Jeg ser trstuning skal ha 804,- for Denso Iridium plugger, pluss frakt/oppkrav, mens Fensport selger Blitz Iridium plugger for ca 1000,- etter frakt og moms.. Aner ikke om det er noen forskjell, trolig er jo blitz pluggene egentlig Denso eller NGK-plugger som er re-badged da.
For å ta ut dine plugger så må du huske at du også må tappe intercooleren for kjølevæske da og fjerne denne og det er vel litt ekstra jobb enn det er på min bil

Ellers så tar man kompresjonstest ved å skru ut plugger, skru inn måleren, plugge fra coil og EFI-sikring og kjøre motororen på starteren et par sekunder. Hadde vært fristene å gjøre dette på egen bil men vet ikke om jeg gidder enda

Samt at jeg tror det er like greit å være uvitende likeglad enn å få enda en bekymring å tenke på (da tenker jeg ikke på sotede tennplugger og olje i tennpluggbrønn).
Tilbake til emnet så har jeg vel konkludert med dette:
olje på ene tennplugg: Skyldes løst toppdeksel eller dårlig pakning, pga oljen på pluggen var fersk og uforbrent.
sot på plugger: skyldes at pluggen er av for kald grad eller at jeg har en lekkasje i slange/IC mellom turbo og motor, jeg mistenker stykket mellom IC og gasspjeldet som såg mistenkelig ut i går med mye oljeklin som så ut til å ha presset seg ut under slangeklemmen. Får prøve med litt startgass og se om jeg merker noen vakumlekkasjer.