TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Merker etter tenningsbank i forbrenningskamre

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #138315  av larsst185

Har demontert toppen min nå for å skifte toppakning og ser da merker etter det jeg tror må være tenningsbank.Liksom flere små hakk i forbrenningskammeret i toppen.Skjønner det ikke helt egentlig.har aldri fårr indikasjon på dette når jeg har kjørt.har heller aldri kjørt med mer en 1,1 i ladetrykk.Lurer på om det at jeg har en et noe tvilsomt ic opplegg kan øke tempen i forbrenninga så mye at dette oppstår?Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert.

#138322  av larsst185

Elendig kvalitet men men.legger også ved et bilde som viser hvor toppakninga mi har tatt kveld.. :)
Vedlegg
HPIM1535.JPG
HPIM1535.JPG (134.94 kiB) Vist 213 ganger
HPIM1531.JPG
HPIM1531.JPG (246.97 kiB) Vist 215 ganger

#138337  av CelicaTurbo

det er ikke det at motoren ved ett eller annet tidspunkt i sin tid har blitt utsatt for løs elektrode/isolasjon fra tennplugg da? Vet ikke helt om tenningsbank kan lage slike merker jeg så kanskje noen andre kan svare på det..

#138338  av TheStig

rens IC mm og få deg catch tank.. kjør hardt i et år eller to og sjekk på nytt ....

#138360  av larsst185

Problemet med ic er at jeg har gt4 ic og cs panser.catch tank har jeg.
Vet at alvorlig tenningsbank kan forårsake sånne merker men skjønner ikke at jeg har hatt det.Tenkte og på fremmedlegemer i sylindrene men merkene er i alle forbrenningskamrene så..

#138381  av larsst185

flere bilder
Vedlegg
HPIM1575.JPG
HPIM1575.JPG (301 kiB) Vist 227 ganger
HPIM1572.JPG
HPIM1572.JPG (403.9 kiB) Vist 237 ganger
HPIM1571.JPG
HPIM1571.JPG (386.86 kiB) Vist 235 ganger

#138482  av GT4 CS

Spørr du meg ser det ut som du har hatt relativt kraftig teningsbank,eller at noen andre har hatt det tidligere. Husker hvor varm ic'n din var på acr, så ville modifisert den litt med eventuelt vifte eller noen dyser som sprayer vann på ic'n din.

#138484  av larsst185

Ja,har skaffa meg cs ic men mangler radiator + at toppakninga røyk så måtte omprioritere litt.Klarer heller ikke helt bestemme meg lenger for om jeg skal montere cs kjøler eller lage fmic.Frigjør jo mer plass i motorrommet og.

#138486  av TheStig

hvis du skal lage fmic har jeg iallefall en helt ny enorm, men perfekt IC liggende. passer rett i CS fangeren iallefall.. holder til 6-800 hk..

Har den etter avbrudd fmic prosjekt (solgte bilen)

#138500  av TOYPARTS

Det er tenningsbank ja (ganske mye faktisk)

#138504  av Toyota4ever

larsst185 skrev:Ja,har skaffa meg cs ic men mangler radiator + at toppakninga røyk så måtte omprioritere litt.Klarer heller ikke helt bestemme meg lenger for om jeg skal montere cs kjøler eller lage fmic.Frigjør jo mer plass i motorrommet og.
Skaff deg fmic Lars, ingenting som slår de. +at du har jo allerede flyttet batteriet ser jeg så da er du jo et skritt på vei :D

#138505  av Toyota4ever

Skal du slipe toppen før du setter på ny toppakning eller?

#138548  av larsst185

sender deg pm ang den icen :)
Ja skal få plana toppen,men har bedt om at de tar så lite av den som mulig.skal ha anleggsflata til pakninga rein og uten ujevnheter men ikke mer en det.Har en HKS 1,6mm pakning jeg skal bruke og arp studs.Tør ikke å slipe toppen slik at jeg får bort de merkene.må vertfall ta kansje 2 tideler av den da og har angst for at det skal bli for mye.Har leita etter mål på hvor mye man kan ta av toppen men finner ingenting.Original pakninga målte jeg til 1,4mm når jeg tok den av så sånn sett har jeg jo 2 tideler å gå på dær,men igjen så kan jo toppen være plana fra før uten at jeg vet det.hadde vert godt å fått vekk di merkene,tror ikke de er spesielt gunstige å ha i forbrenningskammeret nemlig.Noen som vet hvor mye man kan ta av 3S-GTE toppen uten å møte på problemer?

#138685  av CelicaTurbo

er ikke orginalpakningen på 1.0mm da mens normalt bytte ved høvling er til 1.2mm, eller mer om det høvles mye?

#138720  av larsst185

Jeg trodde også at den originale var 1mm.men den som sto på målte jeg til 1,35-1,4 mm.Mystisk...