TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• JDM baklykter

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #136077  av MacBain

Da var JDM baklyktene montert :-)
En ting som er litt rart er att tåkelysene ikke funker lenger, er det riktig at disse ikke virker med JDM lykter?
Er dette grunnen til at de ikke er "e" merket?
Vedlegg
JDM Lykter.JPG
JDM Lykter.JPG (159.34 kiB) Vist 212 ganger

#136080  av TurboKnut

Enkelte land har ikke tåkebaklys - feks USA.
JDM-bilene har heller ikke dette, men ofte doble baklys (slik som Skyline feks).
Det er ikke krav at baklykter skal være E-merket har jeg blitt fortalt av biltilsynet.

Ble tøft :D

#136117  av CelicaGT

Tåkebaklyset skal virke. rekner med du plasserte pæra for tåkebalyset ein plass. Sikkert pæra som er død.

#136123  av MacBain

Når jeg bytta lykter så fulgte det med ledningssett og pærer, så jeg slapp å bruke de gamle, tviler på at de er gått på begge sider.
Når jeg trykker inn tåkelys bryteren så skjer det ingen ting.

Tror heller det stemmer som TurboKnut sa.
Jeg har doble baklys som du kan se på bildet. Trodde først att tåkelysene stod permanent på, da de lyste mye sterkere en de gamle.

#136140  av ST205RR

hvor kjøpte du lyktene dine ?
jeg kjøpte mine hos toyota og mine tåkebaklys kommer på om jeg slår på bryteren....

har du prøvd å slå tåkebaklysene av/på mens lysbryteren din står i "park"
possisjon?

nå har jeg byttet pærer og kjører jeg kører med di konstant på slik at det er doble lys bak slik som på bildet ditt men mine har samme lysstyrke :mrgreen:

#136155  av CelicaGT

Kor kjøpte du lyktene fra?
Eg kjøpte mine fra toyota. Fulgte ikkje med ledninger og pærer. Du har vel fått ledningsnett der tåkelyset er kobla vekk til fordel for dobble baklys. :-)

#136176  av MacBain

Kjøpte de på ebay fra Hong Kong(kjapp leveranse, pakken kom på døra innen en uke. Betalte 2000,- ink. frakt og moms.
Hvor mye betalte du her i norge?

#136177  av TheStig

MacBain skrev:Kjøpte de på ebay fra Hong Kong(kjapp leveranse, pakken kom på døra innen en uke. Betalte 2000,- ink. frakt og moms.
haha.. ikke akkurat på din lokale toyotaforhandler nei

#136191  av ST205RR

mulig lednings settet som fulgte med lyktene er hong kong spec uten tåkelys...
prøv å byttt tilbake til det orginale lednings settet 8)

betalte vel ca 1.600 kr for begge mine hos toyota med litt rabatt :lol:

#136626  av MR_T

MacBain skrev:Kjøpte de på ebay fra Hong Kong(kjapp leveranse, pakken kom på døra innen en uke. Betalte 2000,- ink. frakt og moms.
Kjørte de org. hos Toyota for ca850kr stk uten rabatt, virker som du har betalt litt mye

T.R

#136690  av Rolfis

Fikk oppgitt at de nå koster 1106 pr stk. inkl moms hos min lokale Toyota forhandler. Skulle tro at samme vare hadde samme pris uansett hvilken Toyota forhandler en benytter... Er det lenge siden du kjøpte de Mr_T ??

Forøvrig så bestillte jeg, og har de på fredag :D

#136697  av sindrejl

har du delenr? de på toyota her er ikke helt koselige å prate med mo man ikke har delenr..

#136703  av Rolfis

sindrejl skrev:har du delenr? de på toyota her er ikke helt koselige å prate med mo man ikke har delenr..
81561-2B240 (left)
81551-2B300 (right)

Går litt lettere når en har delenr. ja. Ellers så ender det som regel med "Hmm.. Tja.. Skal vi se... Hmm.. Nei det kan jeg ikke finne!" 8)

#136708  av sindrejl

Rolfis skrev:
sindrejl skrev:har du delenr? de på toyota her er ikke helt koselige å prate med mo man ikke har delenr..
81561-2B240 (left)
81551-2B300 (right)

Går litt lettere når en har delenr. ja. Ellers så ender det som regel med "Hmm.. Tja.. Skal vi se... Hmm.. Nei det kan jeg ikke finne!" 8)
tusen takk.. ja det har seg en tendens til at dem oppfører seg slik :(

#137482  av Rolfis

Da har jeg også bytta baklys til JDM type. Bytta samtidig pære i tåkelysa til 5W så nå fungerer de som doble baklys
Vedlegg
Bilde 012-2.jpg
Bilde 012-2.jpg (76.37 kiB) Vist 203 ganger