TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Problem! Har periodisk feil med tenning GT4 CS

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #137224  av urq26

Av og til kutter motoren helt på lav eller halv gass. Hvis jeg gir full gass går den som den skal. Og det skjer periodisk. Hva kan det være. Virker som det har med tenning å gjøre. Får ikke opp noen feilkoder når jeg tar diagnose.

#137232  av sleeper

den liker ikke og kjøre rolig!! :D :D

#137235  av GT4 CS

Coil,brente plugger, fordeler,tennpluggledninger,bensinfilter. Min erfaring er tennplugger som er blitt misshandlet.

#137239  av sleeper

GT4 CS skrev:Coil,brente plugger, fordeler,tennpluggledninger,bensinfilter. Min erfaring er tennplugger som er blitt misshandlet.
'

men ville du ikke fått omvendte symptomer da? (at den kutta på fullgass og funka på vanlig kjøring??)
er iverfall det som har skjedd på andre bilen jeg har kjørt før!?

#137286  av urq26

har sjekket plugger de er helt fine, så det er jo bare å begynne ett sted. Oppdaget at jeg hadde dårlig kontakt på strøm til dynamo, mye irr. Det resulterte i at oljelampa, bremselampa og ladelampa begynte å lyse.

#137301  av GT4 CS

Noe som igjen fører til at bilen ikke får nokk strømm til riktig tenning. Min har funket best på fullgass med brente plugger,merklig nokk, også har den vært håpløs og kjøre normalt. Forstå det den som kan :)

#138795  av urq26

Har funnet ut feilen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Det var rele til bensinpumpe som ikke virket på lowthrottle
jippi!!!!!!!

#138865  av GT4 CS

Åssen fant så herren ut dette da?

#143505  av urq26

fant feilen bare helt tilfeldig. Stod å kjente på rele, og kjente at det ikke klikket. Bilen går som den skal, og bruker mye!!!! mindre bensin.