TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• lÃ¥n til gt4 st185?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #131581  av mEhE

begynner å bli ett par tråder med spm nå.:-)
er det helt umulig å få lån til st185 gt4 90-93mod med pant i bilen?
for ikkje kausjonist....har ikke hus eller leilighet ..
ingen måte å få lurt seg til et lån?
så lenge jeg har kasko på bilen så kan jeg ikke forstå at det skal være no problem..
har lån i banken fra før som snart er betalt ned som sikkert er positvt.

#131582  av celicat23

Hvis du ikke har noe å stille som sikkerhet (bilen i seg selv er ikke god nok når den er så gammel) så kommer du til å slite. Hvis du har klart å spare opp en del kapital, så kan banken binde opp dette som sikkerhet for ett lån.

Tok opp lån for å kjøpe en gammel pontiac trans-am for lenge siden. Da tok banken en sum kontanter av meg som sikkerhet. Mener å huske at det fungerte slik da at når det som stod igjen skyldig på lånet var samme sum som banken tok i sikkerhet, så kunne de ta pengene satt som sikkerhet og bruke de til å betale ned siste del av lånet.

Sjekk litt rundt. Det er noen her og der som skryter på seg at "Pøh, var ikke noe problem for meg å få lån på gammel bil!" Men uten noen form for sikkerhet, så har jeg enda ikke sett en som kan forklare hvordan han har klart det.

#131586  av mEhE

synes å jeg har lest noen som ikkje har hatt noe problemer med lån..
men kansje det hjelper på å spare opp en del først..men tar tid..å er ikkje mye tålmodig...men carlos saint er da verdt en del nå,å kommer sikkert ikkje til å synke mye på 5år vil jeg tror..

#131606  av CelicaTurbo

Det viktigste for banken er at de kan hente inn lånesummen om du ikke betaler lånet ditt, dvs at det er vanskelig å låne hele kjøpesummen for å dekke en bil som er eldre enn 10 år, men jeg har ikke hatt problem med å kjøpe min bil som var 11-12 år når jeg kjøpte den, mot noe egenkapital, samt at lånesøknaden også måtte godkjennes av en egen avdeling som hadde som oppgave å vurdere kjøpesum vs. verdi osv. Jeg antar at de fleste banker fremdeles kan tilby noe slikt men betyr så klart at du ikke kan bruke noe online søknadsskjema, men det er en stor fordel om du har egenkapital men det er som regel ikke behov for så alt for mye, 15-20.000 kommer du trolig langt med. Hør rundt med forskjellige låneinstituasjoner hva de sier.

#131634  av Daniel_hoy

celicat23 skrev:Sjekk litt rundt. Det er noen her og der som skryter på seg at "Pøh, var ikke noe problem for meg å få lån på gammel bil!" Men uten noen form for sikkerhet, så har jeg enda ikke sett en som kan forklare hvordan han har klart det.
Forklaring : Gå i banken. Ha med bevis på at du faktisk tjener nokk til å dekke lånet. Ha god orden på økonomi fra før ( Ikke lev på minus sida av kontoen)
Så er det berre å spørre fint og forklare at den gamle bilen er faktisk så dyr for den er spesiel og holder seg i pris.

Det var den måten jeg brukte for å få lån. Bilen er heller ikke registrert på meg. Men sikkerheten er i bilen.

#131660  av 2fastgt4

ge money bank låner ut opptil 200.000 uten sikkerhet hvis du er "betalingsdyktig".
stortsett greie å ha med å gjøre men koster litt.

når det gjelder hva du skal med pengene så er det lettere å få lån hvis du sier det er til oppusing eller noe.

#131672  av cs2451

2fastgt4 skrev:ge money bank låner ut opptil 200.000 uten sikkerhet hvis du er "betalingsdyktig".

når det gjelder hva du skal med pengene så er det lettere å få lån hvis du sier det er til oppusing eller noe.
Men renta er jo skyhøy..

#131682  av TheStig

cs2451 skrev:
2fastgt4 skrev:ge money bank låner ut opptil 200.000 uten sikkerhet hvis du er "betalingsdyktig".

Men renta er jo skyhøy..
nei fy fan, forbrukslån på slike plasser skal man holde seg unna. Har du ikke råd så har du ikke råd.. Banker gir ut lån til dem som er fullt ut i stand til å ha et lån

#131688  av cs2451

TheStig skrev:
cs2451 skrev:

Men renta er jo skyhøy..
nei fy fan, forbrukslån på slike plasser skal man holde seg unna. Har du ikke råd så har du ikke råd.. Banker gir ut lån til dem som er fullt ut i stand til å ha et lån
Helt enig der..

#131690  av tbergstad

Jeg kjøpte en celica gt4 uten egenkapital eller kausjonist. Men da var det pant i bilen. Fokus bank.

#131719  av mEhE

har ingen egenkapital nå...har 10k igjen på mitt forrige lån som er betalt i løpet av 3mnd..så uansett så skal det betales ned før nytt lån.har sparebank 1.hadde ingen egekapital på mitt forrige lån som var på 50k men da sto morra mi som kusjonist..det var en 92mod..lån uten sikkerthet tar jeg ikke opp,,det har jeg ikkje rå til...

fokus bank, sende du inn søknad da?har vært i sparebank 1 3år nå..så vis jeg truer med å skifte bank så kansje det hjelper:-)

off topic:for jeg foresten forsikre bilen på meg med full kasko hos gjensidige?på nettet sto det ivertfall celica 4w(ikke "d") turbo kunne forsikres.
er 20 år 30%bonus vært hos gjensidige 1år:-)
fikk pris på 14k på gt 96 mod med full kasko..

#131780  av cs2451

mEhE skrev:har ingen egenkapital nå...har 10k igjen på mitt forrige lån som er betalt i løpet av 3mnd..så uansett så skal det betales ned før nytt lån.har sparebank 1.hadde ingen egekapital på mitt forrige lån som var på 50k men da sto morra mi som kusjonist..det var en 92mod..lån uten sikkerthet tar jeg ikke opp,,det har jeg ikkje rå til...

fokus bank, sende du inn søknad da?har vært i sparebank 1 3år nå..så vis jeg truer med å skifte bank så kansje det hjelper:-)

off topic:for jeg foresten forsikre bilen på meg med full kasko hos gjensidige?på nettet sto det ivertfall celica 4w(ikke "d") turbo kunne forsikres.
er 20 år 30%bonus vært hos gjensidige 1år:-)
fikk pris på 14k på gt 96 mod med full kasko..
14k kan stemme fint det ja. Det er samma hva modell du har. Hos gjensidige er en gt4 en gt4.

#131798  av sindrejl

CelicaTurbo skrev:Det viktigste for banken er at de kan hente inn lånesummen om du ikke betaler lånet ditt, dvs at det er vanskelig å låne hele kjøpesummen for å dekke en bil som er eldre enn 10 år, men jeg har ikke hatt problem med å kjøpe min bil som var 11-12 år når jeg kjøpte den, mot noe egenkapital, samt at lånesøknaden også måtte godkjennes av en egen avdeling som hadde som oppgave å vurdere kjøpesum vs. verdi osv. Jeg antar at de fleste banker fremdeles kan tilby noe slikt men betyr så klart at du ikke kan bruke noe online søknadsskjema, men det er en stor fordel om du har egenkapital men det er som regel ikke behov for så alt for mye, 15-20.000 kommer du trolig langt med. Hør rundt med forskjellige låneinstituasjoner hva de sier.
livsforsikring og ufføreuforsikring tror jeg skal gjøre det litt lettere å få lån iallefall.. men gamlere enn 95 er veldig vanskelig.. finn en lokal bank, kjøp uføre forsikring og dill så kanskje dem strekker seg likevel. Og med egenkapital i tillegg KAN det gå

#131818  av mEhE

cs2451 skrev:
14k kan stemme fint det ja. Det er samma hva modell du har. Hos gjensidige er en gt4 en gt4
det var ikke turbo utgaven jeg fikk for 14k..men t20 gt 175hk.
gt4 har jeg ikkje ringt å hørt på enda..men er det stor forkjell da?

#131841  av cs2451

mEhE skrev:cs2451 skrev:
14k kan stemme fint det ja. Det er samma hva modell du har. Hos gjensidige er en gt4 en gt4
det var ikke turbo utgaven jeg fikk for 14k..men t20 gt 175hk.
gt4 har jeg ikkje ringt å hørt på enda..men er det stor forkjell da?
På meg med 16000km i året ble det litt over 18000kr i året. med 12000km ble der litt over 14000km en plass. dette er gt4