TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Chip-trim til t20

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #129737  av byggen

Lurte på om det er mulig å chippe en t20 1,8... I såfall, hvor mye effekt vil dette gi, og hvor er det mulig å få tak i??
noen tips:?:

#129741  av Kaizern

Ingen vits å chip trimme en bil uten turbo, du oppnår veldig lite effekt for en dyr penge.

Det beste du kan gjøre er vel å kjøpte effektanlegg og luftfilter, det utgjør vel det samme som en chip ville gjort......

Eller så kan du da hive deg på turbo konvertering, heh.... Menne det blir ihvertfall dyrt :lol:

#129744  av byggen

okei... takker for svar:D

#129749  av Poppe1

Du får 7hk chip, til 7 lapper tror jeg det var, sjekka det for 2 år siden, husker ikke hvor men. Er nok mer og hente med turbo, billigere per hk det!

#131088  av byggen

Ok, såpass:P Blir nok ikkje chip på meg då... Blir iallefall efektanlegg og sportsfilter, så får eg klara meg me dei hestane eg har;)

#131807  av ToyThom

Chip funker fint vist det er en Twin Cam e.l men tror ikke det er noe sånt i 1.8!! :o

#131814  av Speeder

såklart er 1,8 literen 16v

#132037  av Alec

Når jeg hadde 92 mod. celica gti så chiptrimma jeg denne, kostet 3500.- hos b-4-you. Merket så og si ingen forskjell... Eneste var litt bedre respons på gassen+pluss at den dro lettere på lavt turtall... Men kan ikke anbefale chip til bil uten turbo.... Filter og effektanlegg får fram smilet i deg!!! Ikke rare effektøkning der heller, men lyden du får vil gjøre sitt til at fartsfølelsen øker betraktelig.... :wink:

#132040  av Paulsen86

alec, din luring! hehe

#132042  av Alec

hehe, Paulsen jo! Når jeg hadde celica'n så skrøyt jeg på meg ca 170-180 hk med filter, effektanlegg og chip. Kan godt hende jeg hadde det, men forskjellen er liten!!!

#132285  av Paulsen86

du savner celicaen du.. ser det på deg! hehe

#132292  av Larsen

Alternativet til chip trimming er jo da å justere tenningen mert aggresivt og skaffe apexi afc el lignede. mer arbeid, men mye billigere og mye morsomt! gir akkurat samme effekt som chipping hvis det blir gjordt riktig!
Bare sørg for at bilen har bankesensor før du kødder for mye med tenninga! 8)

#132347  av Alec

du er bare misunnelig fordi jeg har 100 hk mer enn deg og bakhjulstrekk! :lol:
(ja, veit det var offtopic, men måtte få det ut fordet)

#132355  av Paulsen86

Alec skrev:
du er bare misunnelig fordi jeg har 100 hk mer enn deg og bakhjulstrekk! :lol:
(ja, veit det var offtopic, men måtte få det ut fordet)
JA GREIT DA!!! :oops:

#132471  av byggen

apexi afc? Hva er det? Hvordan skal jeg gjøre det? går det å levere bilen til et verksted så de ordner det for meg, eller er det ikke så vanskelig å gjøre selv? Har aldri hørrt dette før, men høres bra ut :wink:
Sist redigert av byggen den 20 sep 2005 23:10, redigert 3 ganger totalt.