TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nettopp kjøpt en MR2 mk1

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #131501  av James

Hei!

Har nettopp kjøpt en MR2 mk1... :D
Er gjort en del med bilen allerede (se på min profil) så er litt usikker på hva jeg skal gjøre med den... Har vurdert GT4 motor, turbo osv, men er redd for at det kan bli for dyrt. Noen som har noen gode forslag?

#131510  av andre 1

Eneste virkelig gode forslaget jeg kan komme på for å få mer power er vel å få satt i en 4agze, om du er heldig så kan du få en slik maskin med lednings nett ned i en 15000 . 2 liters turboen blir raskt mye dyrere da du må bygge om en hel del.

#131513  av James

Ok, har ikke mer en 12000kr foreløbig å bruke på bilen..
En kompis av meg har en Celica GT4 som ikke er tolla som han bruker som delebil til en Carlo Saintz. Kunne kjøpe GT4 motoren som står i den for 12-15000kr.
Skal ifølge han passe rett i en MR2 Mk1..
Er dette sant eller? En god invistering? :D

#131516  av spkstrp

James bessesen skrev:Ok, har ikke mer en 12000kr foreløbig å bruke på bilen..
En kompis av meg har en Celica GT4 som ikke er tolla som han bruker som delebil til en Carlo Saintz. Kunne kjøpe GT4 motoren som står i den for 12-15000kr.
det er en 3sgte, den passer ikke rett nedi, bare spør amund. Skal ikke uttale meg om prisen på motoren,..

#131525  av Mr2 Mk2

Hehe den passer IKKE rett i!!nærmeste plug and play du kommer er 4agze kompressor motor,der kan du kjøpe siste utgave med 170 hk org...Men det går ikke med budsjett på 12.000,bruk pengene dine på senking og gule koni du ;) var det som stod som neste på lista mi :wink:

#131526  av James

ok
har hørt rykter om at det er en som jobber i Toyparts (tuningfirma i Bergen) som kjører i en MR2 Mk1 med GT4 motor, men skal ikke si meg sikker...

#131527  av spkstrp

du får vell evt den nyeste 4a-ge med 170 hk også ! mener å ha sett enkelte på forumet som har montert denne, men om ledningsnettet passer i mr2 aner jeg ikke.

#131528  av spkstrp

James bessesen skrev:ok
har hørt rykter om at det er en som jobber i Toyparts (tuningfirma i Bergen) som kjører i en MR2 Mk1 med GT4 motor, men skal ikke si meg sikker...
hihi

#131529  av Mr2 Mk2

James bessesen skrev:ok
Er Amund på forumet her det,som har 3sgte i mk2.Første i Norge.... 8)

#131532  av James

Jostein skrev:
Hehe den passer IKKE rett i!!nærmeste plug and play du kommer er 4agze kompressor motor,der kan du kjøpe siste utgave med 170 hk org...Men det går ikke med budsjett på 12.000,bruk pengene dine på senking og gule koni du ;) var det som stod som neste på lista mi :wink:
ok,og hvor mye må jeg ut med for noen koni dempere?
(var foresten Stilig bil du hadde på profilen din Jostein ) :D

#131533  av Mr2 Mk2

prisene varierer men rundt 4k....jeg kunne få for 3000,1500 pr par...Det var med rabatter,men mulig de er billigere andre steder..Dette var gjennom Toyota...

edit
James bessesen skrev:(var foresten Stilig bil du hadde på profilen din Jostein ) :D
skaff deg et bilde du også....
Vedlegg
Toyota-MR2-SW11-Mk1-Orange.jpg
Toyota-MR2-SW11-Mk1-Orange.jpg (8.1 kiB) Vist 783 ganger
mr2 036.jpg
mr2 036.jpg (9.21 kiB) Vist 783 ganger
mr2 032.jpg
mr2 032.jpg (10.88 kiB) Vist 783 ganger

#131535  av Amund

:twisted: lykke til :twisted:

#131538  av James

Takker :D

#131539  av James

Jostein skrev:prisene varierer men rundt 4k....jeg kunne få for 3000,1500 pr par...Det var med rabatter,men mulig de er billigere andre steder..Dette var gjennom Toyota...

edit
James bessesen skrev:(var foresten Stilig bil du hadde på profilen din Jostein ) :D
Tenkte heller mer på bilen din du hadde i galleriet ditt Jostein :D

#131540  av Mr2 Mk2

James bessesen skrev:
Jostein skrev:prisene varierer men rundt 4k....jeg kunne få for 3000,1500 pr par...Det var med rabatter,men mulig de er billigere andre steder..Dette var gjennom Toyota...

edit
Tenkte heller mer på bilen din du hadde i galleriet ditt Jostein :D
Heheh.... :wink: