TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pærebytte i tÃ¥kelys

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #130541  av Sven

Må bytte pæra i ene tåkelyset mitt. Må man da skru opp lykta forfra?
Skruene der er dårlige, fikk ikke noe tak på dem.
Må også sjekke ut pæra i ene parklyset, dårlig kontakt der. Ossen
får jeg opp disse, er det bare å vippe de ut? Er jo ikke noe skruer der.

#130543  av Dalan

Det er to skruer på toppen av tåkelyktene, hvis du ser nøye etter så er det to hull der som du kan stappe inn skrutrekker'n i ;) Da får du skrudd ut lykta og kan skifte pæra bakfra :)

Blinklysene må vippes ut ja, ser hvor skjøten er :)

#130549  av mr_2

hvordan vippes blinklyset ut da? :oops:
Jeg prøvte litt her om dagen,men jeg ble redd for å ødelegge noe...Er det bare til å ta tak og røske?

#130551  av Master

Jepp.

#130558  av Sven

Takk for svar, prøver med flere skrutrekkere i morra.
Ikke mye pent med gåene lyspærer :?

#130694  av FireWalk

hmm... går det ikke ann å bare skru ut den pæresokkelen bakfra da? om man klarer å få handa under fangeren og det der... ? så slipper man å skru ut lykta.. mener å huske at jeg gjorde det på min?

men så er jo jeg senil da... så skal ikke si noe for sikkert.. :oops:

#130711  av lasse

Er jo kjempelett å skru dem ut da, de to skruene i toppen, og dra ut (sitter litt i en sånn plast-klips sak, bare å ta i litt)

#130718  av Sven

Lettere sagt enn gjort, som sagt er skruene dårlige. Får ikke noe tak i de, er ganske rustne. Sporet er ødelagt. Men hvis det går å ta det bakfra så er jo det bra. Prøver i morra. Hvis ikke det går så får jeg vel borre ut skruene :twisted:

#130734  av FireWalk

på min gamle MR2 måtte jeg borre ene skruen for å få ut lykta... men mener fremdeles på det kan la seg gjøre å stikke handa opp under fangeren og vri rundt sokkelen og bytte pæren på den måten.. kan kanskje være like greit dersom skruene er rustet fast... ;)

#130747  av lasse

Når jeg tenker etter, måtte jeg faktisk borre ut den ene skrua mi jeg også...

Kan bare ikke tenke meg at det er enklere å ta det fra baksiden, er jo den fjæra som skal holde pæra på plass og greier...

#130755  av Sven

Hmmm... skal ikke være lett nei. Noen som vet ossen pære som sitter der da. Så kan jeg kjøpe den før jeg begynner å herje, så slipper man å kjøre for å handle pære uten glass.

#130758  av FireWalk

Sven skrev:Hmmm... skal ikke være lett nei. Noen som vet ossen pære som sitter der da. Så kan jeg kjøpe den før jeg begynner å herje, så slipper man å kjøre for å handle pære uten glass.
er en sånn vanlig 55 watts tåkelyspære.. du får kjøpt dem på bensinstasjoner...

#130761  av Sven

Oki, takker for alle svar. Skal nok få ordna det neste gang jeg er på jobb (influensa :oops: )

#130855  av chris

Blinklyset lar seg faktisk bytte ved å dytte hånda opp mellom fanger og den plastikken som ligger under bilen :)

Hvis man er redd for å bryte på blinklyset mener jeg :)

#130873  av Sven

Det er bytta, bare reiv det ut jeg :twisted: