TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• tips ang skifte av toppakning

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #131268  av larsst185

har stygge mistanker om at toppakninga mi er synger på siste verset. :evil: Tempen stiger ved hardkjøring.må kjøre med varmeapparatet på fullt for å holde den nede.Det hele begynte med at radiator troppa røyk,skifta denne men etter et par dager begynte det å lekke fra en liten sprekk i radiatoren.tetta denne midlertidig mens jeg venter på ny,men tempen stiger fortsatt.original toppakning er uaktuelt,så da lurer jeg på hvilken toppakning man bør gå for?.flissundet skulle ha ca 7k for HKS pakning og arp studs.Er litt sykt å tenke på når jeg får ny original pakning til 350 kr :lol:

#131305  av tojo

GÃ¥ for HKS mhg og ARP bolt/studs ,bestill fra f.eks USA f.eks http://www.horsepowerfreaks.com da kommer du under halv pris av FS . :wink:

Andre plasser du kan bestille "billig" er :
http://www.supramannen-racing.com

#131343  av larsst185

Se dær ja. :) Litt hyggeligere pris.Så er det bare å finne ut hva blokka mi ble borra til hos fmis når forrige eier hadde den bilen inne dær og hvilken tykkelse jeg bør gå for på pakninga...

#131346  av TheStig

hvor mye trykk har du egentlig kjørt? Om du har fått blokka planet (og sannsynligvis toppen) så burde jo ei fersk pakning holde ei god stund :?:

#131396  av gt4 carlos saintz

Send mail til TTE. der får du ståltoppakning i 1,2 eller 1.4 mm. til 8-900 kr.

Har nettop bestilt og det tok 3 dager og få den sendt:)

#131407  av larsst185

har den siste tiden kjørt ned 1-1,1.Bilen var inne til borring og fikk montert smidde stempler men original pakning hos fmis i 2001 på ca 170000km.bilen er nå gått 212000.

#131430  av TheStig

hmm, er bilen skikkelig behandlet? 42.000 er ikke spesiellt mye for en toppakning, og iallefall ikke med bare 1-1.1 bar trykk.. men det sies jo oxo at o.9 er maks om man skal slippe bekymringer..

#131486  av larsst185

Jeg på min side har behandla bilen upåklagelig.hva forrige eier har vet jeg ikke men et tegn på litt sløvt vedlikehold var at kjøleveska så ut som rust vann.ikke et godt tegn..

#131508  av tojo

Kjør MHG og ARP! :wink: Koster så lite ekstra, greit å ha litt ekstra å gå på i forhold til å kjøre med orginal å leve i grenselandet.

#131566  av larsst185

Er toppakninga fra TTE like god som den fra HKS.HKS pakninga er jo 3 ganger dyrere.Hvilken tykkelse bør man gå for?

#131579  av CelicaTurbo

Det sies at HKS-pakningen er værst, dvs best.. Har et rykte på seg for å være utrolig følsom for ujevnheter mellom topp og blokk så det er anbefalt å plane både topp og blokk, men Toyparts her på forumet har avkreftet nødvendigheten av det tidligere så ikke vet jeg.. Det er mange som er fornøyd med TTE-pakningen og den holder en del trykk den også, men det kommer alltid ann på hvilke fremtidige ønsker du har..

#133257  av larsst185

Ang tykkelse på pakninga så blir jeg anbefalt både 1,2 og 1,4mm.Noen som har erfaringer om hvilken tykkelse man bør bruke.tror den originale er rundt 1,2mm.

#133268  av kennethx

har du slipt og planet så bør du vel gå opp ett hakk, eller har jeg missforstått noe?

#133290  av larsst185

Det var det og jeg også tenkte.Jeg vet jo ikke hvor mye den evt er slipt fra før men jeg ser jo for meg at jeg kansje må slipe toppen litt ,men om det utgjør så mye at jeg burde gå opp et hakk i forhold til original pakninga er jeg usikker på.Tror nesten jeg går for 1,2mm.

#134031  av larsst185

Jepp da var deler bestillt.Ble kometic stålpakning og arp studs.Satser på at den pakninga er bra,har ikke hørt verken positivt eller negativt om den men bjørnstad bil mente den skulle være like god som HKS sin.Det var egentlig kortere leveringstid som avgjorde det for meg.Pakninga kosta 1900 og arp studsene 2100.