TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tett bensinfilter?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #130535  av B_Quist

Jeg var på det siste ACR treffet nå nettopp, og selvfølgelig måtte jeg prøve meg en tur utpå banen :wink:
Men idet jeg kom ut av svingen og ut på langstrekka gira jeg ned i andre gear og ga full pinne, men akkurat når jeg satt den i tredje så kutta den helt...med en gang jeg slapp gassen kom den igjen, og jeg kunne fortsette å gi på. Jeg lurer på om det er bensinfilteret som er tett...siden det virket som den ikke fikk nok bensin...noen som har noen formening om dette?

Dette er foresten en 90 mod GTi... :)

Jeg var ute nettopp for å prøve å åpne filteret der jeg mener det sitter, men fikk det ikke opp...er det noen som har et bildet eller noe hvor filteret sitter, og som kan fortelle meg hvordan jeg får det opp?

takker for eventuelle svar.

#130562  av TheStig

får samme på banebilen vår når det er lite bensin på tanken.. 90mod gti

#130563  av B_Quist

Såpass. men jeg hadde ikke lite bensin...dette skjer kunn på høyt turtall, og med full gass..

så deg forresten på ACR. Ganske strippa den celica'n din :wink:

#130565  av TheStig

hehe mhm.. Men vi er to stk da. Meg og memo her inne :)

#130601  av 2fastgt4

er ikke bare at den får fuelcut da :?:
merkelig.

er en stund siden jeg så etter det filteret men det sitter sånn ca i underkant av der du fyller på bremseveske.
ser nesten ut som en bilstereo kondensator med bensinslanger på.

har aldri hatt løs denne selv men mener det er lettest å komme til fra undersiden :wink:

#130619  av B_Quist

2fastgt4 skrev:er en stund siden jeg så etter det filteret men det sitter sånn ca i underkant av der du fyller på bremseveske.
ser nesten ut som en bilstereo kondensator med bensinslanger på.

har aldri hatt løs denne selv men mener det er lettest å komme til fra undersiden :wink:

Det er der jeg og mener det sitter. Jeg skrudde av den øverste bensinslangen i går, men fikk liksom ikke av mer...Det jævlig trangt der nedi og, så det er vanskelig å se noe som helst...

#130621  av GT4 CS

Du må prøve komme til fra undersiden, og jeg har bare en ting og si...
LYKKE TIL :)
Gadd ikke mer på min, så leverte den på toyota med avtalt pris, og de brukte to arbeidsdager på det hehe. Hvordan går det med clutchn din foresten?

#130625  av B_Quist

GT4 CS skrev:Du må prøve komme til fra undersiden, og jeg har bare en ting og si...
LYKKE TIL :)
Gadd ikke mer på min, så leverte den på toyota med avtalt pris, og de brukte to arbeidsdager på det hehe. Hvordan går det med clutchn din foresten?
Hehe...virker som den løkta bare skal få stå i fred den... :roll:

Joda clutchen er byttet den, fikk en kompis av meg til å hjelpe meg med det...passet litt mer etter lommeboka mi, som desverre ikke er så tykk for tiden.. :roll:

Jeg har ikke vært så veldig mye på nett for tiden, så jeg beklager at jeg ikke har fått sagt ifra til deg...kansje du kan få et annet oppdrag en gang jeg tenger det :P

#130629  av GT4 CS

Hehe, var bensinfilteret jeg skrev om. Og justere lyktene er ikke noe problem, enten justerer du ved håndmakt, eller tar av plastdeksel rundt lyktene, justarer i bak kant, eller panser. Kommer litt ann på hvorda de sitter skjevt o forhold til resten av bilen. Det ang clutch byttte regnet jeg med du hadde fått ordnet et annet sted ja :)
Og sku det være noe mer vet du det bare er og ta kontakt

#130632  av B_Quist

Fuck :oops: Sitter og skriver på to poster her hehehe...sorry :oops:

Men er det virkelig mulig å komme til filteret fra undersiden?? det er jo så sykt trangt der.

Det var jo som svarte F...!

#130635  av celica_st185

Skifta mitt filter for et par år siden. Kommer til ifra oppsiden hvis man bare fjernerting som er i veien :D Ga opp et par ganger midtveis, men bestemte meg til slutt for at driten skulle av uanz :twisted: Det største probleme var vel egentli å få av skruen på bensintilførselen under filteret...

#130636  av GT4 CS

Ja er den under filteret som sitter sykt, Man kommer til fra oversiden også, bare man plukker bort det som er i veien :) Kølfilteret på min iallefall. Ikke skru løs braketten som holder filteret fast før du har fått løsnet den i bunn, eventuelt kjøp deg en visegrip tang.

#130644  av B_Quist

Jeg greide ikke se hvordan jeg fikk løs den braketten jeg...men en annen ting, må jeg åpne selve beholderen og ta ut filteret, eller kjøper jeg hele shaiten?

#130678  av B_Quist

Akkurat ja. Dette er vell ikke noe dyr del vel?