TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• veileler pÃ¥ motor/gir bytte pÃ¥ AW11 ???

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #131428  av steffen karlstad

som sagt så så må motor og gir ut får og finne ut hva som har skjedd etter dette:

ja, kjørte fra trondheim og hjem til lillestrøm 55 mil på nøyaktig 37 liter..
noe som tilsier pen kjøring. kom hjem og la meg dro på jobb ca 5 min med pen kjøring og skulle endelig kjøre litt i kveld..
duret rundt med dama og hu har nøya for hard kjør satt av hun og på med alex 1 gir 5500 siden den er jevlig å gire med 2.gir ca 6000 og så tresje gir ca 5500 og så slapp jeg gassen helt av og skulle gire ned til 2 gir (hadde da ca 3500) og så kjente jeg bare pedalen vibrerte kraftig.
la den i andre gir og hørte bare klakk klakk klakk...
kom inn på shell og satt den i fri!! klakk klakk klakk helt til jeg klemmer inn den kraftige vibrerende clutsh`en da blir det litt bedre...

HVA KAN DETTE HVERE?? trodde det først hvar råde bank siden det steg i turtallet til motoren men konstanterte med at det ikke er det siden det har mad gir/clutsh å gjøre!

eid bilen i 58 mil!

kan noen legge ut hva jeg må gjøre steg for steg? hav jeg må passe på? og tips?

#131455  av chris

Bilen var i hvert fall ikke sånn da jeg kjørte den, kort tid før salg.

#131476  av steffen karlstad

chris skrev:Bilen var i hvert fall ikke sånn da jeg kjørte den, kort tid før salg.
jeg skylder ikke på noen, bare at den skal tåle og bli fratt ut på 3 gir. hadde ikke mere en 6.000 på det meste!

fordi når jeg prøve kjørte i trondheim så ga jeg på fult ut og da satt gir spaken fast og clutshen løste ikke ut så du måtte dra den ut av gir! så det er nokk hovedproblemet tenker jeg, altså trøste lagre vis jeg er heldig.

ingen som har en liten veilerder bare sånn litt steg for syteg på de hoved tingene som skal gjøres?