doffy skrev:Morten skrev:Husk at BPV (bypass ventilen) må stå åpen hvis du ikke skal ha kompressoren i gang! 
Trenger den egentlig det?
Når den står igjen, som den selvfølgelig gjør
blir jo luften sugd inn gjennom kompressoren før kompressoren slår inn.. ikke at det varer så veldig lenge før den slår inn, men de dagene jeg leker "økonomisk" og kjører rolig og pent uten kompressoren slår inn vil den jo virke som en sugemotor med en kompressor på innsuget.. eller tar jeg feil? Var litt i diskusjonshumør her nå 
BPV har to forskjellige funksjoner orginalt:
1: slippe luft rundt SC når sc er deaktivert
2: slippe luft rundt SC når trykket passerer 8psi? (husker ikke nøyaktig trykk)
punkt 2 er grunnen til at man kobler fra ved større reimhjul osv. Husker du forresten hvilken omkobling som blir gjort da? Kobler den vekk hele BPV eller bare en omkobling for å unngå scenario nr.2 mens nr.1 fortsatt er i funksjon?
Vil tro at du har problem med å få sugd spesielt mye luft gjennom en kompressor som står i ro, med andre ord vil du ha tidenes største restriksjon i innsuget som igjen vil føre til *lite effekt og dårlig økonomi*. Men er jo mulig jeg tar feil da?

Å prøve er jo uansett en enkel måte å teste det ut på?
Skjønner ikke helt hvorfor du vil koble fra SC'en for å kjøre økonomisk heller jeg da, styrer jo det enkelt med høyrefoten uansett?

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z