Side 1 av 2

Legg innLagt inn:03 feb 2002 21:51
av jensi
Er det noen som har koblet om vippelyktene ,slik at de bare står i øvre posisjon når lysa lyser?
Orginalt er det jo slik at når du blinker på noen med lyktene så blir de stående i øvre posisjon til en skrur av alt lys.
Kunne tenkt meg å koblet det slik at de var oppe kun når det er lys i lyktene.
Jens

Legg innLagt inn:03 feb 2002 23:03
av CelicaTurbo
Hvis du sjekker den nederlandske mr2 klubben (www.mr2.nl) så mener jeg de har en beskrivelse av hvordan det gjøres.. dvs at hvis du blinker går lyktene ned igjen etterpå eller om du skrur ned til park-lys så går lyktene også ned. Har ikke prøvd det men jeg mener å huske det bare er snakk om å bryte en ledning som ligger på undersiden av sikringsboksen fremme under panseret. Du får se om du finner det der!



Edited By MR2 on Feb. 03 2002 @ 22:04

Legg innLagt inn:05 feb 2002 18:25
av jensi
Takk for tipset.
Det er nå ordnet.
Gjorde følgende :ut med reservehjul og plastdeksel over batteriet,blått rele på sjåførsiden ,skru av med en 12mm mutter.
Ta av plugg og se i bunn på rele klipp ledning som går til nummer 6.(tynn rød).
Monter relekontakt.Nå virker det slik det bør .
Jens

Legg innLagt inn:27 nov 2002 23:28
av jumbo
Jeg er superklar for å gjøre nettopp dette stuntet, men er litt nervøs for å gjøre noe dumt. Kan noen utgreie hva som er effekten av å klippe denne ledningen?

Det jeg selvsagt ønsker meg, er at lyktene skal vippes ned når jeg skrur hovedlysbryteren ned fra fullt til hakket under... Kort sagt: Er det ikke lys i hovedlyktene, er det ingen grunn til at de skal være vippet opp...

Legg innLagt inn:27 nov 2002 23:40
av erling
Jeg fulgte bare jensi sin beskrivelse. Tror det var to røde ledninger, så du må se etter nr 6. :) Etter du har klippet slipper du å skru av alt lys for at dass-lokka skal gå ned. Det er en liten forsinkelse fordet da, ca 1-2 sek før de går ned. :) Husk å isolere endene da.

Legg innLagt inn:27 nov 2002 23:53
av jumbo
Flotters, da ligger den ledningen tynt an!

Jeg fant ikke releet ved første øyekast, men jeg leita ikke veldig grundig heller. Hvilket deksel er det jeg skal fjerne? Er det snakk om det virkelig store dekslet som dekker nesten hele rommet der fremme, sånn som i en meter stort, eller er det et mindre deksel jeg er på utkikk etter? (jeg fjernet selvsagt reservehjulet først)

Legg innLagt inn:28 nov 2002 00:22
av erling
Jepp.. Det virkelig STORE... :)

Legg innLagt inn:28 nov 2002 07:34
av jumbo
Da får du virkelig ha en riktig STOOOOR takk for hjelpen! :P

Legg innLagt inn:28 nov 2002 14:03
av erling
He-he.. Det gikk greit? :)

Legg innLagt inn:28 nov 2002 15:59
av jumbo
eeh? Jeg hoppet over å utføre relelobotomeringen i NATT... Tror jeg venter til dagslys før jeg går løs på dette :)

Meldte meg forresten inn i vår lokale bilklubb i dag - dette gir bra tilgang på verkstedplass samt vaskehaller :D

Legg innLagt inn:28 nov 2002 20:37
av CelicaTurbo
lurer på om det er noen slike klubber her i bergen jeg? :?

Legg innLagt inn:29 nov 2002 00:25
av jumbo
Tror bilsenteret jeg meldte meg inn hos er tilknyttet Kongsberg Næringspark, og kun er for ansatte "innenfor portene". Jeg måtte hvertfall oppgi lønnsnr da jeg meldte meg inn...

Uansett - et bra tilbud er det... 35 øre rabatt på drivstoff, gratis vaskehaller (dog poletter til høytrykksspyler), og verkstedhaller med diverse typer lift kan leies for omkring 40 kr timen. De to fast ansatte mekanikerne (som sikkert vet hva de driver med) tar kun ca 250 kr timen :)

Når bensinstasjonen de driver til og med er Shell, hvor jeg har minst to andre typer rabatt fra før, begynner dette å bli virkelig lukrativt... De 85 kronene det koster i året (!) er vel verdt pengene! :D

BTW: Om det er noen som har lyst til å tipse meg om hvor jeg starter mtp bytte park/blinklys, er dere hjertelig velkomne... (Klarer meg vel selv med litt research, men takker ikke nei til hva enn hjelp man kan få)

Lugget ut stereoanlegget i dag (original toyota). Litt blandede følelser for _det_ opplegget: Sinnsykt enkelt og greit når man har vært gjennom det en gang, men litt krokete første gangen. En liten bonusfrustrasjon på tampen: Glemte selvsagt å plukke ut CD-plata som sto i spilleren før jeg koblet den fra :)

Enda en ting til! Er det noen som har tips/advarsler/henvisninger mtp hvordan jeg kobler opp antennemotoren til en tredjeparts stereo, f.eks Kenwood?

Legg innLagt inn:29 nov 2002 17:43
av CelicaTurbo
parkeringslyktene fremme er ganske greie å få av: Ta en flatt skrujern og noe papir som beskyttelse, og bikk det inn i sprekken som deler glasset i to (du ser at det er to-delt). Det er noen gummiknotter inni som holder det på plass så litt makt er stort sett nødvendig..

angående antenne så svarte jeg på det for bare noen uker siden så bruk søkefunksjonen du.. søk på "antenne ledning" du så treffer du garantert, søk under "teknisk" mener jeg at jeg svarte..

Legg innLagt inn:01 des 2002 16:51
av MR2turbo
Når jeg gjode den mod'en så koblet jeg fra kontakten, splittet denne, plukket ut pinnen til den røde ledningen og satt den sammen igjen.. Istede for å klippe ledn. Så hvis jeg vil ha det orginalt igjen er det bare å sette i pinnen i kontakten igjen :D

Legg innLagt inn:01 des 2002 18:47
av jumbo
* KLIPP! *

For seint :?

Pytt, pytt, nå funker det jo tilnærmet optimalt. Det eneste man kunne ønske seg, var litt mindre delay før lyktene vipper ned, men dette krever nok langt mer modding av kontrollkretsen, ikke bare litt enkel ledningskutting :P