TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Hva mÃ¥ man gjøre hvis man skifter til større motor?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #137654  av samejon

Tenkte å ta utgangspunkt i den lille tassen min jeg har selv. Har en 98 modell toyota corolla som har en 1.3 liter's motor. Som jeg har lest på forumet så kan man ta kontakt med egon i danmark og kjøpe frontcut. Jeg skjønner såpass at man må ta ut den gamle motoren og sette inn den nye og det sammen med girkasse osv. Men utenom motor og girkasse så kunne jeg gjerne tenkt meg å vite litt mer :D Må jo selvfølgelig skifte bremser og, men det følger vel med på cut'et?

#137656  av sleeper

må bytte: motor, driverk, bremser og ledningsnett. (noen ganger må det byttes forstillig og!

#137659  av samejon

Hva er det som normalt følger med i et frontcut? Og hvor mye vil eventuelle kostnader komme på utenom frontcut'et? Tenker ikke på pris for jobben.

#137661  av lasserj

du må huske på at hvist du skal bytte fra 1,3l med E blokk til 1,6l med A blokk må du bytte høyre motorfeste også!

#137675  av samejon

Det jeg tenkte mest på var slik en som kjelliken har sattt inn. Men selv en 1.6 vil jo hjelpe. Er det viktig å skifte kasse osv da eller går det greit å kun skifte motor da?

#137776  av Speeder

Ved kjøp av frontcut får du generelt med alt som er forran torpedoveggen.
Alt du behøver for ombygning med andre ord.

#137824  av hmsilset

må man skifte drivverk også? Girkasse er jo vanelig,men

#137876  av samejon

Men er det noen som vet prisen for å få dette godkjent i vognokortet? Eventuelt opp til 105 hk eller 170? eller er det en tommelfingel regel der per hk eller? :S

#138100  av lasserj

om det er 4Age 20v black Top du mener er det 1600ccm! :D

jon..! er du same?

#138119  av samejon

Jeg tenkte sånn ca på det ja. Ifølge den kalkulatoren så kommer det til å koste ca 6000 spenn å få det godkjent. For jeg har 1332 ccm nå. Vet noe om motoren veier mye mer? om vekten går opp mye mer? for min bil er en 98 mod registert i 97

Og sorry mac, er nok ikke same gitt ;) :roll:

#138129  av lasserj

motoren veien nokk noen kilo mer, men trur ikke så mye. mere metall til mere hester :D