TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Lurere pÃ¥ Ã¥ kjøpe downpipe, noken som har ergaringer Ã¥ dele?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica

#134513  av mr.two

SSautochrome har et dårlig rykte på den amerikanske mr2 siden
they are located in town with me. they basically copy existing products and just make them cheaper.
ssautochrome sells crap. i've heard of many manifolds falling apart.
unfortunately i don't have any pics on hand but i have seen them.
They need a lot of reinforcing on the welds. A lot of the NA guys have come to the conclusion that the welds should be reinforced. Check the flanges and mating surfaces because the aren't always flat. In fact on one of there headers I looked at was off by as much as an 1/8th of an inch when I placed a straight edge on it and it would most definitely need to be milled. Thats where a lot of the leaks come from on their products.
I spoke to LB about the exhaust as I didn't want to be over charged. He told me the SSautochrome people were making copies of his product with some cheap company in china. He said they took his pictures off the website and attempted to make a copy. He pointed out some other slight differences like the way their exhaust does not hang on an angle and the tips were different. He told me it was not the same grade stainless and you could expect it to crack quickly just like their headers. He also pointed out they do not offerer any warranty as he does.
HAHA...this place is a joke. GOOD thing that havent charged my CC yet. I have exchanged a few emails with them leading nowhere. Ive gotten replys from 3 different people. One person told me the tracking number and said it was shipped on the 7th and due to arrive on the 9th. The tracking number was invalid (of course) and they havent even charged me so why would they ship it. Oh well, im still waiting... no rush for me. I'll keep replying to them and see what i can get.
Men noen er jo fornøyd også, du får hva du betaler for.

#134531  av cs2451

Denne er helt grei. Du får det du betaler for. Det står rustfritt. Men det begynner å ruste etter noen mnd. Men passform er kjempe

#134547  av FireWalk

har lest mye på forumet om de der, det virker som om hovedproblemet kommer av at det ikke er noen support som støtter den mot blokka.. men på de nyere kitene som selges på ebay nå så ser det ut til å følge med en sånn festebrankett, noe som ikke var før.. kanskje de har tatt lærdom av tidligere feil? hvem vet..

#134548  av CelicaGT

Da blir det sikkert Aussie dp. Noken andre enn Fensport som selger?

#134565  av mr.two

CelicaGT skrev:Da blir det sikkert Aussie dp. Noken andre enn Fensport som selger?
http://www.aussie-speed.com/

SSA eksosdeler rustet visst noe helt sinnsykt fort, til tross for at det var " rustfritt ", om de har gjort noe med dette eller ikke skal jeg ikke si noe om. Man må visst også kutte noen bolter for å få dp til å passe ? Nei, ikke vet jeg, klarer meg fint med Aussie DP med perfekt passform og utmerket kvalitet jeg.

#134570  av Christian

Har ss pipa jeg. Funker helt supert. Alt var perfekt tilpasset og kit'et kom komplett etter 5 dager i posten. Mulig det ruster etter hvert, men min er like fin ennå :) Brukt i ca 2mnd. Har hatt en Aussie også, den var gulle god, men foreløpig ikke bedre enn ss :wink:

Dere må se litt på prisen også da.

#134639  av Rage

Jeg har ingen dårlige erfaringer med det jeg har handlet til diverse Nissan, BMW etc fra SSA.

De har tatt seg veldig opp det siste året, bruker skikkelig flenser, sveiser skjøtene på alle rør skikkelig, eneste jeg kan prikke på i disse dager, er at uttaket til extern wastegate, flensen der kan være noe uplan, dette er ikke værre enn å pusse selv.

Er alltid de dårlige tilbakemeldingene og kommentarene folk tar til seg når de leser omtaler om folk og firmaer, og ikke de bra. Produktene deres er faktisk veldig bra, til en god pris. Passformen er ypperlig, og rust? Mange av mine venner kjører med SSA anlegg på s13 fra motor og ut, ingenting har foreløpig rustet :)

Men, back ontopic!

#134643  av FireWalk

Rage skrev:Jeg har ingen dårlige erfaringer med det jeg har handlet til diverse Nissan, BMW etc fra SSA.

De har tatt seg veldig opp det siste året, bruker skikkelig flenser, sveiser skjøtene på alle rør skikkelig, eneste jeg kan prikke på i disse dager, er at uttaket til extern wastegate, flensen der kan være noe uplan, dette er ikke værre enn å pusse selv.

Er alltid de dårlige tilbakemeldingene og kommentarene folk tar til seg når de leser omtaler om folk og firmaer, og ikke de bra. Produktene deres er faktisk veldig bra, til en god pris. Passformen er ypperlig, og rust? Mange av mine venner kjører med SSA anlegg på s13 fra motor og ut, ingenting har foreløpig rustet :)

Men, back ontopic!
Jeg har også et par bekjente som har kjørt med både dowpipen og grenrøret til SSautochrome. Ingen problemer der, han ene har hatt det i 1,5 år nå, og det ser fremdeles like fint ut. Ikke noe rust i det hele tatt.

#134652  av mr.two

Hvorfor kjøpe av noen som får/har fått klager når man kan kjøpe av noen som ikke får det ? Dere er noen barmhjertige sjeler...

#134654  av maxgets

mr.two skrev:Hvorfor kjøpe av noen som får/har fått klager når man kan kjøpe av noen som ikke får det ? Dere er noen barmhjertige sjeler...
Hvorfor kjøpte du toyota? mange som har klaget på det og.. trenger ikke ligge så mye i det.. eller de kan ha forbedret seg..

Og hvorfor betale dobbelt så mye når du kan få det billig?

#134657  av FireWalk

hvorfor betale 3 ganger så mye for noe som kanskje ikke er noe bedre? Som sagt over, det er alltid slik at folk får bare høre om de tilfellene der det er problemer med et produkt, men alle de som er strålende fornøyd med det, de hører vi ikke noe fra. De bare monterer det på og kjører lykkelig videre. De har ingen grunn til å sette seg ned og skrive ned sine klager på et forum.

Problemene med SS har vært festeanordningen såvidt jeg har fått med meg. Altså: at folk har montert dette på feil måte slik at det har blitt vridninger og vibrasjoner i manefolden som har ført til at sveisene har røket og det har blitt hull. Dette pga dårlig montering som regel.

De nyeste produktene deres er forsterket og har også med festebrankett som skal festes i blokka for ytteligere støtte. Jeg tror at den downpipen de nå selger er like bra som mange andre, og til 1/3 av prisen.

#134664  av mr.two

maxgets skrev:
mr.two skrev:Hvorfor kjøpe av noen som får/har fått klager når man kan kjøpe av noen som ikke får det ? Dere er noen barmhjertige sjeler...
Hvorfor kjøpte du toyota? mange som har klaget på det og.. trenger ikke ligge så mye i det.. eller de kan ha forbedret seg..

Og hvorfor betale dobbelt så mye når du kan få det billig?
Greit, det var ikke helt vannfast, men rent generelt så bruker man ikke penger på noe der det er risiko for at det kan være et dårlig produkt eller tjeneste. Og billig er faktisk ikke alltid bedre, men selvfølgelig, ikke alltid omvendt heller. Det blir jo en subjektiv vurdering utifra det aktuelle produktet, og det kan jo bli enten ja eller nei, men jeg personlig satser heller på produkter med et godt renomé og lite klager, enn et billig proukt der det hvertfall tidligere har vært sterk skepsis til produktets utforming og kvalitet.

#134671  av mr.two

FireWalk skrev:hvorfor betale 3 ganger så mye for noe som kanskje ikke er noe bedre? Som sagt over, det er alltid slik at folk får bare høre om de tilfellene der det er problemer med et produkt, men alle de som er strålende fornøyd med det, de hører vi ikke noe fra. De bare monterer det på og kjører lykkelig videre. De har ingen grunn til å sette seg ned og skrive ned sine klager på et forum.

Problemene med SS har vært festeanordningen såvidt jeg har fått med meg. Altså: at folk har montert dette på feil måte slik at det har blitt vridninger og vibrasjoner i manefolden som har ført til at sveisene har røket og det har blitt hull. Dette pga dårlig montering som regel.

De nyeste produktene deres er forsterket og har også med festebrankett som skal festes i blokka for ytteligere støtte. Jeg tror at den downpipen de nå selger er like bra som mange andre, og til 1/3 av prisen.
Jeg vil se det som lite sansynlig at så mange individer presterer å montere dette feil..nå vet jeg ikke hvem som har sagt det, men hvis det var produsenten hadde jeg definitivt holdt meg unna.

#134673  av TheStig

passformen på ss er perfekt MEN den siste forsendingen deres har hatt problemer. Mail selger og hør med han om dette er den typen med passform problemer eller om det har blitt utbedret