TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Fukt i frontlykta til celica t23

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #139170  av Vipern

Har fått masse fukt i frontlykta på venstre side=/
Noen som vet hva en ny koster.. event. finnes det andre løsninger på problemet?

#139181  av Lilli

Garantisak??
Mener dette er et "kjent" problem på t23. Snakk med Toyota i Harstad da..
 #139195  av jsun

Vipern skrev:Har fått masse fukt i frontlykta på venstre side=/
http://www.ts-ogn.no/phpBB2/viewtopic.p ... light=fukt

Kjent problem ja, har det problemet selv. Mange "tråder" her ang. akkurat det.
Men vil du få fukten ut av lykta på en enkel måte, ta ut parklys pæra, og blinklyspæra, og legg til en føner med lunken luft, og la den båse lykta tørr. Men har du garanti på bilen, bør de bytte lykta.

#140167  av kaimagne

Jeg har også det problemet. Tok det opp med Toyota Moss, men de hadde registrert bare en sak i Norge med det problemet. Men jeg får ta det opp med dem en gang til, fordi er det et kjent problem i Europa, så burde det være utskifting på samtlige biler, selv om de er over garantitiden...

#140171  av Sven

Har en kompis med samme problemet men garantitiden er over. Si ifra videre hva som skjer

#140190  av 2000celica

kaimagne skrev:Jeg har også det problemet. Tok det opp med Toyota Moss, men de hadde registrert bare en sak i Norge med det problemet. Men jeg får ta det opp med dem en gang til, fordi er det et kjent problem i Europa, så burde det være utskifting på samtlige biler, selv om de er over garantitiden...
Jeg fikk bytta på garantien etter 3 år, etter det har jeg ikke hatt problemer-bilen har stått mye inne i garasje de siste årene. Toyota på Sandnes sa det var et kjent problem på våre biler, så dette burde Toyota Norge kunne fikse opp i !

#140218  av Vipern

Hadde vært kjekt om Toyota fiksa det selv om garantien er utløpt.
Jeg savner nybil-garanti :cry:

Satt inn noen heftie wannabe-xenonpærer her om dagen, og det ser jo helt amøbe ut med fukten.

#140225  av celicat23

Får på føelsen av at dette er en av de generelle feilene med celica'n som toyota prøver å lure seg unna for å slippe bruke noen kroner på å rette opp feilene sine. Det er flere her i norge, og mange i f.eks usa, med dette problemet - så for toyota å gå ut og innrømme at "vi dreit oss ut når vi lagde disse lyktene" blir dyyyyrt for dem.

Lokale toyota forhandleren nektet også på at det er noe feil med de tidligste vvt-i motorene, selv om jeg vet 100% sikkert at de selv har byttet flere motorer som garanti saker.
 #140275  av Phillip

Vipern skrev:Har fått masse fukt i frontlykta på venstre side=/
Jeg ser jeg tydeligvis ikke er den eneste som sliter med dette problemet.

Jeg fikk i vinter store problemer med fukt på frontlyktene mine, først på høyre deretter på venstre side.
Den høyre er den værste.
Jeg har 2 ganger tatt dem ut og tørket dem fullstendig med hårføner, jeg har også prøvd å sett om mulige lekkasjer i selve lyktene, men nei!
Finner ingenting galt.

Jeg tok kontakt med Toyota Vinstra og fikk pris på nye lykter som forøvrig var 3500 kr stk. altså 7000 for begge.
Det er helt sykt at det skal koste så forbanna mye.

Her ifjor vinter presterte jeg å ødelegge nåla på turtelleren min grunnet en idiotfeil.
Jeg ringte og sjekket pris på ny nål, (nei det selges ikke separert og hele speedometeret må kjøpes) forøvrig var prisen 9500,-
Kom ikke på tale, men etter tips fra en kamerat om å sjekke etter bruktdeler begynte jeg å lete og fant til slutt ett hvor jeg fikk hele speedometeret for underkant av 2000,-

Hovedpoenget med det siste der var at jeg har vurdert å finne brukte lykter om garantien ikke dekker dette her (Bilen er jo 5 år), men jeg leste også om at det ikke hjalp hos noen, da fukten bare kom snikende tilbake.

#140287  av Sven

GÃ¥ sammen alle sammen
The force is strong 8)

#141575  av Goose

er med på den der.

#148902  av jsun

Da har jeg nok én gang sendt mail til Toyota på Skøyen ang. fukt problemene mine i lyltene, i og med at bilen min straks runder 5år, så vi får se hva svaret blir :wink:
Jeg oppdatterer når jeg får svar!!
(hvis jeg får)

#148905  av celicat23

jsun skrev:Da har jeg nok én gang sendt mail til Toyota på Skøyen ang. fukt problemene mine i lyltene, i og med at bilen min straks runder 5år, så vi får se hva svaret blir :wink:
Jeg oppdatterer når jeg får svar!!
(hvis jeg får)
Med tanke på at jeg fikk byttet de uten noen videre spørsmål på en simpel bruktbil garanti (hos toyota hvam bil), så vil det si MYE om toyota skøyen sin holdning til kundene hvis de nekter deg det.

#150967  av jsun

Da fikk jeg telefon fra Toyota på Skøyen, og time for ombytte av begge lyktene er satt til neste uke. GARANTI :D

#150992  av Goose

jsun skrev:Da fikk jeg telefon fra Toyota på Skøyen, og time for ombytte av begge lyktene er satt til neste uke. GARANTI :D
Det tok sin tid ja. Harregud. trudde det var et bedre service... :?