Det er skjeldent noe er "plug and play" med bil, noe tilpassing må en regne med.
Jeg hoder på med å gjøre dette nå. Du kan jo sjekke ut prosjektet mitt. Det er pålangt nær ferdig, har ikke hatt tid å oppdatere.
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.php?t=11189
Motor passer rett inn, så må du velge om du vil bruke gti grikasse og drivaksler, eller om du vil bruke gt4 kassa og drivaksler. Eller den beste måten (som er en del mer kostbar) er å bruke en MR2 gen3. turbo girkasse med LSD og evt. drivaksler. Går du for gt4 kassen må du skjøpe inn et ekstra deksel og en drivaksel (fra MR2).
Jeg skulle egnetlig gå for gt4 kasse og akslinger, men fikk et problem ved ombygging av girkassa. Skal nok klare å løse det, men har ikke tid å vente så derfor må jeg bruke min vanlig gti kasse og aksler enn så lenge. Jeg vet ikke om dette vil holde i forhold til kreftene i motoren, men det er bare en måte å finne ut på.
Når det gjeller ledningsnett kan du enten spleise ditt eksisterende gti nett med det japanske gt4 ledningsnettet, eller prøve å anskaffe et europeisk ledningsnett. da blir det antagligvis bare få forandringer. Men uansett det er her de fleste og de største problemene ligger.
Ellers er det mekaniske stort sett greit. Får håpe du setter i gang prosjektet. det er mye jobb, men veldig morro........!

Jeg vil da råde deg til å gå for en 3. gen S3-GTE motor, da den er et bedere utgangspungt, og er på ca 250 HK orginalt.
Sjekk også ut disse linkene:
http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... gswaps.htm
http://www.toymods.org.au/tech.html
http://www.toyotacelicaonline.com/celica1/3sgteswap.htm
Har du noen spørsmål er det bare å spørre i vei...! Du kan sikkert også høre med Maruks her på forumet. Han er en veldig dyktig mann og har hjulpet meg mye.
Lykke til
