TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vinterbilen min, japse pickup 4WD :) "defekt motor"

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #137151  av richeros

Har jo anskaffet meg en vinterbil slik at celica'en kan få en ansiktsløftning i vinter.

Nissan Kingcab 2.5diesel 1985 mod 4WD.
Det første jeg kan si er at denne skal turbo moddes! Så om det er noen der ute som har en passende turbo fra f.eks toyota hiace, huyndai e.l så bare ta kontakt. Trenger nok endel tips men det skal jeg komme tilbake til. Må konsentrere meg om celica'en i første omgang.

Bilen virker rett å slett helt grei og den kryper fram. Har allerede vært på en fin skogstur. Det er faktisk en ganske artig bil ;)
Vedlegg
bla_015.jpg
bla_015.jpg (18.44 kiB) Vist 3490 ganger
bla_007.jpg
bla_007.jpg (56.63 kiB) Vist 2234 ganger
bla_021.jpg
bla_021.jpg (32.05 kiB) Vist 3490 ganger
Sist redigert av richeros den 08 mar 2006 10:38, redigert 2 ganger totalt.

#137165  av BrennaRacing

Grættis med bil :D

Sikkert skikkelig morsom på vinterføre :)

#137188  av Christian

En kamerat av meg har 4 slike, eller dvs. han har 2 gamle og 2 noen og 90mod. Han har ett konverteringssett til motoren din ifra GIK. Brukt i 5 dager eller no før motoren gikk til H#"¤% :lol: Kan høre med ham om pris om du er interessert...?

#137900  av richeros

Christian skrev:En kamerat av meg har 4 slike, eller dvs. han har 2 gamle og 2 noen og 90mod. Han har ett konverteringssett til motoren din ifra GIK. Brukt i 5 dager eller no før motoren gikk til H#"¤% :lol: Kan høre med ham om pris om du er interessert...?
Du kan jo bare høre med han men det høres ut som noen som ligger litt i overkant av hva jeg har satt av til denne bilen.

Har forresten klart å gjøre noe som tydeligvis ikke er så bra. Var ute på terrenkjøring. Tok godt i å utfordret bilen bra. Men nå ligger den nede på førersiden forran, hele bilen er litt "skev". Har ikke hatt tid til å se på det enda, men det er tydeligvis noe med opphenget som ikke er helt som det skal.

Det viste seg at jeg hadde mistet torsjonsstangen ;)
Var ute å letet og fant den. da var det fram med varmen og sleggehammeren og vips, god som ny :)
Sist redigert av richeros den 25 jan 2006 22:05, redigert 1 gang totalt.

#152670  av richeros

Ble så revet med når jeg leste tråden om å klargjøre motordeler at jeg måtte prøve litt selv. offeret ble vinterbilen som jeg driver å overhaler motoren på. Jeg la ikke altfor mye tid å energi i dette... det er jo tross alt langt ifra noe show car selvom motorrommet blir litt bedre ;)
Vedlegg
sd25topdeksel_1.jpg
sd25topdeksel_1.jpg (50.5 kiB) Vist 2240 ganger
sd25topdeksel_0.jpg
sd25topdeksel_0.jpg (55.47 kiB) Vist 2237 ganger

#159999  av richeros

Jaja, det var det.
Overhalte det mesete rundtom på motoren/toppen utenom innvendig i blokken.
Det skulle jeg ha gjort for nå ligger den utenfor med defekte veivlagre :(
Noen som har en motor til meg? 2.5D "SD25"
Et frontcut av en nyere kingcab hadde vært rått å sette på og da. Om noen får fatt i et komplett frontcut av en 1999-2002 kingcab så gi meg en lyd. Kutting og sveising er ikke noe problem :) Kan jo være at biltilsynet synes det kan være et problem da...

#160008  av kennethx

kjipern, nye veivlager er ikke aktuelt, veiven tatt turen og eller?

#160106  av richeros

veiven ser tilsynelatende ok ut. Har hørt at det koster en liten formue (alt er relativt) for å få slipt opp igjen veiven og nye lagre. Noen som har noe info der eller?
En ny motor virker som det beste alternativet.

#160143  av kennethx

problemet med en "ny" motor, er jo at du ikke vet hva du får :roll: