TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 10" bred felg bake pÃ¥ mr2?

• Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #133758  av SMT

jeg lurte bare på om det går å ha 10" brei felge bake på mr2'en med 245.35.17" dekk. med orginale fjærbein?

har bestilt og er ikke sikke på om det passer. håper på det :D

skal ha 8" brei felg framme. med en plass mellom 215 og 235 dekk.

#133816  av lexusmann

Vil tro en aldri så liten valsing må til...men du kan jo høre med Markus, mr2turbo, han har jo 255 dekk bak... :wink:

#133884  av SMT

må vell valse litt bake. kan skje framme også. :D
nån som har noen tipps. har aldri gjort det før. bilen blir opplakert i vinter vist alt går etter planen.

#133886  av kake

Det kommer til å se dumt ut med 10" felg med bare 245 på. Dessuten vil dekket skli på felgen og du vil ikke få utnytta dekkets egenskaper. 9" felg ville derimot vært perfekt.

I alle dager skal du med så breie greier uansett ? Og med originale fjærbein ?? :)

#133890  av SMT

det blir og komme tein ss coil overs så snart jeg får rå. :D

jeg tenkte egentlig at jeg skulle ha 255 eller 265 bake.

men jeg har ikke funnet noe bra dekktilbud enda. :(

men det kommer vell.

må prøve og få bilen så god som mulig på kurvekjøring :D

#133908  av kake

Joda, men trenger vel ikke overdrive. En slik dimensjon vil gi mer rullemotstand (dårligere aks), lavere toppfart, høyere vekt, høyere bensinforbruk, mye mer bråk og mindre komfort (ikke viktig, men). Og om det er 25% breiere enn et mer egnet dekk til MR2, vil det ikke gi 25% bedre feste, ikke på langt nær. I regn vil det jo være helt håpløst uansett :) Men, snakker du om skikkelig utskiftning og tilpassning av understell, og mye tid på justering av hjulvinkler, samt demping og stivheten på coiloverne dine, så kan det jo ha noe for seg.

#133915  av SMT

vi får se. fikk besked om at jeg har fått gal pris på felgene. jeg skulle få de for 12k med 23% rabatt. men jeg har fått gal pris hos de det viser seg at felgene blir 8000kr dyrere en den prisen jeg fikk når jeg bestilte så de venter på svar, fra meg.

men 8000k er bare for å få litt breiere felg :D

Hvor breie dekk får man på 8" felg? og ser det normalt ut?

#133916  av lexusmann

8"?? 225-235, vil jeg tro...

#133946  av lasse

Jeg har 235 på 7,5" felg men det er maks også da...

#133954  av kake

lexusmann skrev:8"?? 225-235, vil jeg tro...
Jepp, 225 er tilnærmet perfekt, 235 vil funke meget bra også.
SMT skrev:
Hvor breie dekk får man på 8" felg? og ser det normalt ut?
Det vil se bra ut. Om det fyller helt kommer ann på innpresset på felgene.
Det viktigste med dekkdimmen på MR2 er å ha en fin balanse i bilen, i sammenheng med understellet og dekka som står på. 215/40 f og 235/40 b er en meget bra og mye brukt kombinasjon, både på GTi og Turbo. Noen som går opp til 245 bak og, for å få bedre feste når hk-antallet blir høyt. Har selv kun 205/40 f og 215/40 b og er meget fornøyd med det, utseendemessig (med spacere bak) og kjøremessig. F1 dekka mine sitter meget godt gjennom svingene de og har en myk slippvinkel, noe som gjør at hekken er veldig grei og håndtere når den kommer.

#134043  av lexusmann

offtopic:
herregud for en flott bil du har, kake!!! :shock: tenker du drar en del kred for den...
Ikke meniningen å spore av her nå, men måtte bare innom bildene dine... :wink:

#134052  av TheStig

som nevnt over er det ekstremt viktig med dekkbredde som matcher understellet. Jeg hadde 245 rundt hele carlosen min som har originalt understell og det fungerte overhodet ikke. Bilen slapp nesten aldri med den følge at det ble mye krenging og vridning av hjulvinklene ... not good

#134146  av kake

lexusmann skrev:offtopic:
herregud for en flott bil du har, kake!!! :shock: tenker du drar en del kred for den...
Ikke meniningen å spore av her nå, men måtte bare innom bildene dine... :wink:
Takk for det :wink: