TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pris pÃ¥ en havarert 3S-GTE?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #136464  av w-master

Som emnet sier så lurer jeg på hva jeg kan ta for en havarert 3S-GTE motor.. :roll:

Har funnet ca ut hva som feiler den.. I sylinder 2 så er det hull i stempelet og i sylinder 3 så er mest sansynlig stempelringene gåen uten at jeg har fått sett noe mere på motoren enda...

Fikk vite i dag at han som driver og skrur på bilen min har fått tak i en brukt motor ifra england til 13500... Det er prisen motoren ferdig levert her hos meg... :D Motorne skulle vist ikke va gått noe mere en 85000km tror jeg han sa :twisted:

Så hvis jeg får lånet på 15000 som jeg søkte på i banken i dag så har jeg ny motor i bilen min i løpet av noen uker nå :D

Men siden jeg må ta lån for å kjøpe ny motor så lurte jeg på om den jeg har var noe å selge? Toppen på motoren er overhalt og planet. Ny toppakning, reg.reim, vannpumpe og pakinger ellers i forbindelse med topppakningsbytte... Turboen virker bra...ikke noe unormal slakke...

Siden jeg ikke har fått ut motoren enda så var jeg ikke helt sikker hvor jeg skulle legge ut poseten...kjøp og salg, annet, mr2, osv... :?
Så hvis noen er missfornøyd, så er det bare og flytte posten..

#136468  av cs2451

Hadde jeg vert deg så hadde jeg solgt delene separert. får mye mer for en topp som virker og en turbo så virker. enn for en motor som ikke går. viss du skjønner? :D

#136488  av TheStig

jeg kan være villig til å kjøpe den for noen tusen

#136503  av GT4 CS

hm,passer innsuget til 3.gen på 2.gen?? Da sier jeg,sikkkkkle

#136551  av Morten

GT4 CS skrev:hm,passer innsuget til 3.gen på 2.gen?? Da sier jeg,sikkkkkle
Svaret er: "nei, desverre..." :wink:

Edit: ..men hvis du setter over hele toppen inkl. innsug og eksosmanifold så... 8)

#136590  av GT4 CS

Morten skrev:

Edit: ..men hvis du setter over hele toppen inkl. innsug og eksosmanifold så... 8)
Var det ikke slik at det er noe forskjell i kannalene for kjølevann mellom 2.gen og 3.gen??

#136602  av Morten

GT4 CS skrev:
Morten skrev:

Var det ikke slik at det er noe forskjell i kannalene for kjølevann mellom 2.gen og 3.gen??
Har aldri satt meg inn i hva som skal til, men er en del som kjører 2.gen blokk med 3.gen topp i statene ihvertfall. (men er jo ikke samme pakning, så noe må sikkert gjøres... :roll: ) Skulle ikke forundre meg om det ligger en "how-to" på: http://www.mr2oc.com et sted. Vet derimot at det er forskjell i kanalene for kjølevann mellom 3SGTE og 5SFE blokka (hvis det var stryken og sprekking du tenkte på) :wink:

Men vi spora nok litt av fra topic her, så bør vel starte en egen tråd hvis videre diskusjon! :oops: