TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AE86 / Levin / Trueno

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #135972  av mk1 black limited

Hva ligger noe slikt på i pris? Noen til salgs i Norge? Morten? ;-)

#135984  av tojo

Pris i Norge vet jeg ikke da disse er vanskelig å få tak i.
Men i Sverige er det 2stk til salgs på Blocket:
Bilde
40000,- sek
Bilde
74000,-sek

For mer info se:
http://www.blocket.se/search?q=ae86&cal ... =0&where=3

#135991  av Speeder

Den grønne hadde jo kledd deg Jørn :lol:

Danmark er vel det landet i nærheten med flest slike biler. Ikke så mange tilsalgs her gitt.

#136000  av TurboKnut

Jeg har fulgt med på slike biler i Tyskland, det er ikke mange av dem, men jeg bød (5.000 euro) 40.000,- NKr for en - og fikk den ikke. Den var fin - men hadde blitt tålig dyr her i Norge før avgifter og slikt var betalt.

#136107  av Morten

Disse ble som kjent ikke tatt inn til Norge, og er derfor ikke så mange her og dermed sjelden noen tilsalgs. Mener å ha lest at det ble tatt inn 5 stk. som Gr.A rallybiler, noen på hvite og noen på sorte skilt. Alle disse var "Levin 2-dørs coupe" (sånn som Sørlie hadde). Vet at 2 av disse fortsatt eksisterer, den gamle til Sørlie og en grønn/blå (med svart skilt).

Tror begge disse har hatt motorhavari i år/fjor....

Ellers vet jeg om min, som ble importert fra Sveits i 96, og to andre. Vet ikke om de to andre har skilt eller ikke, men tror begge er hentet fra Danmark i løpet av de siste årene.

Nok om det. Det jeg vil frem til er at når en av disse er tilsalgs er det markedet som bestemmer prisen. Mitt tips for å snappe opp et ok eksemplar er å importere selv. Virker som om det stadig er spennede eksemplarer tilsalgs på http://www.aeu86.org/forum/index.php (europeisk AE86 forum). Vær obs på at en må være registrert for å se kjøp/salg delen av forumet! :wink: Regn med 50k og oppover ferdig regga.

For de dristige (og rike) går det å få kjøpt Egon sin syke ~500hk AE86, men prisen er vel omtrent det samme som en Elise... :mrgreen:

#136110  av mk1 black limited

OK, takk for svar. Er redd prisen ligger utenfor mitt bytt-ut-Pug'en-med-noe-morsomt-bakjulsdrevet-noe -prosjekt. :-D

Utrolig at de holder seg så godt i pris, de er jo eldgamle! Er vel drifte-rep'en som sørger for det regner jeg med.

Speeder: Den grønne hadde ikke kledd meg! :-)

PS: Bare for å illustrere hvor innstilt jeg er på å finne en annen vinter/daglig-bil: I dag prøvekjørte jeg en Mercedes 190...

#136120  av Morten

mk1 black limited skrev:OK, takk for svar. Er redd prisen ligger utenfor mitt bytt-ut-Pug'en-med-noe-morsomt-bakjulsdrevet-noe -prosjekt. :-D

Utrolig at de holder seg så godt i pris, de er jo eldgamle! Er vel drifte-rep'en som sørger for det regner jeg med.

Speeder: Den grønne hadde ikke kledd meg! :-)

PS: Bare for å illustrere hvor innstilt jeg er på å finne en annen vinter/daglig-bil: I dag prøvekjørte jeg en Mercedes 190...
Ved lavbudsjett-potensiellt-moro-bakhjulsdrevet-noe... E30 325i feks? får jo de hivd etter deg nå til dags :wink:

#136283  av mk1 black limited

Jepp, er nok en E30 som er mest aktuell, men kanskje en 318iS fremfor en sekser.

#136285  av TurboKnut

Jeg har handlet meg et lavbudsjetts bakhjulsdrifte-prosjekt.
Vedlegg
203_0358.JPG
203_0358.JPG (37.88 kiB) Vist 200 ganger

#136286  av mk1 black limited

Kult - men jeg er ingen stor fan av E36-karosseriet (av ymse årsaker, men det er en helt personlig vurdering!), så jeg vil ha en E30.

#136313  av Apsis

mk1 black limited skrev:Jepp, er nok en E30 som er mest aktuell, men kanskje en 318iS fremfor en sekser.
Enig!
I tillegg blir jo disse altfor tunge i fronten med sekser!
Sitter jo tross alt firer i E30 M3, som forøvrig er den feteste BMWen jeg vet om!
Synes det er litt skuffende at BMW blir nevnt i dette kvalitetsforumet (Corollla / Carina osv mener jeg :D)

#136344  av skody

Morten skrev:For de dristige (og rike) går det å få kjøpt Egon sin syke ~500hk AE86, men prisen er vel omtrent det samme som en Elise... :mrgreen:
Bilde
Bilde
Bilde
Hvis jeg ikke husker feil mumla han noe på dansk om 460hk ved 1.x bar. ?!

#136347  av sigheri

Åhhh, Nice den der!!!! Drømmebil!!! Fler bilder/filmer av den?

#136351  av skody

Nei, har ikke det. Eller.. har noen elendige detaljbilder tatt med engangskamera av en kamera-t.
Bilde
Bilde
Bilde
That's all folks. Now go home!

#136355  av T23 Turbo

Ja det er min kammerat's AE86.Den er blevet opgraderet meget siden.En ny GT35 turbo og sekvensiel gearkasse og 2,5 bar.
Så den er vågnet meget op siden de billeder er taget.
Finn