev:har muligens fått solgt mr2 min å kunne da tenke meg en sprekere mk1 !kom over denne på autodb http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=860438 snakket en stund med fyren som har bilen for salg ,det er en 86mod 4-age som han har byttet toppakning stempler og div på ,men er det ikke så at det er en svakhet med kjølekanalene på 86mod ????
smart.. stemmer dessverre at kjølekanalene har en svakhet :( Men en god rens fikser biffen
Sist redigert av sindrejl den 06 sep 2005 22:09, redigert 2 ganger totalt.

#128857  av andre 1

hehe skjønner du er sugen på å selge sindre!!!men det er nok litt for langt til tr.heim for å kjøpe en org mr2 ....

#129076  av espenk

andre 1 skrev:hehe skjønner du er sugen på å selge sindre!!!men det er nok litt for langt til tr.heim for å kjøpe en org mr2 ....
Hva mener du med org.? Den har jo f.eks. nye dempere, og eneste du trenger å gjøre med den er å sette i ny motor. Motoren som står i får du lett solgt til en god penge.
Ville ikke satset å kjøpe den med turbo, da det ikke skal mye til før det går galt.

#129115  av andre 1

det jeg mener med det er at det er et las av mk1 for salg nå , derfor gidder jeg ikke å dra til tr.heim for å kjøpe en bil jeg kan få kjøpt like i nærheten ! you se? er noe helt annet om det feks hadde vært en mk1 med godkjent turbo eller kompresor motor ....

#129202  av sindrejl

hehe er veldig sugen på å selge :D Skal ha gt4 eller supra nå :)

#129268  av andre 1

sindrejl skrev:hehe er veldig sugen på å selge :D Skal ha gt4 eller supra nå :)
hehe det skjønner jeg godt!! lykke til med salget :D

#129302  av TOYPARTS

Hva er problemet med å kjøpe en mr2 med turbo? om motoren er bygd for turbo så går det jo ikke an å si at det ikke funker, det som uansett trengs om det skal holde er stempler, råder og toppakning samt et ok sprut, da burde den motoren være vel så politelig som de fleste andre originale turbobilene som finnes.
 #129311  av GT_rider

sindrejl skrev:
kjøp min til 30k og kjøp en motor med kompressor til 15k :) Får du en bil i mye bedre stand enn det rusthølet på bildet der samt masse guffe :D ;)
Åssen kan du si at den der bilen der er ett rusthøl?? Vet du noe om den som du vil dele med den mulige kjøper her??
 #129334  av sindrejl

GT_rider skrev:
sindrejl skrev:
kjøp min til 30k og kjøp en motor med kompressor til 15k :) Får du en bil i mye bedre stand enn det rusthølet på bildet der samt masse guffe :D ;)
Åssen kan du si at den der bilen der er ett rusthøl?? Vet du noe om den som du vil dele med den mulige kjøper her??
Skulle ikke være noe større problem med turbo enn med kompressor, gøy ide å turbomate en mk1 :)

Er vel nok å se på sideskjørtene det.. samt rett bak bakdekkene hvor alle mk1 ruster. samtidig er også bilen lavere bak enn foran.. weird. Er også noe som er etterpåsatt eller et eller annet.. litt merkelig å bakre del av sideskjørtene sorte mens resten er sort.. og noe mangler på bakfangeren, men jeg klarer ikke sette fingeren på hva det er... skvettlappene kanskje bare.. nei vet ikke jeg.

#129335  av sindrejl

skal se ut bilen etterpå ikveld.. mulig jeg tar feil.. har sett den stå parkert ved en lokal bensinstasjon.. sjekker det ut for deg jeg andre1

#129349  av sindrejl

Ok sorry the fuss.. trodde bilen som var til salgs var en som gikk her i Trondheim.. tok feil.. beklager :) Bilen der med turbo er sikkert fin den.. I know nothing about it.. så igjen, ignorer min tidligere kommentar om "rusthøl" :P

#129359  av TheStig

problemer og atter problemer. Ettermontert turbo er svineri