TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Green filter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #135590  av oleb

I morgen reiser jeg til Mo i Rana og får en kompis til å hjelpe meg med å montere green filter på min celica mkV 1990 gti. (forutsatt at han greier å skaffe rett filter da!)

- Er det noe spesielt vi bør passe på når vi monterer sånn at ikke noe skal gå til h.....?
- Kan green filter være skadelig for motoren på noen måte?

Skal også montere mellomrøret i eksosanlegget. Noe vi bør passe på her?

Ole B.
 #135592  av cs2451

oleb skrev:I morgen reiser jeg til Mo i Rana og får en kompis til å hjelpe meg med å montere green filter på min celica mkV 1990 gti. (forutsatt at han greier å skaffe rett filter da!)

- Er det noe spesielt vi bør passe på når vi monterer sånn at ikke noe skal gå til h.....?
- Kan green filter være skadelig for motoren på noen måte?

Skal også montere mellomrøret i eksosanlegget. Noe vi bør passe på her?

Ole B.
Er dette et filter som du monterer i den orginale luftfilter boksen? Uansett ingen fare å montere et sportluftfilter i bilen din. Bare pass på å få alt tett sånn at den luften motoren drar inn kommer igjennom filteret.

eksosanlegget er vel en fordel å få tett så slipper du å ta det opp igjen! :?

#135595  av oleb

må vel bort med den boksen og sette inn kun det filteret. det er jo en sånn "turbin"-aktig sak.

#135597  av oleb

må vel bort med den boksen og sette inn kun det filteret. det er jo en sånn "turbin"-aktig sak.

#135598  av oleb

#135599  av oleb

hva skjer?!?

#135605  av TheStig

jasså så du kommer hit.. neida, er en smal sak å montere sportsfilter på gti motoren.. Green filter er bomullsfilter så pass på å smøre det inn med olje titt og ofte slik som det står i bruksanvisningen.. Hvis ikke kan det smuldre opp og skade motor....

#135631  av oleb

ja! nå kommer jeg på tvangsbesøk! hehe..
neida, takker for svar. Skal huske på råd.
må på bilverksted nå for å kjøpe nye klosser, har ikke kloss igjen framme til venstre --> ekkel lyd når jeg bremser.

#135644  av lexusmann

Oleb, du må passe å slette når du poster flere like innlegg.... :wink:

#135647  av oleb

ok, må ha skjedd en feil da jeg postet det der, må ha trykt på oppdater eller noe sånt. skal slette postene! :)

uansett, det blir ikke green filter i dag, må få noen deler først. så nå ligger jeg på rygg under bilen for å skru av mellomrøret i eksosanlegget. Er det noe jeg må passe på når jeg setter på det nye? Noen pakninger/pasta eller noe sånt? eller er det bare å bruke skruene som sto på det gamle og skru til?

Ole B.

#135651  av FireFox

Sånn når du skal montere luftfilter, så må du ha en adapter som skal sitte på luftmengde måleren. det mekker du lett selv, eller så får du oxo kjøpt.

#135652  av FireFox

TheStig skrev:jasså så du kommer hit.. neida, er en smal sak å montere sportsfilter på gti motoren.. Green filter er bomullsfilter så pass på å smøre det inn med olje titt og ofte slik som det står i bruksanvisningen.. Hvis ikke kan det smuldre opp og skade motor....
Hmm... akkurat dette med å smøre luftfilteret har jeg ikke hørt før...
Har et Jamex filter.. må dette smøres?

#135658  av TheStig

kommer an på hva det er laget av. Jamex er et merke jeg ikke har peiling på da jeg skygger unna det mer enn svartedauen selv ..

#135672  av tojo

Jamex filtrene trenger rens/olje!

A drop in replacement panel air filter, oiled foam type. (it has three densities of foam, getting finer as the air passes through it.) Flows more air than standard (paper) type. It comes pre-oiled.

#135677  av oleb

ok.

jeg ligger fremdeles under bilen og sliter med å få av mutrene til mellomrøret. De sitter DØNN fast! tips, noen? Har prøvd med rustløser, men det er ingen tegn til rust på mutrene og boltene, de sitter bare så inni ... godt fast! Jeg ligger jo da litt keitete til, men likevel..

Ole B.