TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Tatt av politiet, 61 i 50 sona.

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #138782  av hovik

Jeg har normalt ikke noe imot å bli stoppet av politiet hvis jeg kjører for fort. Hvertfall ikke når jeg ligger 20km/t+ over fartsgrensa.

I går ble jeg vinka inn av politiet på vei gjennom Tønsberg sentrum. Jeg regnet med at det var teknisk kontroll, sjekking av belte, promille, etc. Det var jo en fredag kveld.

I steden spør politimannen om jeg viste hvor fort jeg kjørte. Jeg hadde ingen anelse, men hadde jo ikke akkurat råkjørt. Jeg blir fortalt jeg jeg var målt til 61 i 50 sona. Greit nok tenkte jeg, blir vel ikke så dyrt. Men snuten skulle ha 2.900,-

Jeg har bodd nær 2 år i Tyskland, og må si jeg savner det tyske politiet og bøtene de har. 68 i 50 sona var 50 Euro ( tatt av fotoboks ). I et program jeg så som fulgte tysk UP, kom de med følgende kommentar : "Vi er ikke ute etter å ta de som ligger 20 km/t over fartsgrensen. Vi er ute etter de som råkjører."

Norsk politi har en del å lære om holdninger og prioriteringer ...

#138789  av Fantare

Sure sure penger :(

#138790  av Levin GT

60kmt eller lavere :

t.o.m. 5 kmt over - 600 kroner
6-10 kmt over - 1600 kroner
11-15 kmt over - 2900 kroner, 1 prikk
16-20 kmt over - 4200 kroner,2 prikker
21-25 kmt over - 6500 kroner, 2 prikker
26 kmt el mer : bot,førerkort beslagelagt.

70kmt eller høyere

t.o.m. 5 kmt over - 600 kroner
6-10 kmt over - 1600 kroner
11-15 kmt over - 2600 kroner
16-20 kmt over - 3600 kroner,1 prikk
21-25 kmt over - 4900 kroner, 2 prikker
26-30 kmt over - 6500 kroner,2 prikker
31-35 kmt over - 7800 kroner, 2 prikker
36 kmt el mer : bot,førerkort beslagelagt.

Levin GT
Roy

#138797  av Blueman

Ja det sjukeste er at det vill koste deg 5600,- og kjøre på rødt lyst vis jeg husker rett? :shock:
Er ikke det sinsykt mye for en vanlig person og betale??
Nei jeg blir frustrert er billigere å utføre blind vold mot noen...

#138807  av TOYPARTS

ble tatt i 86 i 60 sonen i sommer, mistet lappen og fikk 8000,- i bot, fikk også igjen lappen etter 10dg, sure penger det der.

#138819  av Mr_Sann

Er ikke alltid politiet er noen duster. Jeg lå i ca 110 i 80 sona, var nettop blitt 80 etter 90. Plutselig kom en politi bil foran meg. De la seg bare foran og jeg bremset og ventet på å bli tatt inn men de bare fortsatte foran meg helt til jeg tok av.
Hjertet gikk fort og lykken var stor :D

#138820  av Levin GT

Ble tatt i 62 i 50 sonen på vei til ruudskogen........ble 2900 + en prikk det, så fikk eg den ovenskrevne infoen på et ark fra politiet....Syke satser de krever.

#138829  av mr.two

Må ikke glemme uhell i trafikken som tja..en liten snurr..9000 + miste lappen..snakk om å være trangsynt.
Politiet er ikke annet enn en pengeinnkrever for staten, er det rart mange har sterke negative følelser for politiet og deres ofte lite hensiktsmessige arbeid ? På mine 22 år har jeg enda ikke opplevd politiet som noe positivt i mitt liv, og samfunnet rund meg generelt. Er bare en haug av feil prioriteringer, pengesløseri og en gedigen gjeng av maktsyke mobbeofre som gjør det de kan for å stikke kjepper i hjulene ( bokstavlig talt ) for meg, og andre. For det norske politiet eksisterer ikke ordet "skjønn", det er totalt fraværende i deres vokabulær og det er helt sinnsykt at man kan ha slike apekatter løpende rundt etter alt og ingenting her i landet.
Se bare på den mye omtalte NOKAS saken, de hadde aldri i verden brukt så mye tid og ressurser på å løse denne saken hvis ikke en av de hadde skutt den politimannen..Ingen skal røre politiet, og ikke prøv å snakk imot de engang ! Dere burde forsøke å gå mot politiet i rettsystemet, er virkelig artig..de driter langt f*** i deg og hva du har å si, de skal bare ha pengene dine, for så å gå ut på gaten for å finne sitt neste offer. Lukter nesten svindel av hele denne "businessen". Og med de ja..latterlig lave bøtene vi har i " verdens beste land å leve i " har vi som ferdes i trafikken bare positive ting å se frem til i fremtiden..

Edit : typo

#138838  av celicat23

Må si meg enig. Har hatt min del av erfaringer med politiet, og det har enda ikke vært noe positivt. De få gangene de kunne gjort noe nyttig, så har de dukket opp ca 2 timer etter at hendelsen var over - eller så har de kommet når de skulle, men ikke turt å gripe inn pga redsel for egen sikkerhet. De driter lang faen i om du blir stukket ned eller skutt. De er bare ute etter å redde sitt eget skinn, så de kan plage deg en annen dag du ikke trenger de.

Det finnes ingenting mer breialt og tøft enn en av disse lær homsene når de stopper deg langs veien. Mens ellers pyser de unna og tør ikke gripe inn. F.eks når det ble litt gjeng bråk utenfor ett utested, hvor en kompis jobber som dørvakt, så kom politiet - men turte ikke gripe inn. De stod bare og så på, mens dørvaktene måtte rydde opp i det (!)

Det er ingenting som passer politiet bedre, enn beskrivelsen "rasshøl" .

#138849  av Levin GT

Eg hadde faktisk en FIN opplevelse med politiet på vei til ruudskogen nå i sept.....Ikke bare ble eg tatt i en fotobox som overnevnt,men eg hadde også en "heldig i uheldigheten" episode.....Slik gikk det til.....
Vi nærmet oss oslo-området,klokken var vel ca fire om natten,ingen biler på veien,eg holdt ca 20 over fartsgrensen,uansett hva den var,slik som man lett gjør...Da jeg tok igjen en bil på et langstrekke med flere utkjørsler og dobbel sperrelinje,fliste eg forbi uten å nøle...Holdt vel 120 da eg kjørte forbi,og roet meg ned i 100 etterpå (i 80 sonen).............Selvfølgelig var dette en sivilbil....JIPPI.............På med blålysene og tjo og hei,stoppet meg..Da eg rullet ned vinduet var det "vognkort og førerkort takk" :) -"Værsågod herr konstabel." :)
Han var veldi interessert i hvor vi skulle,jeg ville ikke si ruudskogen,av hensiktsmessige årsaker,så eg visste ikke hva eg sku si for eg husker ikke hva campingstedet het.Han spurte om igjen og om igjen kor vi skulle......Så kom det mest geniale svaret innen i fra bilen,min sidepassasjer (ps: klokken va ca 4 om natten : VI SKAL PÅ TUSENFRYD!!! :) :) :) Politimannen holdt på å le seg i hel, og ba oss bare fortsette turen videre!!! :)

Levin GT

#138850  av Fantare

Blueman skrev:Ja det sjukeste er at det vill koste deg 5600,- og kjøre på rødt lyst vis jeg husker rett? :shock:
Shitt!!!!? SÃ¥ dyrt!?!??

Edit: Tusenfryd :lol: :lol: :lol:

#138852  av Biggen

Levin GT skrev:Eg hadde faktisk en FIN opplevelse med politiet på vei til ruudskogen nå i sept.....Ikke bare ble eg tatt i en fotobox som overnevnt,men eg hadde også en "heldig i uheldigheten" episode.....Slik gikk det til.....
Vi nærmet oss oslo-området,klokken var vel ca fire om natten,ingen biler på veien,eg holdt ca 20 over fartsgrensen,uansett hva den var,slik som man lett gjør...Da jeg tok igjen en bil på et langstrekke med flere utkjørsler og dobbel sperrelinje,fliste eg forbi uten å nøle...Holdt vel 120 da eg kjørte forbi,og roet meg ned i 100 etterpå (i 80 sonen).............Selvfølgelig var dette en sivilbil....JIPPI.............På med blålysene og tjo og hei,stoppet meg..Da eg rullet ned vinduet var det "vognkort og førerkort takk" :) -"Værsågod herr konstabel." :)
Han var veldi interessert i hvor vi skulle,jeg ville ikke si ruudskogen,av hensiktsmessige årsaker,så eg visste ikke hva eg sku si for eg husker ikke hva campingstedet het.Han spurte om igjen og om igjen kor vi skulle......Så kom det mest geniale svaret innen i fra bilen,min sidepassasjer (ps: klokken va ca 4 om natten : VI SKAL PÅ TUSENFRYD!!! :) :) :) Politimannen holdt på å le seg i hel, og ba oss bare fortsette turen videre!!! :)

Levin GT
He he he........ Drit bra komentar.....! Det eneste som var rart var at snuten lo av det. Rart ikke de ble agresive å la dere "farlige kriminelle" i hjern!!!! :D :D

#138871  av Blueman

Biggen skrev:
Levin GT skrev:Eg hadde faktisk en FIN opplevelse med politiet på vei til ruudskogen nå i sept.....Ikke bare ble eg tatt i en fotobox som overnevnt,men eg hadde også en "heldig i uheldigheten" episode.....Slik gikk det til.....

Levin GT
He he he........ Drit bra komentar.....! Det eneste som var rart var at snuten lo av det. Rart ikke de ble agresive å la dere "farlige kriminelle" i hjern!!!! :D :D
flaks dær ja :D

#139316  av kennethx

Levin GT
var nok ingen aspirant dette nei...

#139319  av sindrejl

Fantare skrev:
Blueman skrev:Ja det sjukeste er at det vill koste deg 5600,- og kjøre på rødt lyst vis jeg husker rett? :shock:
Shitt!!!!? SÃ¥ dyrt!?!??

Edit: Tusenfryd :lol: :lol: :lol:
du tror jeg ikke skal si så mye som nettopp fikk sivilsnuten etter deg etter en mini-drag i midtbyen? ;) har aldri sett så aggressiv kjøring fra politiet sin side!