TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• forskjell mellom 90 mod celica gti og en 93 mod celica gti?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #134313  av celica4ever

Jeg har en 90 mod celica gti, idag så jeg på en delebil, men den var 93 modell gti og hadde abs bremser og airbag, er det flere forskjeller mellom min og denne bilen?

Bilen har gått 170 000 km og eieren påstår at den ikke bruker olje og
motoren ser helt strøken ut ..... Men er det ikke ganske vanlig at disse gti motorene bruker litt olje? For jeg har snakka med noen celica eiere og nesten alle sier at motoren bruker olje :roll: da tenker jeg på celica st18 eiere

#134331  av GT_rider

vanlig og vanlig at motoren bruker olje :?
Normalt og ideelt sett skal ikke en motor bruke olje nei.
MEN det er nå en kjennsgjerning at disse bilen er noen år gamle, og nesten alltid har blitt kjørt godt av tidlligere eiere, så derfor er det desverre ikke uvanlig at 3sge motorene bruker litt olje. ( min brukte ca 4-5 dl pr 100 mil)
Finnes sikkert unntak, bla overhalte motorer, eller skikkelig behandla motorer, så er ikke sikkert selger er ute etter å lure deg :)
Finnes ærlige sjeler og, selv om det ofte er langt mellom hver 8)
 #134339  av Gjertsen

celica4ever skrev:Jeg har en 90 mod celica gti, idag så jeg på en delebil, men den var 93 modell gti og hadde abs bremser og airbag, er det flere forskjeller mellom min og denne bilen?

Bilen har gått 170 000 km og eieren påstår at den ikke bruker olje og
motoren ser helt strøken ut ..... Men er det ikke ganske vanlig at disse gti motorene bruker litt olje? For jeg har snakka med noen celica eiere og nesten alle sier at motoren bruker olje :roll: da tenker jeg på celica st18 eiere
At den 93 mod har abs og airbag. er vel bare ekstra utstyr ;)
Skal ikke være no vesentlig forskjell på 90 og 93 mod. samme klassen *182 begge såh.;)

#134347  av GT_rider

min 90mod hadde abs, og den var ganske ribba for alt ekstrautstyr. ingen takluke, AC, skinn, osv..
hadde el-ruter/speil da :)

#134438  av Alec

90 modell har ikke plass til innebyggede tåkelys i fronten, det har 93 modellen... En forskjell til hvertfall...

#134450  av GT_rider

Alec skrev:90 modell har ikke plass til innebyggede tåkelys i fronten, det har 93 modellen... En forskjell til hvertfall...
hmmm..hva mener du med det.
Jeg hadde integrerte tåkelys på min :?

#134545  av Alec

Hmmm, er 99% prosent sikker på det ja, sikker på at du ikke hadde en etter montert frontfanger??? En annen forskjell er setetrekk: grått på tidlige modeller og sort på de senere, og en tredje ting er at på 90 modellene står det toyota i skrift på panseret og bak mens på 93 modell er det toyota-emblemet...

for å vise med bilder hva jeg mener:
Vedlegg
92+ modell
92+ modell
93 modell.jpg (33.6 kiB) Vist 609 ganger
90 modell
90 modell
celica 90 modell.jpg (4.93 kiB) Vist 609 ganger

#134560  av ScadamiCa

93 har "sorte" ringer rundt baklyktene.
93 har toyota merket på rattet, og det står Celica på dørlistene
90 står det celica på rattet og toyota på dørlistene, viss jeg ikke tar helt feil.

#134581  av GT_rider

hadde fanger dønn lik den på øverste bildet. Med tåkelys.

Stemmer at det står celica på rattet, og om det står celica eller toyota på dørken, skal jeg ikke si sikkert.
Stemmer og at 93 modellene har sote ringer rundt baklysene, jeg hadde det ikke på 90en min.

#134679  av Alec

hadde fanger dønn lik den på øverste bildet. Med tåkelys.

Da hadde jeg rett da :lol:
Mener også at 93 modellen har fjernstyrt sentrallås, men det er kanskje bare ekstrautstyr?!

#134697  av GT_rider

er ikke tåkelysene i fanger på det øverste bildet integrert da?? ser sånn ut for meg. At de endrer plasseringen er noe annet..
Så i mine øyne har også 90 modellen integrerte tåkelys 8)
Hehe...sånn kan vi nok holde det gående i det uendelige tenker jeg.. :P

#134818  av Alec

Hehe, du sier noe der! Så det endelige svaret for være at 93 modellen har en annen type front enn 90 modellen, ok :wink:

(men må si at utseendemessig så ser det mer ut som om det er ferdig tilpasset til tåkelys på 93 mod enn 990 mod da... :lol: )

#134822  av GT_rider

ja, tenker vi får konkludere med at de har forskjellige frontfangere jah 8)