Side 1 av 2
Merker etter tenningsbank i forbrenningskamre
Legg innLagt inn:19 okt 2005 20:46
av larsst185
Har demontert toppen min nå for å skifte toppakning og ser da merker etter det jeg tror må være tenningsbank.Liksom flere små hakk i forbrenningskammeret i toppen.Skjønner det ikke helt egentlig.har aldri fårr indikasjon på dette når jeg har kjørt.har heller aldri kjørt med mer en 1,1 i ladetrykk.Lurer på om det at jeg har en et noe tvilsomt ic opplegg kan øke tempen i forbrenninga så mye at dette oppstår?Skal prøve å få lagt ut noen bilder etterhvert.
Legg innLagt inn:19 okt 2005 20:51
av larsst185
Elendig kvalitet men men.legger også ved et bilde som viser hvor toppakninga mi har tatt kveld..

Legg innLagt inn:19 okt 2005 21:20
av CelicaTurbo
det er ikke det at motoren ved ett eller annet tidspunkt i sin tid har blitt utsatt for løs elektrode/isolasjon fra tennplugg da? Vet ikke helt om tenningsbank kan lage slike merker jeg så kanskje noen andre kan svare på det..
Legg innLagt inn:19 okt 2005 21:20
av TheStig
rens IC mm og få deg catch tank.. kjør hardt i et år eller to og sjekk på nytt ....
Legg innLagt inn:19 okt 2005 23:34
av larsst185
Problemet med ic er at jeg har gt4 ic og cs panser.catch tank har jeg.
Vet at alvorlig tenningsbank kan forårsake sånne merker men skjønner ikke at jeg har hatt det.Tenkte og på fremmedlegemer i sylindrene men merkene er i alle forbrenningskamrene så..
Legg innLagt inn:20 okt 2005 09:33
av larsst185
flere bilder
Legg innLagt inn:20 okt 2005 17:47
av GT4 CS
Spørr du meg ser det ut som du har hatt relativt kraftig teningsbank,eller at noen andre har hatt det tidligere. Husker hvor varm ic'n din var på acr, så ville modifisert den litt med eventuelt vifte eller noen dyser som sprayer vann på ic'n din.
Legg innLagt inn:20 okt 2005 17:52
av larsst185
Ja,har skaffa meg cs ic men mangler radiator + at toppakninga røyk så måtte omprioritere litt.Klarer heller ikke helt bestemme meg lenger for om jeg skal montere cs kjøler eller lage fmic.Frigjør jo mer plass i motorrommet og.
Legg innLagt inn:20 okt 2005 18:02
av TheStig
hvis du skal lage fmic har jeg iallefall en helt ny enorm, men perfekt IC liggende. passer rett i CS fangeren iallefall.. holder til 6-800 hk..
Har den etter avbrudd fmic prosjekt (solgte bilen)
Legg innLagt inn:20 okt 2005 19:11
av TOYPARTS
Det er tenningsbank ja (ganske mye faktisk)
Legg innLagt inn:20 okt 2005 19:29
av Toyota4ever
larsst185 skrev:Ja,har skaffa meg cs ic men mangler radiator + at toppakninga røyk så måtte omprioritere litt.Klarer heller ikke helt bestemme meg lenger for om jeg skal montere cs kjøler eller lage fmic.Frigjør jo mer plass i motorrommet og.
Skaff deg fmic Lars, ingenting som slår de. +at du har jo allerede flyttet batteriet ser jeg så da er du jo et skritt på vei

Legg innLagt inn:20 okt 2005 19:33
av Toyota4ever
Skal du slipe toppen før du setter på ny toppakning eller?
Legg innLagt inn:20 okt 2005 21:55
av larsst185
sender deg pm ang den icen
Ja skal få plana toppen,men har bedt om at de tar så lite av den som mulig.skal ha anleggsflata til pakninga rein og uten ujevnheter men ikke mer en det.Har en HKS 1,6mm pakning jeg skal bruke og arp studs.Tør ikke å slipe toppen slik at jeg får bort de merkene.må vertfall ta kansje 2 tideler av den da og har angst for at det skal bli for mye.Har leita etter mål på hvor mye man kan ta av toppen men finner ingenting.Original pakninga målte jeg til 1,4mm når jeg tok den av så sånn sett har jeg jo 2 tideler å gå på dær,men igjen så kan jo toppen være plana fra før uten at jeg vet det.hadde vert godt å fått vekk di merkene,tror ikke de er spesielt gunstige å ha i forbrenningskammeret nemlig.Noen som vet hvor mye man kan ta av 3S-GTE toppen uten å møte på problemer?
Legg innLagt inn:21 okt 2005 19:34
av CelicaTurbo
er ikke orginalpakningen på 1.0mm da mens normalt bytte ved høvling er til 1.2mm, eller mer om det høvles mye?
Legg innLagt inn:22 okt 2005 03:23
av larsst185
Jeg trodde også at den originale var 1mm.men den som sto på målte jeg til 1,35-1,4 mm.Mystisk...