donk2k skrev:med en såpass liten turbo vil man vel slippe det store turbo lag'et...?
Vil liten turbo også si at den lader laver på turtallsklaen? Ikke at det har så mye å si egentlig iogmed at jeg stort sett holder meg over 3000. Er det mulig at denne turboen blir forliten (siden m2'n sikkert har red-line en del høyere enn gtx'n)???
Lurer masse her. Har ikke så mye greie på turbo egentlig. 
Om du har turbolag kommer ann på mange faktorer, og når turbo lader kommer ann på hvordan hus turboen har, samt hvor mye eksos motoren din klarer å produsere, som igjen gjør at turboen spinner opp. Turbolag kommer fra det med eksos kontra turbo, om du har intercooler (for lange rør, overdimensjonert cooler kan gi mye lag) etc.
For å komme noen tips hvis du skal konvertere en normal sugemotor over til turbo, så pleier det å være kjekt å gjøre noe med kompresjonen. Jeg vet ikke åssen komp det er i 4age org, men den billigste og letteste måten du kan senke kompen i motoren (i alle fall noe) er å sette på dobbel toppakning.
Ellers ville jeg montert piggyback (sprut) for å justere dyser og tenning. I tillegg ville jeg skaffet større dyser og MAF (hvis du har det), evt noen deler fra 4agze som fler nevner. Ny bensinpumpe og trykkregulator er også et must. Mye man vil kunne trenge, men jeg kjenner ikke disse motorene, så hva mer du trenger må nesten noen andre svare på
Men, hvis du først entrer den onde sirkelen, så kommer du deg ikke ut

Mye vil ha mer!